Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CBK

paddo's uitgedroogd?

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb weer een vraag over mijn growkit.

Mijn paddo's staan nu tog al even en ze worden maar niet groot en hun hoeden gaan niet open.

Ook zien ze er klein en droog uit. Wat zou ik het beste kunne doen om ze normaal te krijgen?

 

 

rechts op de grotere paddestoel zie je een verkleuring en zie

je ook dat hij een heel dunne stam heeft zoals de rest

ojgo07.jpg

 

niet op letten dat ze ondersteboven staan

wqyn4k.jpg

1izp5l.jpg

 

ook deze was schuin

28cfse0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang heb je ze gesoaked? Want dit lijkt erop alsof het substraat iets te droog is.

En bij wat voor een temperatuur hou je ze?

 

Ik neem aan dat je onderin een laagje water hebt voor een goede luchtvochtigheid?

 

EDIT: Ik zie net in je andere topic dat je niet gesoaked hebt, maar enkel beneveld met wat water! Zo kunnen deze paddestoelen natuurlijk niet groeien! Als ze echt niet opschieten kan je ze best plukken & opnieuw beginnen door te soaken zoals waarschijnlijk staat aangegeven in de handleiding. Dus het substraat 12 tot 14u compleet onder water en het overtollige water erna afgieten. Ook zorgen voor een goede luchtvochtigheid in de zak zelf.

 

Veel makkelijker dan wiet kweken als je het mij vraagt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is idd makkelijker dan wiet kweken en sneller.

 

Ik zou deze als ze al een tijdje staan er uit halen want ik zie dat ze te weinig vocht hebben.

Paddos bestaan voor zeker 95% uit water dus dat is 1 van de belangrijkste dingen die ze nodig hebben.

Even 24 uur in een schone emmer of pan met afgekoeld gekookt water met eventueel een klein scheutje waterstofperoxide 3% sterkte,

en dan kopje onder, belangrijk.(met iets verzwaren want de cakes blijven drijven)

Op die manier zuigt de cake zich goed vol met water waar de paddos in die flush van kunnen leven.

 

Zonde, maar een goede les.

Paddos kweken komt in het begin altijd met foutjes, maar hier leer je van en die kennis zorgt weer voor een betere volgende kweek.

Fouten zijn wel klote , maar ook heel leerzaam .

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de paddo's geoogst en gewoon aan de tweede flush begonne,

die is goed afgerond ik heb zelfs al 2 sporenprints gemaakt. ;d

Ik heb de nieuwe paddo's dan geoogst toen het vlies bij 2 paddo's open was.

Nu heb ik ze te drogen gelegd en begin aan mijn 3de flush,

ik hoop dat dit ook zo een succes word.

 

Trouwens, in welke dosering moet ik droge paddo's eten en tips hoe?

 

Hier foto's van de 2de flush (die wel gelukt was)

 

1zg9c2b.jpg

 

dus ik kan elke paddo opeten die u hier op de foto ziet?

2ufqbgk.jpg

 

en hier nog een foto van mijn plantje ook al hoort dat niet in deze sectie van het forum

2vxp01l.jpg

 

 

vriendelijke groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben bij ons thuis Recentelijk ook paddo's gekweekt, ging prima. Zolang je de bak goed nat maakt (halve dag laten weken) en een beetje goede temperatuur hebt, kan je echt verdomd veel kweken.

 

Wat dosis betreft: Aangeraden wordt 1 tot 5 gram gedroogde paddestoelen, als ze echt goed droog zijn. Ik vind zelf dat er op http://www.erowid.org/ goede informatie over dosis, effect en gebruik te vinden is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...