Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeice

tentje, 1 groep maximaal belasten

Recommended Posts

Hallo, was ik weer.

 

Ik wil binnenkort helemaal solo gaan, aangezien ik geen bouwtalent heb, niks met een elektricien of iemand anders te maken wil hebben kies ik voor een tent, waarbij ik 1 groep maximaal wil gebruiken, dus geen gehannes met kabels doortrekken. Stroom zal ook netjes betaald worden.

 

Nu kan ik een aardig plantje kweken, en weet ik al wel dat ik op mapito wil kweken met eb vloed systeem maar kwa aanschaf materiaal, verbruik van apparatuur en bv welke lampen hoeveel vierkante cm belichten is mij niet duidelijk.

 

Ik wil dus voor maximaal opbrengst gaan op 1 groep.

 

Wat mij duidelijk is dat je van 1 groep 3600 watt kan trekken. Laten we zeggen dat ik 4 m2 gebruik en op elke m2 een 600 watt lamp zet, heb ik dan nog genoeg over voor alle randapparatuur? Of zouden jullie het anders doen, bv 6 of 7x 400 watt?

 

Denk dat ik het eerst maar even bij het wattage laat en welke en hoeveel lampen, en dan de rest aanpak.

 

Aanraden van tentjes ook zeer welkom, ik zat zelf aan 2x3x2 te denken, daarvan 2m2 gebuiken, maar als iemand denkt dat een groter oppervlakte meer oplevert van dit wattage gebruik makende, lets hear!

 

En bedankt alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar ik ook benieuwd naar ben is of een opticilimate evt interessant is

 

ik heb begrepen dat deze vanaf 6 lampen gaan, zou bv 6x400 kunnen doen, weet niet of het ook met minder lampen kan en of de opti genoeg heeft aan 1200 watt?

 

vraag me ook af hoe t financieel plaatje is als je in zo'n setup een opti afstreept tegen alle randaparatuur die je niet meer nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon eerst is wat gaan lezen Jeice want denk dat je nog lang niet genoeg ervaring hebt om meteen met een opti aan de gang te gaan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben niet op mn achterhoofd gevallen, als ik weet wat ik nodig heb, zorg ik dat ik moet weten hoe ik het gebruik. desnoods even proef draaien zonder plantjes. om de zooi aan te sluiten krijg ik wel hulp van een kundig iemand.

 

probeer nu alleen een inkijk te krijgen wat optimaal haalbaar is op 1 groep. met of zonder opti, maakt niet uit. alle tips zijn welkom..maar met zulke antwoorden kom ik natuurlijk geen stap verder. "meteen met een opti??" lolol denk je dat het mn 1e kweekje wordt?

 

als opti teveel watt in beslag neemt tov standaard aparatuur dan haak ik al direct af wat dat betreft.

zie op de site staan opgenomen vermogen 740 watt ... verwarming 2x 1200 w

 

ikke niet snap wat het ding op zn piek zal verbuiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik denk dat ik toch wel de max draai van 1 groep:

9x600W met een Opticlimate 6000pro2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie groep is dat dan cannaz, lol.

 

Ik wil uitgaan van een standaard 3600w groepje aangezien ik de stroom netjes wil betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je evsa's pieken bij het opstarten dus daar moet je rekening mee houden, en je mag je groep nooit continue maximaal gebruiken... (trek er maar 30% vanaf)

dus de opticlimate (wat al geen goede keuze voor 4x600 is als je hem niet om andere redenen nodig hebt) er bij plaatsen op de groep past al helemaal niet..

 

als je het veilig wil hebben ga je voor maximaal 3x600 watt zonder opti etc.. (wel met randapparatuur)

 

(EDIT) uiteraard niet nog een 2000 watt kachel ofzo laten mee branden met je lampen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet dat het niet helemaal volgens de regeltjes is maar draait allemaal prima afgezekerd op 25A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei 1800 watt aan lamp, dat valt tegen.

Wil je iets eerlijk doen, wordt je weer de duivelse kant opgetrokken, maar bedankt!

3 lampen lijkt me minder op 2x2. is 3x 600 waanzin als je 3x2 vol wil zetten in een tentje? zag dat jou lampen een behoorlijk bereik hadden(grote topshields?). misschien zal het de buitenste potten niet goed belichten, maar beter iets dan een lege plek denk ik zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok ik denk dat ik toch wel de max draai van 1 groep:

9x600W met een Opticlimate 6000pro2.

 

Das dan heel knap 9x600 is al 5400watt dan nog de opticlimate daar boven op, 25Amp kan 5500watt hebben.

 

@ Jeice,

Gewoon 5x600watt met 3000m3 afzuiging en 2000m3 aktieve inblaas kan je zomer en winter blijven door draaien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt wel teveel

 

niemand anders een creatief idee om optimaal te draaien op 3600 watt ipv smilies te posten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou je eerste kweekje met 4x 600w doen...

en kijken wat je er af haalt..

je kan later altijd nog een beetje bijschroeven met lampjes ect.

 

mijn opa zegt altijd meer hoeft niet beter te zijn..

 

loop gewoon niet het risico op dat je achter af zegt #$^#@! ik had het ook wel met een lampje minder kunnen doen..

scheelt je een hoop aan centjes..

 

het hoeft de eerste keer ook niet 100% goed te gaan in zoon ruimte.

zoals ik net al zij bijschroeven kan altijd nog :lol:

 

@ Jeice,

Gewoon 5x600watt met 3000m3 afzuiging en 2000m3 aktieve inblaas kan je zomer en winter blijven door draaien..

lijkt mij een hele goed optie ook..

Share this post


Link to post
Share on other sites

snap de opmerking meer hoeft niet altijd beter te zijn van je opa

 

maar denk dat dat op het aantal plantjes slaat en niet op meer licht :lol:

 

als ik lees wat stickie schrijft, is 4x 600 of 5x600 dus geen optie.

 

ik heb geen idee hoeveel watt randaparatuur zal gebruiken in een tentje van 3 x 2 waarvan ik 2x2 zal gebruiken. 4x 600 was mooi geweest erboven maar 4x 400 vind ik weer te weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd 3x600 is veilig, 5x400 kan ook nog net, kan je niet een extra groep vrijmaken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom erachter hoeveel je randapratuur kost en hang lampjes op till the fullest

als dat is wat je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
snap de opmerking meer hoeft niet altijd beter te zijn van je opa

 

maar denk dat dat op het aantal plantjes slaat en niet op meer licht :lol:

 

als ik lees wat stickie schrijft, is 4x 600 of 5x600 dus geen optie.

 

ik heb geen idee hoeveel watt randaparatuur zal gebruiken in een tentje van 3 x 2 waarvan ik 2x2 zal gebruiken. 4x 600 was mooi geweest erboven maar 4x 400 vind ik weer te weinig.

 

 

Zoeken en optellen, is niet zo moeilijk toch ?

 

4x600watt lampen is 4x660watt.

afzuiging: Torin 2500m3/h, 2.5 Ampère 248 Watt,Afmetingen 62,5x50x50cm, Gewicht 24 kg.

Aktieve inblaas: Torin 1500m3 1 Ampère 147watt, Afmetingen 42x55x42cm, Gewicht 15,2 kg

 

;) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee das niet moeilijk, maar als ik enkel had opgeteld had ik niet aan piekspanning gedacht en dat je je groep niet constant voledig kunt belasten.

 

 

@ Krasi

 

Heb even uitgerekend, maar kom kwa stroomkosten op ongeveer 200 euro per maand uit bij constant verbruik van 3300 wat op 12 uur. Das wel aan de hoge kant. Gelukkig ben ik alleen(dat weet de nuon niet) dus verbuik zelf niet veel. Denk dat dit dus wel door de beugel kan, t wordt geen flatje ofzo. Maar er nog een groep bijzetten, weet het niet... athans.. zo zou ik wel piekspanning kunnen opvangen en maximale belasting en alsnog niet meer dan 3600 gebruiken. Lampje gaat branden in mn hoofd. 1,5 is toch wel t minimum wat ik wil pakken voor minder ga ik niet draaien.

 

Reden dat ik het zo simpel mogelijk wil houden kwa constructie is dat ik er het liefst geen anderen bijbetrek. Denk dat de meesten hier wel redenen voor kunnen bedenken. Minder planten, minder snitches en alles voor bassie. Tentje is makkelijk opgeruimd. En kwa stroom, mocht het foutgaan is het nog een heffing minder en kan ik de volgende dag nog een lekker warm douchje nemen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 3x600watt Evsa is 1800 +180 is 1980watt kan je als je het echt goed doet makkelijk 1,5 en max 2 trekken.

Wat betrefd de stroom, ik heb het altijd zo gedaan en netjes betaald, even je energie voorschot verhogen, ik betaal nu 250eurie per maand, en hoef aan het einde van het jaar niet zo heel veel bij te betalen, en trouwens die kosten van dat hele jaar heb je de eerste ronde er al uit plus nog een ruime extra :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, geloof ik graag Krasi en das op 4x 1000 he?

 

Ik ga uit van mn huidige hokje waar ik 9 potten per m2 zet onder 400w en daar 220 nat per plant vanaf trek. Dan kom op 1,5 droog op 4m2. Das dan wel onder 600 watt, maar heb nu meer lampen dan vierkante meters. Dus dat wil er minimaal vanaf trekken. Denk beter een slagje kleinere pot nemen.

 

Misschien toch 4x600 nemen en randapp op een andere groep.

 

Ben ik toch benieuwd of je baat bij een opti zou kunnen hebben in zo'n hokje? Laten we er voor het gemak van uitgaan dat ik al weet hoe het werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch veiliger om je afzuiger(s) op een anderegroep te zetten...

 

greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou met 2 1000 watters draaien en 2x een 1.50x1.50 tent scoren

 

kilokwekers :lol:

 

en trouwens, waarom een opti? je hebt ruimte zat om het op de ouderwetse manier te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

AL met al weer een leerzaam topic voor me, waarom is dat precies leila?

 

klinkt ook niet verkeerd panjaabi. bedankt voor je input. heb je er zelf ervaring mee, wat waren je resultaten in 1 tentje op 1000w?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...