Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nesta

Record Store Day 2012

Recommended Posts

Dit topic is niet helemaal geworden wat ik gehoopt had :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

hier is mn vinylcollectie tis nog geen mespuntje op een usbstick .

pickup heb ik niet meer en de kwaliteit van mijn vinyl heeft een hoog openhaardvuurgehalte .

in de tijd dat scratchen populair was holde het achteruit .

en donalducken met die pickup en satanische boodschappen zoeken kwam de sound uiteindelijk niet ten goede .

 

gallery_7335_4882_145616.jpg

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb geen foto er van omdat ze in de opslag liggen, ik bezit nog iets van 1000 lp's 3000 singles (45 toeren) en een stuk of 150 78 toeren platen. ik heb ook nog twee platenspelers, eentje met 10,33,45,78 toeren, en een nieuwerwetse met alleen 33 en 45. Die oude platenspeler zit nog op een buizen versterker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

het vinyl retro liet me niet los en ik ben es gaan graaien .

never mind the bollocks en ramones in 77 aangeschaft mac word oud .

normaal dela soul dat waren nog es tijden jimmy hendrix :wave: .

 

gallery_7335_4882_1182799.jpg

 

@nesta en don bone ; er zijn maar weinig vinylfielen op dit forum met 30.000 leden te vinden helaas .

jammer want je kan er geweldig mee frisbieen ook .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooi bakkie Mac en dan bedoel ik niet alleen het prachtige houten Amstel kratje :wave:

En nog wel met mijn favo Hendrix album Axis Bold As Love veel beter gaat het niet worden.

 

>DonBone die platen staan daar maar te verstoffen in de opslag hetzelfde probleem waar ik ook tegenaan hik: het neemt namelijk allemaal zoveel plaats in en je gebruikt het nauwelijks.

En elke keer dat ik verhuist ben (vaak) is er toch ook weer een stapel achtergebleven, zo wordt het ook uiteindelijk wel minder.

Ik heb toch gekozen om ze thuis te laten staan, zo grijp je er af en toe nog eens wat uit en dat zet je dan op om er vervolgens achter te komen dat het best omslachtig is om de plaat steeds om te moeten draaien. :tu

Ik heb er lang mee gedraaid als dj en me een breuk gesjouwd met die bakken tot ik (veel te laat) digitaal ging.

Wat dat aangaat is er niet veel meer over van mijn die hard vinyl verslaving en het leuren langs beurzen rommelmarkten en obscure platenzaken.

Van die dingen die voorbijgaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een gedeelte van m'n collectie , in totaal bijna 1900 singels en een kleine 50 lp's , maar ik ben nog aan het verzamelen...

Veel telstar en andere smartlappen , het zijn singels van een kwartje tot singels van meer als 100 euro p/s

 

gallery_19024_7390_72966.jpg

 

gallery_19024_7390_503766.jpg

 

gallery_19024_7390_1800310.jpg

 

Hier ben ik bezig met een radio uitzending op de fm band , pt-1000 draaitafels , een dx 1000 mengijzer en een orban 8200 voor een vette sound

 

gallery_19024_7390_1109386.jpg

 

Waar spelen jullie je vinyl op af? en gebruiken jullie soundprocessing om het geluid wat op pompen?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow Guesswho?!

Zo zie je maar weer, er zijn dagelijks weer forumleden die je verrassen!

 

Ik heb een Vestax Portable waar je actieve speakers of een headphone op aan kunt sluiten en nog wat antiekere portables uit de jaren 70 en 80 voor de lol.

gallery_7512_11569_9866.jpg

En natuurlijk Technics SL1200's..

gallery_7512_11569_8248.jpg

 

Qua singeltjes is m'n mooiste bezit een hele bak originele Jamaicaanse singeltjes met (schots en scheve) labels van krantenpapier en echt handwerk. Van dittum en meer van dat:

gallery_7512_11569_22280.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het moment niet veel thuis leggen.

Een gab had ze geleend en die is nu gescheiden en alles leg nog bij die EX toch eens kijken als ik het terug kan krijgen we praten over ultra rare house shit.

 

De platen in bezit of semi in bezit zijn van de begin tijd (Acid jaren 80) tot aan een paar jaar terug.

Platen komen uit verschillende zaken en steden aan gezien in elke stad toch de style anders was.

 

 

Van wat er nog thuis legt.

gallery_20039_11929_1228978.jpg

Stapeltje.

gallery_20039_11320_2503555.jpg

 

Maar mijn voorkeur ging toch meer een drum machine rebel spelen.

Na het kwijt raken van de 303 en de 808 en 909 drum was ik blij dat ik aan rebirth kon komen.

Dus hopen dat ik de platen niet kwijt raak.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit topic is niet helemaal geworden wat ik gehoopt had :wave:
Herstel! Leuk man.

Thanks zODd, nog een vinyl junkie erbij. Keep 'm coming.

 

Platen die je kwijt bent krijgen -net als boeken- helaas alleen maar meerwaarde...breek me de bek niet open. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic :wave: ! Heb zelf een 700tal LP's, waar ik jammer genoeg geen foto van heb..Wel enkel dance muziek. Van draaitafels heb ik: één JB systems en één akai draaitafel; heb nog altijd veel spijt dat ik m'n 2 SL1200 MK2's lang geleden verkocht heb...

Haha zoDd, die Rotterdam Termination Poing, memories...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier ben ik bezig met een radio uitzending op de fm band , pt-1000 draaitafels , een dx 1000 mengijzer en een orban 8200 voor een vette sound

 

gallery_19024_7390_1109386.jpg

 

Waar spelen jullie je vinyl op af? en gebruiken jullie soundprocessing om het geluid wat op pompen?

 

Grtz Guesswho?

cool kan je ook eens een fotootje van je "fm-bak" schieten, ben zelf jarenlang op de fm band aktief geweest.

 

misschien had ik er ook bij moeten zetten dat ik best wel wat eerste persingen van beoremde plaatjes heb, zoals spul van elvis, the shadows, cliff richard en de beatles. Rest bestaat uit een mengelmoes van spul dat ik leuk vindt/wat we op de zender draaiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...