Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
artiesttt

Help Problemen met de Sletten met FOTO's

Recommended Posts

Goede avond forumers,

 

Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn Amnesia's het was eerst bij een paar maar begint toch uit te breiden.

 

De planten staan nu eind 4e week bloei.

 

Ik geef 3 keer per week voeding EC 1,35 en PH 5,8 maar deze heb ik nu verhoogt naar EC 1,65.

 

De temp is 30 graden met lampen aan en 20 graden met lampen uit.

 

De LV is rond de 50 %

 

Ik geef Hy-pro en de lijn van Aptus Ik geef per keer 200 liter water en doe daar 0,5L Hy-pro in en 40ml Booster en 100ml Super PK en 30 ml Regulator.

 

geef water langs onder en heb 70 20 liter potten.

 

Zie mijn Album problemen voor foto's http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=...amp;album=13740

 

Alvast hartelijk bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder FOTO'S bedoel je :lol: die foto's staan in je prive gedeelte waardoor wij ze niet kunnen zien. de link van de foto kopieeren en plakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt het dat dit alleen op bepaalde plekken is en dat niet alle planten er last van hebben?

 

en hoeveel m2 planten heb je? je geeft ze 200Liter water om de 2 dagen ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da klopt zeker Amnees alleen het begint wel erger te worden voor me gevoel. Het is ongeveer 8m2 ik geef ze om de 2 a 3 dagen water maar gemiddeld genomen sinds 2 weken geef ik ze 3 keer per week 200L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijk teveel water?

70 x 20 liter = 1400 liter grond.

En dan 200 liter water is, 52 liter per pot .. om de paar dagen.

Misschien teveel?

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik wat reken kom ik op (wat ik geef) 16Liter per m2 om de 2 dagen. 16x8=slechts 128 Liter, je geeft 200Liter.. het zou kunnen dat je planten veel zuipen, maar ze zijn niet echt groot dus denk dat ze eerder nog minder zuipen. ik geef zelf om de 2 dagen water, als je voor 3 dagen water geeft kweek je naar mijn mening een te groot gedeelte van de tijd met een nat medium. mijn tip, geen ze telkens 100Liter, om de 2 dagen, als je merkt dat het blad gaat hangen omdat ze te droog staan, geef je iets meer. Met de voeding is verder niks mis en ook niet met de hoeveelheid die je geeft. wel zou ik de pH boven de 6 houden!

 

hoe geef je water? bak vol laten lopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb t zelfde probleem maar in iets mindere mate, potten zijn te zwaar geweest. 2e week bloei nu, kon helaas niet anders.

 

maar voorheen had ik altijd een laagje water in de vijver staan de 1e 2 weken en nooit problemen gehad.

 

3 dagen geleden hebben ze gemiddeld 1,5 liter van onder gehad. maar zijn nogsteeds zwaar.....maar weer een extra dagje wachten. hopelijk gaan ze snel zuipen en worden ze sneller droger.

 

zou in jou geval ook de potten eerst licht laten worden en dan pas water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dit stadium is 200 l net iets teveel voor 70 potten. om de 3 dagen kun je wel doen wat die krengen gaan straks zuipen als een gek en dan is je vloer binnen een dag leeggetrokken met enkel vloeden. denk dat 150 beter is. of dus 100 om de 2 komt op hetzelfde neer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de foto´s zie denk ik ook dat je een zwaar meeldauw-probleem hebt:

Of je hebt iets over de planten heen gespoten?

gallery_5314_13740_108250.jpg

gallery_5314_13740_207793.jpg

gallery_5314_13740_104822.jpg

En ze staan te nat!

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de vele reacties ik heb niks over de planten heen gespoten. Ik heb twee keer dit aantaal staan en eigenlijk aan de linker kant is het het ergste is ook waar de foto's van zijn de rechterkant zijn de planten ongeveer 25 cm groter per stuk en daar is het probleem alleen bij een paar vergeleken met de kant waar ik de foto's heb gemaakt. Ik gaf eerst 100L per kant dus per 75 potten maar toen stonden ze snel slap en begonnen de bladeren klein beetje te vergelen dus toen heb ik mijn watergiften verhoogt. Ik vul gewoon de lekbakken langs onder. De volgende dag staan ze al altijd droog en dan de dag erop s avonds geef ik pas water. Dus ik moet beter als ik het goed begrijp een dag langer droog laten staan voordat ik weer water geef ?

 

de vrolijke groeten en alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zou ik wel proberen ja, moet makkelijk kunnen. weet niet hoe t makkelijk te checken is op jou medium

bij mapito til ik gewoon de pot op, makkelijk te checken of ze water nodig hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

onderste bladeren lijken sowieso meeldauw

can je closeup maken ?

 

torsti zei het ook al

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soort voeding en aantal ltrs die je mee hebt gegeven is nu een bijzaak geworden.

 

Zoals Torti al zei,... je hebt een zwaar meeldauw probleem, die zou ik eerst oplossen met een zwavelbox oid en liever gisteren dan vandaag !!

Nog even en je toppen zijn ook aangetast, ik weet niet wat je dan met je oogst wilt gaan doen...?

 

Een Booster en PK samen daar ben ik geen voorstander van en in week 5 met een vat van 200ltr gooi ik normaal 1ltr HP Terra ipv de 500ml die jij mee geeft.

 

Maar zoals ik al zei,.. eerst je schimmel probleem oplossen. :lol:

 

Succes & Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga pas woensdag weer kijken maar hoe komen jullie bij meeldauw en wat kan ik hier tegen doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die witte plekken s meeldauw....en je plant zit er best onder helaas... :lol:

Zoals al aangegeven....een Hotbox zwavelverdamper plaatsen.

Er zijn ook huis tuin en keuken maniertjes voor,melk met water bijvoorbeeld,en dit dat op de plekken stippen.

In de Growguide vindt je een boel info over meeldauw en hoe te bestrijden :lol:

 

Succes!

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ooit zelf een keer gehad buiten, toen heb ik de planten gesprayed met water met combi met melk

aangetaste bladereren verwijderen ( maarja het zit bij jou ook bovenin bij mij alleen onderin

 

en toen stopte de uitbreiding redelijk

bij zoveel zou ik toch voor zwavel gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind je gewas er erg 'geknepen' bij staan en erg groot zijn ze niet voor eind 4e week bloei...

Dit duidt op een hoge EC waarde in je grond, ik zou een grondmonster nemen dan kan je iets uitsluiten.

 

Het kan ook een foutieve watergift zijn, of de ph in je aarde is niet goed, of je hebt de grond hergebruikt en je bent de laatste weken erg hoog met je EC gegaan.

Het blijft speculatie van mijn kant, het is erg moeilijk om te zeggen wat het nu precies is..... stom gezegd als je weet waar het allemaal niet aan kan liggen kom je vanzelf bij de oorzaak.

 

Maar ik hoop in ieg dat het snel verholpen wordt. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...