Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
joopie

aan- afvoer lucht

Recommended Posts

ik wil gaan kweken in een inpanding schuurtje van een vrijstaande woning.

Het schuurtje heeft een eigen ingang via een deur.

 

de afmetingen zijn lxbxh 320 240 260

de bedoeling is om 4 m2 te gebruiken waar dames kunnen staan en die worden belicht door 3x600w

 

verwarming en elektra zijn aanwezig maar er zit geen raampje in voor verse lucht.

 

Ik kan geen lucht aan- en afzuigen vanuit en naar de woning

 

ik zit nu dus met de aan- en afvoer van lucht.

is de beste oplossing om 2 gaten in de muur te boren 1 voor aan- en 1 voor afvoer van lucht ?

de aanvoer van lucht is dan onverwarmd en kan in de winter te koud zijn ?

 

Een rooster in de deur maken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Joopie,

 

Misschien is lijkt het je wat rigoreus meteen maar --> neem een opticlimate.

Je kan dan evengoed 4m2 gebruiken maar wel met meer licht of je neemt toch iets meer oppervlakte.

 

Weinig grote luchtgaten en je klimaat is top.

 

Zie de verslagen, het gaat echt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of co2 toevoegen, dan heb je alleen een lichte afzuiging nodig. lucht kun je evt in de schuur zelf afvoeren. dan idd roostertje op de deur. verzin wel iets voor t licht wat door t roostertje kan schijnen als je deur opendoet van je hok.

 

geen enkele ervaring met toevoegen van co2 trouwens, weet niet of t enkel met opticlimate kan. maar tis wel een oplossing... of die goedkoop gaat zijn durf ik ook niet te zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom heb je bijna geen afzuiging nodig als je met co2 kweekt...??? :lol:

met de opticlimate ok, maar alleen met co2..?

 

en co2 kan je ook op andere manieren toevoegen, heb je geen opti voor nodig..

en goedkoop is de opti ook niet maar wel verreweg de mooiste/beste oplossing die er is.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff je begrijpt toch zelf ook wel dat als iemand deze vraagt stelt, hij/zij nog niet klaar is voor co2 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
pfff je begrijpt toch zelf ook wel dat als iemand deze vraagt stelt, hij/zij nog niet klaar is voor co2 :lol:

 

 

zo zat ik ook te denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het een vrijstaande woning is. ga ik er een beetje van uit dat er toch wel de mogelijkheid is om 2 gaten op onopvallende plekken in de muur kan maken. het liefst 1 in de buiten muur achter een grote plant of stuik om af te blazen. en 1 vanuit huis om aan te zuigen.het is wat leon en amnees zeggen voor dat je echt prof wil doen, moet je denk ik eerst wat ervaaring opdoen dus lijkt dit mij de beste optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

had hetzelfde probleem.

 

heb 3 gaten gemaakt in het hok met slangen erop en kleppen erin

 

in de winter is er 1 passieve inlaat van buiten en als de lampen uit zijn kunnen de andere 2 passieve inlaten open gezet worden voor interne kamer circulatie om de temperatuur te verhogen.

 

in de zomer word het buiten afblazen en 3 passieve inlaten aanzuigen vannuit kamer

 

goede flesnmaten kiezen en verloopstukken en het omsteken duurt slechts 1 minuut

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je een bovenlichtje boven de deur? kun je met een pijp naar boven uitblazen? je kunt het beste van binnen lucht aanzuigen en naar buiten afvoeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je geen dakdoorvoer maken???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kast aan de schuur hangen..

 

Of op de grond een kast (kussen voor tuinstoel kast ofzo??)

Share this post


Link to post
Share on other sites

leukehobby/jeice/sticky/amnees

ik zal de verslagen even doornemen waarin het gebruik van de opticlimate wordt beschreven.

Aan- en afvoer van water zal dan wel moeten worden geregeld door een installatiebedrijf onder het motto

het is voor de wasmachine.

 

masterstoner/boefje

Vooral het gat voor de warme lucht af te blazen moet niet gaan opvallen: iets er voor zetten of

het gat wat hoger plaatsen.

 

alucard

zoals het er nu naar uitziet kan ik alleen van buiten in- en uitblazen

 

maddwarf

zo, de tijd vliegt !

betekent niet dat ik alles weet. Gelukkig staat er op dit forum veel info.

 

amnees/pacman/gobru

er is nergens een luchtgat.

Dakdoorvoer: zal dat moeten uitzoeken; er zit nog een verdieping boven.

Zal dus ook niet eenvoudig zijn.

 

ouwe ketser

onder de vloer blazen: zal dat ook moeten uitzoeken: de vloer is van gewapend beton.

Share this post


Link to post
Share on other sites
leukehobby/jeice/sticky/amnees

ik zal de verslagen even doornemen waarin het gebruik van de opticlimate wordt beschreven.

Aan- en afvoer van water zal dan wel moeten worden geregeld door een installatiebedrijf onder het motto

het is voor de wasmachine.

 

 

als je met de opticlimate en co2 werkt heb je helemaal geen uit of inblaas nodig.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft het over water :D

 

 

 

maar nu we t er toch over hebben, waarom gebruikt amnees een afzuiger met opticlimate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
masterstoner/boefje

Vooral het gat voor de warme lucht af te blazen moet niet gaan opvallen: iets er voor zetten of

het gat wat hoger plaatsen.

 

alucard

zoals het er nu naar uitziet kan ik alleen van buiten in- en uitblazen

 

amnees/pacman/gobru

er is nergens een luchtgat.

Dakdoorvoer: zal dat moeten uitzoeken; er zit nog een verdieping boven.

Zal dus ook niet eenvoudig zijn.

 

ouwe ketser

onder de vloer blazen: zal dat ook moeten uitzoeken: de vloer is van gewapend beton.

 

 

zou je denken jeice.. :D

 

de ruimte semi gesloten maken geeft het voordeel dat je nog meer kan sturen, en de kans op vergiftiging van de planten is een stuk kleiner..

en je krijgt op die manier onderdruk in de ruimte waar door de geur niet kan ontsnappen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok in het deel wat je quote, dus na hij nieuwe info kreeg had hij het over water :)

 

maar thx voor de info, ik ben ook wel geïnteresseerd evt voor de toekomst

 

als ik t goed begrijp heb je met opticlimate dus geen afzuiger, fliter, demper, ventilators, blowbox, whatever nodig

 

compenseert aardig in de aanschaf lijkt me :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eerst water aangelegd.

 

En laat nu 2 gaten boren in de ruimte.

Een gat door de vloer en een gat door de buitenmuur.

De gat door de vloer is voor de afzuiging en het gat door de buitenmuur is voor de aanzuiging.

 

Ik wil natuurlijk niet dat het op gaat vallen en het gat in de buitenmuur wil ik zo klein mogelijk houden.

Is 125 mm doorsnee dan voldoende voor een actieve inlaat of toch maar gaan voor de 160 mm ?

 

Of is het beter om de inlaat ook via de vloer te doen. De kruipruimte is groot: 150 vierkante meter en hoogte van 1 meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...