Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RikV

Grond guerilla spot

Recommended Posts

Beste WF''ers

 

Ik ben van plan ongeveer 10 autoflowers in de volle grond te zetten. Ik denk een geschikte plek te hebben gevonden waar de plantjes lekker lang in het licht staan.

 

Ik lees verschillende verhalen waar de een veel toevoegt en de ander helemaal niets. Is het in te schatten hoe goed de grond is? Een growshop zit in de buurt dus eventueel grond toevoegen is ook geen probleem.

 

Weg met foto 1 :tu

En als ik me omdraai.

gallery_18992_13738_2000316.jpg

 

Alvast bedankt! :wave:

RikV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie veel berken staan, dacht dat deze groeien op grond die niet al te super is, weet het niet zeker hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graaf even een gat...en dan zie je wat voor aarde je hebt.... :wave:

foto's graag :o

 

 

EHH :tu ...voor 10 x AF... kan je idd 1 zakkie van 50 ltr goldlabel special mix nemen.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat een vis vijver???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er ook erg nat uit. Dat kun je wel opvangen door de grond bijv op te hogen tot 10cm boven maaiveld.

In het najaar hou je dan nog wel laaghangende vochtige lucht over je vennetje (mist / witte wieve :wave:).

 

Op veel vennetjes in Nederland zit wel een of andere gare bioloog te snuffelen naar beestjes en plantjes.

Al met al, er zijn betere/makkelijkere spots te vinden (ook in Brabant? ... een gokje zo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GeorgeKush.

Na wat zoekwerk op internet las ik inderdaad dat ze groeien op veel plekken. Zowel voedselarm als voedselrijke bodem. Hopen op het beste.

@CarpeDiem

Kom voorlopig niet op de spot. Volgende keer zal ik een gat graven en misschien 50l grond storten. Dit kan ik eventueel mengen met de huidige grond?

@Gobru

Nee het is geen visvijver. Het is een afgesloten stukje water in een bos. Ze hebben het afgesloten om de vogels met rust te laten. Dit doe ik dan ook braaf :tu

Er is ook niet echt een pad wat er naartoe loopt.

@Opperhoofd

De grond is zeker drassig daar. ik kan eventueel nog een stuk verder van het water af. Geen Brabant maar Gelderland. Als er een biloogje komt snuffelen is hij zelf al in overtreding en kan hij mijn plantjes determineren :wave: . Ik denk dat het wel goed komt...het is afwachten. Ben wel op zoek naar eventueel een andere spot voor erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die berken zijn daar aangeplant.. Dus dat geeft geen goede indicatie. Ik ken dit soort plekken ook wel, daar hou je vaak geen droge voeten. En er zit best werk in om er wat moois van te maken..

 

Maar voor 10 autoflowertjes (10 vrouwtjes doel je op toch?) kan je daar natuurlijk sowieso kwijt...

 

En ja je kunt dan ook wat van deze aanwezige grond er door heen mengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk eerlijk gezegt dat je teveel informatie in combinatie met de redelijk open foto's geeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grond bij een vennetje in nat zandlandschap is per definitie voedselarm en kalkarm, maar aan een zak grond heb je voor 10 AF-jes weer genoeg. Zo'n plasje kan veel wild aantrekken dat er komt drinken (het zal vast niet alleen voor vogels afgesloten zijn) wat ook weer inhoudt dat het op de route ligt van de boswachter en mogelijk toch ook die bioloog. Vanmiddag stonden de reeën mij met z'n achten aan te kijken, ook ergens in GLD.

 

P.S. De bovenste foto maakt je spot mogelijk herkenbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...