Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkoman

3 aderig of 5 aderig hoofdkabel

Recommended Posts

Ik wil dus weten of ik vanaf de meterkast gewoon een 3aderig kabel kan gebruiken die naar de schakelkast loopt.En is een kabel van 6mm2 genoeg of beter tog 1 van 10mm2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ben je allemaal van plan dan?

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 aderig is voor 3 fases. Boovendien kan niemand hier je vraag beantwoorden zonder te weten hoe de situatie er precies uit ziet. Ga niet stunten met zelf 3 fase aan leggen. Schakel een electricien in voor je aansluiting, het is helemaal niet zeker dat dat ook je meterkast en hoofdstop past.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alles erop zet zou ik ook voor 4mm2 gaan. Wel over 3 fase verdelen dan valt het per fase allemaal reuze mee.

2.5mm2 zou ook kunnen maar voor die paar euro's extra.

 

Zoals Whazzup al aangeeft, niet klooien met 3 fase maar laat een electricien het doen als je het niet zeker weet.

200 eur is niet duur voor geen huis in de fik.... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het gewoon zo simpel houden maar wel veilig.Het makkelijkt lijkt mij een 3 aderig kabel.Dan een zekering erop aansluiten en vandaar naar de relais en de rest van de stroomkast.Of zie ik iets over het hoofd?En ja ken geen elektricien dus als het kan doe ik het zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap wel wat je bedoelt,maar hoe moeilijk kan het zijn om een paar draden te trekken?ben geen elektricien,maar ben wel handig,en elektricien is geen hbo opleiding ofzo no offence.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met "de meterkast"?

Heb je 1 of 3 fases ter beschikking?

Wat zit er precies in die meterkast?

Hoeveel aardleks, automaten, welke types?

 

7x650=4550W

afzuiger=300W

kachel=2000W

de rest=300W

 

geeft 7150W dus 31A , met een cosphi van 0,9 kom je op 34,5A continue...

Nog afgezien van inschakelpieken e.d.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik snap wel wat je bedoelt,maar hoe moeilijk kan het zijn om een paar draden te trekken?ben geen elektricien,maar ben wel handig,en elektricien is geen hbo opleiding ofzo no offence.

er zijn je velen voorgegaan die zo dachten maar uiteindelijk toch iets over het hoofd zagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de drie dikke kabels(rood,blauw,geel) die bij de hoofdstop uit de grond komen zeg maar.Dus 1 fase dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat bedoel je met "de meterkast"?

Heb je 1 of 3 fases ter beschikking?

Wat zit er precies in die meterkast?

Hoeveel aardleks, automaten, welke types?

 

7x650=4550W

afzuiger=300W

kachel=2000W

de rest=300W

 

geeft 7150W dus 31A , met een cosphi van 0,9 kom je op 34,5A continue...

Nog afgezien van inschakelpieken e.d.

 

kweek je in Alaska dat je die kachel tijdens lamp AAN aanhebt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil het gewoon zo simpel houden maar wel veilig.Het makkelijkt lijkt mij een 3 aderig kabel.Dan een zekering erop aansluiten en vandaar naar de relais en de rest van de stroomkast.Of zie ik iets over het hoofd?En ja ken geen elektricien dus als het kan doe ik het zelf.

Goed, en hier sluiten we dit drama dan ook maar direct. Je bent een rund als je met electriciteit stunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...