Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wadloper

Hollandshoop Versneld?

Recommended Posts

Hallo,

 

Heeft iemand ervaring met hollandshoop versneld?

En weet iemand wat ongeveer de gemiddelde hoogte, opbrengst en wanneer hij oogst rijp is. als ik ze begin mei laat ontkiemen?

 

Hoor het graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je allemaal weten urbangrower?

Ben hier nieuw dus het moet even wennen...denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey epskamp

 

ja ik wou het al eerder doen, maar 2 weken onder tl voorgroeien met 20 uren licht per dag. en dan verplanten naar de volle grond?

In hoeveel literse potten zou jij voorgroeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo ja ik heb zulke lampen alemaal getest bij mij 5 white widow's die heb ik tot nu toe in 5verschilende kaste hoken gehad ook met verschilend licht ik had van een bedrijf zo plafon tl bak met 4 tl's er in maar ik vond het niet goed gaan toen pakte ik de Spaarlampe van philps toen nog 6.95 nu inmidels 20.00 eurotje's 23w en licht 130w daar 3 in de hok en je plantjes groeien pervect dat heb ik nu ook bij mij staan ze nu in de bloei al 5 weekie's en ik zal je zeggen het gaat best goed en nu op je vraag voorgroeien 18-6 want als het donker is dan groeien ze pas en ontwikelen en ja ik deed ontkiemen tussen watte en als er een worteltje aan komt van ongeveer 2-4 cm dan in een hele kleine pot en als je ze niet meer ziet groeien zo snel dan gelijk in een pot van (ik had deze oogst het best mer 7 / 9 liter potte dat is goed vooor binnen en buiten grooter natuurlijk

 

trouwens wou je buiten of binnen het doen en wat voor licht het stroom bespaarend of geev je alles er voor laat het me weeten groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff je welkoms email van wf lezen .

daarin word gevraagd om je ff voor te stellen ..

dat is zonbeetje de enige wat hier gevraagd word..

 

voor de rest ... welkom !!

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik had zelf ingedachten om 2 weken binnen voor te groeien onder tl licht dan even flink laten groeien en dan naar buiten in de volle grond.

Dus het is geen buitenkweek! heb je nog wat tips voor de voor groei? (hoeveel uren per dag licht?),(hoe hoog de tl's moeten hangen)?

Het is hollandshoop versnelde versie..is mij gezegt , zegt het jou iets..ik heb geen ervaring met dit soort, vorigjaar de church verbouwt:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

word dit je eerste kweekje?

zo ja HH is een goede keuze het is een redelijk sterke plant vind ik zelf!

en word in nederland gekweekt sinds 1980

verder is deze plant redelijk schimmel bestendig

en de oogst kan ernorm zijn!

maar dat hangt er natuurlijk een beetje af met welke instelling je ze gaat behandelen

voor idere plant geld hoe meer aandacht hoe hoger de opbrengst..

het zijn tenslotte vrouwtjes he..

 

suc6

 

als er meer vragen zijn hoor ik het graag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he,

dit word mijn eerste kweek met HH.

Heb jij mischien een idee wanneer ik ze ongeveer kan oogsten als ik ze begin mei laat ontkiemen?

Deze HH zaden zou sneller klaaar zijn dan de gewone HH zaden.....is iemand hier bekent mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap dat versnelde niet zo..

ik denk dat het een beetje een verkoop praatje is geweest..

ik denk dat je moet rekenen op 7-9 weken bloeitijd toch wel hoor..

maar wie weet gaat het echt versneld...

ik zeg hou ze scherp in de gaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht geen zuivere ibl HH maar een f1 cross voor de vigor. Dat zou het "versnelde" kunnen uitleggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de zaadjes nu aan het ontkiemen(50 stuks) en dan zet ik ze 2 weken in voorgroei onder 3 tl lampen van 56 watt, 2x cool white en 1x warm white. Op wat voor hoogte zouden jullie de lamp hangen boven de ontkiemde plantje en hoeveel uren licht?. het is maar voor 2 weken dan gaan ze in de volle grond.

 

Hoor graag van jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

 

Heeft iemand ervaring met hollandshoop versneld?

 

 

waar koop je die :D ?....vanversneld heb ik niet gehoord :D ?

:lol:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...