Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

F@rmer

Secret Jardin DR-90 600W 4x Sugar Punch

Recommended Posts

Hey ganja lover, thnx voor de props en tof dat je meekijkt :tu

 

Dat postbedrijf is ook klote, maar het feit dat ze de lamp er simpelweg niet bij hebben gedaan zonder contact te zoeken is ook niet erg netjes...

Maar goed, zelf nog maar ff op stap dus...

Das een mooi idee, dimbaar! Dan is de setup perfect in mijn ogen...

Wel wat prijzig maar m'n oog is gevallen op de gavita-digistar-600w-dimbaar...mooi dingetje!

Haha ik ben ook benieuwd naar de Sugar Punch...als ie z'n naam een beetje waar maakt zit dat wel goed!

 

De laatste is nog niet boven, maar komt eraan:

gallery_34120_13839_2789466.jpg

 

Ze zijn naar het licht van het raam gedraaid, dus ik heb ze nu in een donkere kast gezet zodat ze rechtop gaan staan...

Dit weekend zet ik ze onder de 100W lamp, meteen in grote potten op Plagron growmix met een kuipje stekgrond in het midden.

Verder voeg ik nog buffertabs toe, dan hoef ik het voedingswater ook niet af te zuren...

Daarnaast ben ik geneigd Sannie's mycorhizzae te gebruiken, maar aangezien de grond geen lightmix is maar plagron growmix ben ik niet geheel zeker....Iemand tips? En is het wijs Sannies bacto bij m'n voeding te gebruiken gezien de growmix?

 

Genoeg vragen weer voor nu, tot later!

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growmix bevat van zichzelf al veel voedingsstoffen ja, ik zou de eerste 2/3 weken alleen water geven met wat wortelstimulator erbij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smoke a lot,

 

Thnx voor die input! Klopt idd...mycorhizzae en de buffertabs zjjn echter grotendeels schimmels die het bodemleven bevorderen dus die ga ik wel gebruiken... Bacto in het begin nog maar ff niet dan...

 

Vreemd dat je zaden niet zijn ontkiemd, ik zag vanmorgen de eerste tekenen van leven van de laatste....

Misschien was het te nat in je propegator?

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste mensen kunnen de eerste keer niet van de spongepots afblijven, nieuwsgierigheid :lol:

Ze moeten echt in rust ontkiemen.

 

Hoop echt dat je veel lol gaat hebben aan de SP, weet niet wat voor roker je bent, maar SP zaden geven echt hele verschillende planten, voor ieder wat wils. Sommigen zijn enorm compact en wit, andere wat minder compact maar lijken weer veel op de SSH die er in zit, hazige phenos dus :D Hoop dat je wat gekleurde krijgt, vooral de diepgekleurde paarse zijn heel lekker zoet, je ziet de kleuren pas komen in bloei week 6 - 8.

 

Enneh, lekker 400watt gaan, dat is meer dan zat voor die tent! Ik draai 400w in een DR 120 zelfs :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond mensen, tijd voor een update!

 

@ tw!tchy: het is idd erg verleidelijk om te gaan spieken als het niet wil vlotten..

Ik heb me goed in kunnen houden en inmiddels is alles boven!

 

Ik hou wel van een beetje afwisseling qua rookwaar, maar vindt zoete, witte wiet wel erg lekker... :D

Ik ben benieuwd, hoop op mooie phenos! :lol:

 

Ik heb vandaag ook een mooie Gavita 400W digistar lamp gehaald. Ik kan de output instellen op 250, 275, 400 of 440W.

Dit nodigt uit om een mooi lichtplan op te zetten en geleidelijk op te bouwen! Kzal eens ff zoeken hier op het forum, tips zijn zeer welkom!

 

Gisteren heb ik de eerste 2 al onder de 100W gezet, ze groeide tegen het LED 'plafond' van sannies propegator aan.

Inmiddels zijn ze mooi rechtop gaan staan en het lijkt erop dat ze het goed naar de zin hebben:

gallery_34120_13839_4168861.jpg

 

gallery_34120_13839_587649.jpg

 

En vandaag heb ik de andere twee erbij gezet, ze zijn ongeveer een dag later boven gekomen.

Beide hebben ze de 'schil' v/h zaad nog niet af weten te schudden(wellicht daarom de vertraging):

gallery_34120_13839_3289153.jpg

 

gallery_34120_13839_2302714.jpg

 

Paar foto's v/d setup:

gallery_34120_13839_3073013.jpg

 

gallery_34120_13839_2742432.jpg

 

Voor nu (100W) zorgt de ventilator naar buiten gericht voor een aangename temperatuur, aan de rechterzijde is het rooster open.

Ik denk over een weekje over te gaan op de gavita, op 250W. Maar eerst maar eens kijken hoe het loopt...

 

Een goed weekend allemaal!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal,

 

Ik denk dat ik beter toch eerst kleiner potten had kunnen gebruiken, aangezien ze nu erg ver uit elkaar staan en zich naar de lamp strekken...

Leerpuntje voor de volgende ronde..

 

gallery_34120_13839_1293823.jpg

 

gallery_34120_13839_938690.jpg

 

De 100W hangt er nu circa 10 cm boven, maar in het midden v/d tent dus.

Ik denk erover morgen op 250w te gaan, hopelijk drukt dat het strekken een beetje...

 

Alle tips zijn van harte welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn zaailingen. Dus de wortels zijn vanaf het begin al sterk genoeg voor de volle zon. In de tent betekend dit dat je zo snel mogelijk vol licht er op kunt/moet gooien. Ik heb 600 watt op 100 x 100 cm en ik hang die er op 1 meter boven vanaf het kiemen. Hoogst zeldzaam dat er 1 het opgeeft, maar dan denk ik ook dat ie het verder niet zo best zou hebben gedaan.

 

groeitjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft grappig om te zien die sprietjes! :lol:

 

Maar waarom geen TL de volgende ronde, minder stroom en niet zoveel warmtestraling (dus die kan zo wat op de plant leggen)

 

Verder succes en ik spiek mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...