Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
megaharrie

Eerste kweek ooit bevind zich buiten

Recommended Posts

Ben een beginnende kweker en op dit moment zijn een aantal autoflower zaadjes aan het ontkiemen en liggen dus lekker onder de vochtige dekentjes!

 

Zodra ze zijn ontkiemt wil ik ze in voor groei potjes doen met plagron + perlite potgrond & zet ik ze in een verwarmde propagator.

Temperatuur doe ik ongeveer op 21 graden celcius, en luchtvochtigheid probeer ik rond de 60% tot 80% te houden ( Ik zet de propagator buiten ivm het licht )

 

Denk dat ze ongeveer 1 a 2 weken nodig hebben om wat sterk te worden.( MOCHT IK DIT MIS HEBBEN, hoor ik het graag! :P )

Dan stop ik ze in 11 liter potten met dezelfde plagron + perlite potgrond en zet ze buiten.

Zit nog wel te twijfelen of ik eventuele voeding zal moeten gebruiken? Zo ja, dan wou ik graag Hesi aarde pakket nemen!

 

Nouja dat was het wel zo'n beetje :lol: ik zal jullie op de hoogte houden met foto's wanneer ik ze in de propagator ga stoppen.

 

Nog een keer voor de duidelijkheid, ik ben een beginnend kweker en sta open voor kritiek en hebben jullie nog tips of weetjes.. Meld het dan graag even! :lol:

Edited by megaharrie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Megaharrie,

 

Je medium op temperatuur houden is oke, maar de hoge luchtvochtigheid is niet zo nodig omdat je werkt met zaden.Hoge luchtvochtigheid is alleen nodig bij stekken.Verder zou ik wat grotere potten gebruiken om zo grotere planten te krijgen,en je minder snel tekorten krijgt in je medium.Voeding geven raad ik je wel aan. Succes ermee.

 

GR,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek :lol: Zet je zadenbakje niet snachts buiten op de grond plaats het liever op een meter of hoger dan vriest het daar zowieso niet :P

 

groeten en veel plezier , pac :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter als het donker word naar binnen halen het vriest snachts

 

april doet wat ie wil

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd afgelopen nacht hier -4 :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers willen graag diep wortelen en houden niet van teveel gefriemel en gedoe, omdat hun leventje al zo kort is. Maw. ik zou ze gelijk op de 11 liters gooien en niet toppen ed. De meeste AFjes houden ook niet zo van voeding en kunnen af met veel minder dan wat je hun reguliere zusjes zou geven.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus zal ik ze nou wel eerst even in de propagator voor laten groeien of niet? :lol:

Of gewoon na het ontkiemen meteen in grote potten stoppen en buiten zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens: overpotten is kut. Als je de ruimte hebt, gewoon gelijk ion de uiteindelijke bakken zetten na ontkiemen, kan je ze daarna weinig kwaad meer aandoen.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de zaailingen zelf nog niet buiten zetten hoor... misschien smiddags dat ze al wel buiten kunnen staan (of in de propagator ja)

maar het weer is toch nog niet optimaal en al helemaal niet voor kleine zaailingen.

overigens is er ook nog best slecht weer voorspelt :lol:

 

http://nieuws.weeronline.nl/deze-week-nog-...neeuw-verwacht/ (overigens niet in het hele land het geval natuurlijk)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update, Heb helaas nog geen foto's kunnen nemen.

11 van de 11 zaadjes zijn allemaal ontkiemt & staan nu in de propagator :P

Alleen vind ik persoonlijk dat de stam nogal lang begint te worden :lol:

Ik zie nu de 4 kleine blaadjes & de stam is bij 1 plantje al rond de 5 cm..

 

Hoe kan ik dat verhelpen?

Meer licht erop zetten? Gebruik nu vrij weinig licht.. alleen wat er door het raam komt :lol:

 

Graag jullie reacties :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flink licht der op zetten, dan strekken ze niet zo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Gobru, Heb ze nu heerlijk in het zonnetje gezet! & is zo'n 23 graden in de bak

 

@ Pacman83, hehe het probleem is dat ik geen plek binnen heb voor grotere potten :lol: ( geen grote lampen en hokje )

Alleen dus die propagator :lol: Had gehoopt ze 2 weken erin te kunnen houden.. & dan met mooi weer naar buiten pleuren

 

Zal ik ze naar 11L potten doen & overdag buiten zetten dan maar op goed geluk?

& dan snachts lekker naar binnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het je eerste kweek is begrijp ik je moeilijkheden. Feit is, dat je beter nu of nog liever over 1 of 2 weken had kunnen zaaien. De weersvoorspellingen zijn niet al te best en de meeste autoflowers groeien maar een een paar weken. Je autoflowers gaan niet erg groot worden denk ik eerlijk gezegd.

 

Wat ik zou doen is, plantjes in eindbestemming planten. Overdag gewoon buiten, of als het past in je bakkie en dan buiten. En snachts naar binnen halen zodat ze misschien nog enigszins groeien. Bij temperaturen onder de 10 doen ze al vrij weinig volgens mij. Tot slot zou ik voor 30 euro nog een keer zaadjes betellen en in mei opnieuw beginnen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor je reactie! Hier was ik inderdaad ook al bang voor. maar heb gelukkig meer zaadjes liggen hehehe

 

Auto AK'tjes + wat gratis zaadjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom laat je de mannen niet bij de vrouwen staan en ze hun ding doen :lol: Dan ga je er zeker wat zaden vanaf halen. Doe je later, met beter weer het echte werk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ver had ik niet eens gedacht whaha :lol:

Dus nu gwn in 11L potten doen & dan overdag maar wat buiten zetten & savonds dus naar binnen.. Hmm ben benieuwd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Megaharrie, ik zet ze bijna dagelijks buiten, als het even kan. Alleen als temperatuur onder tien graden is dan houd ik ze binnen achter het raam.

 

Succes met je eerste autoflower kweek.

 

Fijne paasdagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Blowsterke, bedankt voor je reactie.

Zal ik dan inderdaad ook maar gaan doen. Alleen het zijn nog maar kleine stammetjes & blaadjes.. Het blijven toch je kindjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FOTO-UPDATE

 

 

Goeiemiddag allemaal,

 

In het begin van dit topic heb ik staan dat het autoflowers zijn maar dit zijn White widow zaadjes.

Ik heb een probleempje met het groeien van deze planten.

De stengels van 3 plantjes worden namelijk zeer lang.. Zie foto..

gallery_33865_13780_1029178.jpg

Komt er later nog wel een fatsoenlijk plantje uit als ze uiteindelijk in de definitieve potten staan?

 

Hoop dat mijn auto AK47 zaadjes eind april het beter doen :D

 

Voor info & tips, graag een reactie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Megaharrie, dat plantje is een beetje gestrekt. Bij het overpotten straks dieper in de grond zetten, dan komen aan dat te lange gedeelte vanzelf wortels aan. Dit komt omdat het plantje niet genoeg direct licht heeft. Als ze buiten staan strekken ze niet zoveel, alhoewel je sommige soortjes hebt die wel strekken.

 

Succes verder.

 

Fijne avond nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke grond van plagron gebruik je? Sommige mixen bevatten alleen mest voor een groeiperiode, anderen ook voor een paar weken bloei. Persoonlijk begin ik met voeden zodra het blad iets lichter/geler van kleur begint te worden. Je kan plagron altijd een mail sturen voor advies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh op de zak staat Plagron Grow-Mix + Perlite. ( For natural growth & bloom )

En dit is wat informatie van internet!

 

- licht bemest aardemengsel

- voldoende voeding voor 1ste 6 weken

- pH waarde van aardemengsel is 5.8 - 6.2

- EC waarde van aardemengsel is 1.4 - 1.6

- inhoud is 50 liter

 

Ik ben trouwens niet van plan om bij te voeden.

Lijkt mij wel goed te zitten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...