Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekfreek

Catshuis overleg mislukt

Recommended Posts

waarschijnlijk niet, zal mij niets verbazen als CDA als winnaar de verkiezing pakt. ook de PVV zal, hoe gek weer, weinig verlies lijden. sterker goed mogelijk dat Wilders als de held wordt gezien!

 

SP is misschien voor wiet gerelateerde zaken een prima partij, voor bezuinigingen moet je niet bij hen zijn. het hele verhaal van geen geld naar Europa slaat nergens op. sinds 4 jaar zijn we netto betaler, alle jaren daarvóór hebben waren we netto ontvanger. sinds dat we meer betalen dan ontvangen is (met name die Wilders) gaan stijgeren dat we niet moeten betalen aan Europa. Zonder Europa was nederland niet meer dan een plaat afval zand uit de bergen. Nederland verdient sloten geld aan Europa en zodra de economie weer iets aantrekt doen we dat wéér.

 

verder:

- Een ouderbijdrage voor het schoolboekenfonds

is de stomste maatregel die het CDA/CU gemaakt hebben. "gratis" schoolboeken. ten eerste is dat natuurlijk niet gratis, de belastingbetaler betaald. ten tweede betekend het dat de boeken de goedkoopste zijn en járenlang mee moeten gaan. en dus na 10 15 jaar hopeloos ouderwets zijn en nog gebruikt gaan worden. de kwaliteit van scholen gaan omlaag. wil je investeren in het onderwijs doe je dat in de leraren niet in de methodes. en dat betekend dat het (veel) kost voor ouders. en dat doen kinderen sowieso iets wat je als ouder wist toen je er aan begon.

dus bij die extensie is het sociale leenstelsel voor de studiebeurs een slecht idee. beter schaffen ze de maatregel af dat je niet meer dan (ik meen) 13.000 euro als student mag verdienen. en misschien is dat ook wel zo met die maatregel. en dat is dan absoluut niet slecht! werkervaring voor studenten (dus geen studentenbaantjes) is ontzettend belangrijk! en er zijn maar weinig studies die hiervoor geen ruimte laten. een daarvan is Geneeskunde. daarvoor moet toch wel een goede oplossing te vinden zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L3dnov ken jij denemarken en andere scandinavische landen en bv engeland die met heel veel niet mee doen aan europa ?

BV geen euro ?

Die verdienen ook zat aan de europese landen ik ben niet tegen samenwerking met europese landen maar tegen een groot europa waar we vast zitten aan een leiding en niet meer kunnen doen wat we zelf willen in nederland.

Net zoals we nu precies doen wat amerika wil.

Wil jij doen wat berlusconi (italie) of frankrijk wil ?

Sp heeft wel dergelijke bezuinigingen maar zei willen niet dat bv gehandicapten of sociale werkplaats zoals nu er de dupe van zijn maar mensen die bv 150.000 per jaar verdienen en nog hypotheek aftrek krijgen en allerlei bonussen terwijl er hier duizenden mensen naar de voedselbank moeten.

 

Over bezuinigingen wil ik het niet eens hebben het word is tijd dat ze die schuld van voor de oorlog is terug betalen en hadden dit allang moeten doen(daar gaat prinsjesdag elk jaar over)

Crisis bestrijd je niet door te bezuinigen zoals elk kind nog kan begrijpen.

Minder geld uitgeven en sparen is goed voor de economie ?

Koopkracht hebben we nodig.

En volgens het Centraal Plan Bureau is de sp met hun plan daar het beste mee.

 

Klik

 

Sp leden leveren een deel in van hun salaris en daar laten ze allerlei onderzoeken van doen en organiseren stakingen en geven voorlichting aan mensen die het nodig hebben.

 

Ik zal is op zoek gaan naar die website dan kun je zien welke partij verantwoordelijk is voor welke beslissing en wat ze tegen gehouden hebben dat werkt veel beter als zo een stemwijzer.

Ook denk ik dat er geen enkele politieke partij de juiste is daarvoor is alles te corrupt geworden.

Maar mocht ik er een kiezen dan is het wel de sp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
L3dnov ken jij denemarken en andere scandinavische landen en bv engeland die met heel veel niet mee doen aan europa ?

BV geen euro ?

Die verdienen ook zat aan de europese landen ik ben niet tegen samenwerking met europese landen maar tegen een groot europa waar we vast zitten aan een leiding en niet meer kunnen doen wat we zelf willen in nederland.

 

inderdaad ze doen niet mee met de Euro! das heel wat anders dan de Europes Unie! (Noorwegen, IJsland en Zwitserland zijn geen lid EU) overigens moeten ze wel mee doen met de Euro op een nader te bepalen tijdstip in de toekomst. ben je lid van de Europese Unie gelden ALLE regeltjes en kan je niet uitkiezen wat je als land het beste uitkomt. De Euro is een uitzondering geweest (reden moet ik even terug zoeken). en juist die vrijblijvendheid heeft er voor gezorgd dat de Eurocrisis in Griekenland Italie (waar berlusconi niet meer zit) Spanje en Portugal heeft kunnen gebeuren. niemand kon deze landen op de vingers tikken. een afspraak die ze twintig jaar geleden tijdens het verdrag van Maastricht al hadden moeten maken.

 

En doen wat een ander land wil? we doen al jaren wat Duitsland wil. de Gulden was al sinds de jaren '80 aan de Duiste Mark gekoppeld. Nederland is eigenlijk de 17e Bundesstaat van Duitsland. De EU draait al jaren om een paar landen, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Italie hoorde daar ook bij, is alleen door Berlusconi danig uit de gratie gevallen. En Nederland heeft nog steeds macht, zoals het nee stemmen tegen de EU grondwet heeft laten zien.

 

ze waren in 2010 inderdaad de beste is dat ook voor 2012 of eigenlijk, 2013?

 

en met de schuld van welke oorlog hier kan ik je even niet volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schuld die we na de 2e wereldoorlog op ons hebben genomen om het land weer op te bouwen.

Klik voor staatschuld

Daar betalen we alleen rente over zodat we elk jaar weer moeten bezuinigen vooral als de rente omhoog gaat.

Noorwegen en zwitserland doen het toch ook goed zonder eu ?

 

Nog een mooi voorbeeld hoe europese unie werkt:

Heinken inbev en grolsch doen aan prijsafspraken,ze komen erachter ze krijgen lachend een lage boete en dat word naar de europese kas gestort wat heb ik daar aan als ik al jaren teveel betaal ?

Ik zeg niet dat afspraken maken niet goed is maar ik vind het niks om te betalen aan zo een bende niksnutten waar ik niks in zie.

 

 

Ik zeg mee doen aan europa maar niet met de europese unie.

Ik denk dat die zandplaat wat overdreven is ik denk dat europa zonder nederland een grote zandplaat was.

Wij zijn degene met de kennis.

Wij waren degene met de handels spirit en de risico nemers.

Wij importeerde alles en exporteerde alles.

De engelsen waren alleen goed in onderdrukken en veroveren de spanjaarden ook en wij ook alleen wij waren beter met de handel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KHOOP DAT 800.000 blowers nu eens niet op hun reet blijven zitten :wave: [/u][/b]

 

Ik heb anders nog altijd sterk de indruk dat van de 800.000 er 600.000 PVV hebben gestemd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah die staatsschuld! tsja daar zitten we nog mee en zal nog blijven ook. aan de andere kant, zonder die schuld zou er de wederopbouw niet geweest zijn.

 

en al die punten die je noemt:

fijn he dat je als bedrijf naar frankrijk kan exporteren zonder uren aan de grens te staan wegens controle, dat je kan afrekenen in één munt zonder dat je tig moet omwisselen. tuurlijk, er zijn ook nadelen aan Europa (i.e. de EU) het is niet allemaal rozenschijn en manegeur.

en of die landen het goed doen zonder de EU? tsja er zijn studies die zeggen dat met deelname het een stuk zonniger was, er zijn studie die zeggen van niet. feit is dat ze de lasten niet hebben, en ook de lusten niet.

ik snap best dat we de lusten van de EU willen hebben, maar de lasten zullen we ook moet dragen. en de lasten dragen we nu. na een periode dat we flink de lusten hebben gehad.

 

het ronduit belachelijke onderzoek vande PVV voor terugkeer naar de Gulden is zoiets. (wat een broddelwerk dat rapport, drie MAVO had het nog beter gedaan) of je het beestje nou de gulden noemt of de Euro de Sjaakknaak. het maakt geen ene hol uit. de munt blijft dezelfde waarde houden. Een Gulden wordt een Euro, de naam is veranderd, verder niets. En dankzij die Euro kan Nederland flinke handel drijven. dat die Euro onderdruk staat, komt dat ze 20 jaar geleden geen goede afspraken hebben gemaakt.

 

wil je mee doen met/in Europa, doe je mee met de EU. het grootste probleem van de EU is het 'onbekend maakt onbemint' verhaal. veel mensen weten niet wat de EU is en doet. het heeft een groot imago probleem. 'Brussel' is ook een makkelijke zwarte piet, "ja wij willen het ook niet maar het moet van 'Brussel'" terwijl dezelfde partijen de verdragen eerder hebben ondertekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover als ik weet heeft de SP altijd achter legalisatie gestaan.. Teelt en verkoop legaliseren!

 

Dit staat er op dit moment op hun site als standpunt:

 

Standpunt SP :: Coffeeshops

De verkoop en teelt van softdrugs voor de Nederlandse markt moet

worden gelegaliseerd. Dat is de beste manier om overlast en criminaliteit

tegen te gaan, en de controle op de kwaliteit te verbeteren.

Verkoop van harddrugs blijft strafbaar.

 

Hier de link: KLIK

 

En hier staat wat ze van de plannen van "Ruttes kabinet" vinden:

 

Drugsbeleid kabinet zegen voor crimineel, vloek voor staatskas

29-03-2012 • SP-Kamerlid Nine Kooiman pleit voor een fundamentele verandering van het Nederlandse drugsbeleid. ‘Door het gedoogbeleid langzaam om zeep te helpen, floreren de straathandel en de georganiseerde criminaliteit. Ook kan het reguleren van softdrugs de staatskas maar liefst een half miljard opleveren. Dat lijkt me in deze tijd mooi meegenomen.’

 

Volgens Kooiman geven de maatregelen die het kabinet neemt aan dat men nauwelijks kennis van zaken heeft. ‘Zo moet het THC-gehalte in wiet verlaagd worden naar 15% zonder dat het kabinet weet hoe dit gecontroleerd moet worden en wordt een wietpas ingevoerd, terwijl de gemeentes die het meest overlast hebben, aangeven dat ze hier niks aan hebben.’

Kooiman wijst erop dat gemeentes die veel overlast hebben, prima zelf in staat zijn om dit aan te pakken. ‘In Venlo zorgden drugstoeristen voor flinke problemen. Daar heeft de gemeente zelf besloten twee coffeeshops richting de Duitse grens te verplaatsen en nam de overlast zienderogen af.’

 

De oplossing ligt volgens Kooiman in het reguleren van de teelt van softdrugs. Dat is de enige manier waarop de samenstelling van wiet goed gecontroleerd kan worden. ‘Daarmee haal je de handel ook weg uit het criminele circuit. Wanneer de handel compleet ondergronds verdwijnt, heb je totaal geen zicht meer op controle en kan je geen voorlichting meer geven aan experimenterende jongeren.’

 

Tenslotte stelt Kooiman dat de opbrengst voor de staatskas van een gereguleerde teelt en aanvoer naar coffeeshops een forse financiële meevaller zou betekenen. ‘Lage schattingen gaan ervan uit dat een combinatie van minder noodzakelijke politie-inzet en een heffing van accijnzen een half miljard kan opleveren. Sommige experts stellen dat dit zelfs het dubbele is. Elk jaar weer. In het belang van de gezondheid, de schaarse politie-inzet, het bestrijden van overlast en de staatskas is regulering de enige begaanbare weg.’

 

Op de dag van het drugsdebat bevatte de voorpagina van De Pers een foto van minister Opstelten met een koptelefoon, met daarbij de tekst: ‘Ik luister lekker toch niet!’ Tijdens het debat concludeerde Kooiman dat De Pers het bij het rechte eind had met de stelling dat minister Opstelten zich doof houdt voor goede argumenten voor een verstandiger drugsbeleid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja of het nou linksom of rechtsom gaat , al die schulden moetten toch ergens van betaald worden , dus het volk gaat er zoiezo voor opdraaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar hopelijk niet jan modaal maar meer de managers en de bankiers die de crisis zijn gestart ipv de gehandicapten wahjongeren etc.

We moeten koopkracht hebben niet bezuinigen hoe krijg je anders het geld weer in de maatschappij.

Misschien de media die beheerd worden door bankiers ook maar even laten betalen ipv de publieke omroep ?

Ze zijn al jaren bezig met koppen zoals huizenmarkt vs dreigt in te storten de crisis komt ook naar nederland etc en maar blijven herhalen want de kwestie irak was al niet meer zo spannend.

3 a 4 jaar later toen iedereen stopte met geld uitgeven en ging bezuinigen kregen we de crisis kado.

En dan nog iets over geld dat Verdwijnt zo werkt het niet :als je een auto koopt en hij word elk jaar minder waard is dat geld niet weg want je aankoopprijs had je al betaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hoe kan je koopkracht hebben als nu al ruim 65000 mensen hun hypotheekbetalingen niet meer kunnen voldoen.Huizenprijzen zijn nu 5% gezakt tov vorig jaar februari en het gaat nu alleen maar meer bergafwaarts.Het is nu echt duidelijk in de straten te zien.Winkeliers houden er mee op of gaan verhuizen naar een goedkoper pand om het hoofd boven water te houden.Dit huidige kabinet wilde de btw verhogen van 6 naar 7% voor food items en voor non-food items van 19 naar 21%.Goeie beslissing om de koopkracht te handhaven.Inflatie nog niet meegerekend :tu

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ elmanito Ja dus moet je meer geld hebben toch ?

hoe wil je het anders oplossen nog meer bezuinigen zodat er nog meer mensen niks kunnen betalen zoals de mensen die het minste verdienen ?

Ik zeg het je toch ze moeten robin hood spelen !

Jan modaal is het hoogste percentage in nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3% tekort is erg weinig....mager...en van wie het getal komt is niet relevant...en met 3 % tekort loopt de staatsschuld nog steeeds op... :wave:

 

 

links of rechts om......( das nu aan de kiezer...)... moeten we de staatschuld terug brengen naar liefst 0.....

 

en wat in 30 jaar verziekt is :o ... kan niet in 4 jaar opgelost worden........

 

en hey...there is no free lunch... :) ....not now....not in the past...not in the future... ;)

 

 

als de staat nu wat wil meepikken van onze hobby....dan geef ik ze geen ongelijk.... :P

 

 

 

.....geef mij een braakliggend voetbalveld en ik zal me steentje bijdragen aan de oplossing van de crisis...en elk toptarief aan belasting betaal ik graag !!!!!!!!!!!!! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De bezuinigingen die ze zouden willen doorvoeren om aan de 3% te voldoen zou een doodsteek geweest zijn voor de koopkracht.Je moet hervormingen invoeren & de staatsschuld niet verder op laten lopen, maar niet op zo manier.Ijsland is failliet gegaan, maar doet na 2 jaar weer goed met hun economie, zelfde geldt voor Argentinië, maar geld blijven dragen naar landen (banken) die failliet horen te gaan is waanzin.

 

Cannabis kan een aardige duit in de schatkist brengen, maar aangezien veel politici marionetten zijn voor diegene die de touwtjes werkelijk in handen hebben, moet je toch eerst van die politici verlost zijn.Misschien dat de nieuwe verkiezingen daar veranderingen in kunnen brengen.

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ;) .....zelf roemer van sp zei vandaag nog dat hij 3% gaat hervormen en bezuinigen....

 

alleen socialer en eerlijker zei hij.... :P

 

mja...met 3% tekort komen we dr niet :tu ...dan gaan we nog steeds richting de afgrond.... :wave:

 

en bankroet .... :)

 

 

 

met global meltdown moet je op een eilandje zitten met je familie en vrienden met zonnepanelen ;) en 6 maanden voedsel ;) en een huissie met alles brander....en tot de tanden bewapend want iedereen komt voor je eten......

met je fiat euros/dollars kan je dan de kachel aanmaken... :)

youtube filmpjes zat met preppers...

 

mja...voorlopig drukken the central banksters maar wat extra fiat currency :o ..."om tijd te kopen"....

 

tja...wij hebben geen Ron Paul....helaas...mja...als hij zou winnen dan zou hij toch niet lang meer leven.... :D

 

the system sucs...but its the only thing we have.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rutte is in ieder geval naar de Koningin het ontslag van het kabinet aan het aanbieden.

Dit jaar weer verkiezingen. Het zal mij nu benieuwen wat ze nu nog doorvoeren voor de begroting van 2013.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij hebben Nigel Farage :)

 

 

 

Namaste ;)

 

 

in China is pas een frauderende BANKIER tegen de muur gezet :P :tu :)

 

Daar kan Nigel zich beter druk overmaken......uit de London City kwam een HEEL groot gedeelte van the financial weapons of mass destruktion :D

 

 

 

gelukkig heb ik me eigen economie beter voor elkaar als de gemeente....provincie...land...wereld deel .....waar ook ik deel van ben.... :o

 

mja...mss is global financial meltdown wel een evolutie.... :D ( waarin 80% van de bevolking het niet overleefd door chaos en honger....)

 

 

 

 

wij hoeven de planeet niet te redden ;) ....de planeet overleefd een global meltdown en een kernoorlog ww3 en ww4... ;) DONT WORRY.. :wave:

 

moeder aarde overleefd al zo lang...daar kunnen wij in 400 jaar destruktie ook niets aan veranderen...

 

:) ...zo lang het kan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach derde Wereld Oorlog zal over water gaan en de vierde wordt met stokken uitgevochten...

 

die Nigel Farage is toch wel kaliber grote bek en presteren ho maar.

 

en tuurlijk zei Roemer dat ie de 3% norm zal volgen. hij zal wel moeten, in de EU staan we er bekaait op nu. eerst tof doen tegen de Grieken en dan zelf niet je financien op orde krijgen. en daar komt dan ook bij dat de 3% norm door Zalm is ingesteld, we MOETEN wel aan onze eigen norm voldoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie liever 0 %...en liefst afbetaling van de staatschuld....

 

een iedereen die gaat voor 3% tekort vind ik incompedent en corrupte politici :tu ....zeg maar landverraders... :o

 

 

we leven in geleende tijd.....en ieder jaar met tekorten...brengt ons dichter bij global financial meltdown...

 

mja...mss wel een geplande "evolutie"

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij carpe diem staatschuld afbetalen dan de rest.

Dat roemer dat niet roept snap ik ook niet maar zal wel druk zijn van de rest of sp is ook corrupt.

Ik dacht dat het uit een nest van varkens de leukste was iig.

De rest is billenmaatjes met de bilderberger groep.

 

@l3dnov we hebben toch genoeg water in de wereld ?

Of bedoel je schoon drink water daar moet je big pharma voor bedanken.

Ik denk dat onze prins willem daar heel druk mee is hoor !!!! (sarcasme)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de realiteit in 2012 is heel erg simpel.... :wave:

 

al het geld zit nu in china.... usa heeft 6 triljoen schuld

 

al de macht( stemrecht) zit nog in de westelijke elite...( un imf wereldbank etc etc etc....)

 

die elite geeft dat niet op....en china geeft dus geen full bail out....

 

( lees maar het verslag van de imf van gisteren....)

 

twordt tijd...china mede verantwoordelijk te maken voor het bestuur van de aarde...

mss hebben ze wel betere ideeen... hoe dat moet... :tu ...mss ook niet ;)

 

in 30 jaar hebben wij ons zodanig verzwakt( dankzij corrupte politici :o )...dus tijd om die verrotte overheidschuld terug te brengen....dit zou hoofddoel 1 moeten zijn in de komende verkiezingen... :D

dat gaat weer 30 jaar duren...maar dat geeft niet.. :D

 

laat je niet afleiden door allerlei nietige bijzaken door populisten en belangengroepen... :)

 

denk zelf...en blijf voor je zelf denken.... :)

wees geen na-aper.... ;)

 

 

we are 99%...we are manny....

we go slow..because we can go far....

 

just my 2 cents :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wave: ....zeg maar landverraders... :tu

als er met dit soort termen gesmeten moet worden ben ik gauw uitgepraat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Afbetaling van de staatsschuld, jullie zijn helemaal gek.Gewoon kwijtschelding van de staatsschuld.De overheden lenen geld van private bankiers die ook de centrale banken in handen hebben, dus ben je lang bezig met afbetalen.Japan heeft nu ook de staatsschuld van Birma kwijtgescholden.

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NH, zoet water is maximaal een 3% van alle water op de wereld. van dat water wat dan ook nog eens schoon is , is het helemaal slecht gesteld. Nederland is een van de weinige (zo niet het enige) landen die in de wet als eis hebben staan dat water uit de kraan veilig, schoon en drinkbaar MOET zijn.

en ja, daar is onze Prins héél druk mee bezig. toen hij er mee begon werd er lacherig (nog steeds) over gedaan, langzamerhand begint toch het besef te komen. en dat belang gaat alleen maar toenemen. sterker, waterbedrijven mogen niet zomaar meer wanbetalres van het water afsluiten. water wordt gezien als een primaire levensbehoefte.

 

en de Bilderberggroep, daar aan het hoofd staan de Illuminati. verspreiden chemtrails en stoppen fluor in ons water zodat we slaafs blijven... kan het ff? hou uit schei op...

 

en nee, het geld zit niet in China, nog niet, dat komt over een paar jaar als de USA zijn schulden moet gaan aflossen. de schulden waar mee de oorlogen in het Midden-Oosten zijn gefinancieerd. iets wat ze NOOIT terug kunnen betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een landverrader is iemand die niet het landsbelang dient....toch :) ?

 

iemand die mijn geld over de muur gooit en meer uitgeeft als hij gekregen heeft in vertrouwen.....zodat een ieder opdraait voor de rente....

 

pleegt dus verraad aan het gestelde vertrouwen....en das dus landverrraad...

 

mja das idd alleen hetgeval als onze gekozen politicie buiten hun mandaat gegaan zijn van de kiezer...

 

een sluitende begroting is het begin van de oplossing van de credit crisis....nog meer credit verergert het....

 

en ik ben geen econoon... :D

 

dit is toch les 1 van economie... ;)

 

Japan heeft nu ook de staatsschuld van Birma kwijtgescholden.

 

Namaste :wave:

 

jaja...en wat krijgt Japan er voor terug?....dat hebben ze je nog niet verteld :tu ...there is no free lunch :P

 

China geeft ons een bail out :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...