Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
renessy

6x Heribei stek++ in de kast.

Recommended Posts

2e ronde in de kast!

 

 

Dit maal heb ik 6 zelf gemaakte Heribei stekken staan. Zelf moeders gemaakt en gewoon geprobeerd. Kijken of ik dit ook kan....

 

Voor de oplettende onder ons staan er ook nog 2 grotere bij. Deze zijn van een zaden kweek waar ik aan was begonnen maar niet af heb gemaakt. Obvious reasons. De 2 beste heb ik gehouden en moeten nog een dag of 40. Herie is al wel in bloei, de PurPPLX bijna.

 

De 6 stekken zijn 25 maart overgepot en meteen in de bloei gezet na 9 dagen stekken en 5 dagen in een 1 literpotje. Maargoed, ik heb plaats voor 6, 11 liter potten dus in 2 zitten 2 stekken….. Eens kijken hoe de Heri’s het binnen doen….

 

Aan hoogte heb ik 1,5 meter dus hoop het in bedwang te kunnen houden. Ze staan nu onder 400watt en over een week ga ik over op de Superlumen. Kunnen ze nog een klein beetje bijkomen. Net de lamp weer een stukje laten zakken. Straks zal ie wel weer omhoog moeten.... :wave:

 

Verder kijken we wel waar we tegenaan gaan lopen deze ronde.

 

 

 

De moeders met de propagator in het midden:

gallery_20080_13707_1155882.jpg

 

De moeders met de stekken in de 1 liter potjes:

gallery_20080_13707_1472119.jpg

 

De uiteindelijke opstelling: (De moeders zijn kaal geknipt voor het guerrilla avontuur…. ) Let’s go!

gallery_20080_13707_1268073.jpg

 

 

Iemand nog hints en tips voor deze ronde en deze soort??

 

Gegroet.

 

Renaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi René, succes met je eigen Herbei ronde, bijzonder soortje voor de indoor grow.

Eigen stekken, super tof, steeds meer mensen wagen de stap :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi, tof dat je weer met me mee leest! Heribei kun je binnen volgens mij ook afbloeien. Volgens mij washet Blowsterke diedat al eens heeft gedaan. Wel onder TL als ik meniet vergis. Heb het soortje verder nog niet gezien dus ik ben benieuwd. Ook naar de medische werking ervan. Mn meissie heeft Fibromyalgie en ze is (na een hoop gezeik van mij) nu bereid om wietolie te gaan proberen tegen de pijn.

 

En alle andere lezers uiteraard ook welkom! :tu

 

We zijn alweer 5 dagen verder en het leek me wel tijd voor een klein updatje.

ik vind ze niet echt gegroeid deze dagen. Dat zal wel komen doordat ik ze heb overgepot naar de 11 liter potten en daar moeten ze natuurlijk even in wennen. Heb nu nog ruimte zat en hoop dat de kast iets meer vulling krijgt.... Moet wel zeggen dat ondanks ik geen stekken ervaringen heb het volgens mij best is gelukt. Ze staan er mooi groen bij in iedergeval.

 

De PurPPLX heeft inmiddels ook bloei vertoond dus daar zijn de 9 weken ook ingegaan....

 

Foto's van vandaag. Volgende keer foto's met het licht uit..... Ik was net te laat..... :wave:

 

gallery_20080_13707_1024369.jpg

 

gallery_20080_13707_2316698.jpg

 

gallery_20080_13707_1588784.jpg

 

Renaie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook 2 heribeis onder 600 hps afgebloeit.

t ging prima,

hou wel je klimaat contant

zeker geen dips in LV

 

ZemOP

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weetje, k weet dat het kan en gaat tot nu toe prima moet ik zeggen. Mn LV heb ik geen controller voor maar zal het in de gaten houden. Thanks.

 

Beste lezers,

 

Daar gaan we! vandaag week 3 12/12 en vanavond gaan we naar EC 1,3, met me nieuwe meter meten!!!! Hahaha.

 

Welke zullen we eerst doen. Oke, de twee overgebleven plantjes van de afgebroken zaad ronde. (links en rechts achterin)

 

Ik ben er verdikkeme afchter gekomen dat ik hier een Cees Speec ronde aan het doen ben! De zaden zijn vanaf ontkieming op 12/12 gezet. Nadat het geslacht is getoond heb ik ze overgezet van de 1 liter optjes naar de 11 liter potten. Wilde dit al eens gaan proberen want leek me een goeie manier van kweken. Gezien mijn kasten ook een prima manier om lekker door te kweken.

-De heribei (links achterin) doet het hartstikke mooi! De hoogte is netjes en zo zou ik er volgende keer wel 8 van n de kast kwijt kunnen. Ben benieuwd wat er vanaf gaat komen.......

gallery_20080_13707_538976.jpg

 

-De PurPPLX heef nog een aardige groeispirt gemaakt tov de Heribei. Jammer want ik had liever gehad dat alles in de kast een beetje even hoog zou worden..... Maarja, moest even creatief zijn om deze in bedwang te houden en dit is het resultaat....... Aardig de strek erin, weet alleen niet waarom-waardoor.

gallery_20080_13707_93793.jpg

 

Dan de stekken, staan er netjes bij. Alles goed groen en ook vanaf vandaag op 400SL! Lamp hoogte is 45cm en de temp houd het goed. Had eigenlijk stiekem gehoopt dat de stekken ook nog een kleine groeispurt hadden gemaakt om ze gelijk te trekken met de Heribei in de hoek.... Geen kachel deze ronde dus temp is min 19 en max 27......

Verder mooie pluizige topjes.

gallery_20080_13707_482619.jpg

 

gallery_20080_13707_1183835.jpg

 

gallery_20080_13707_1598606.jpg

 

Tot volgende keer!

 

Vraagje, is het nog verstandig om evt te dieven en zo ja, tot waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een dag later, vooruit...... Wat foto's met de lamp uit......

 

gallery_20080_13707_2177349.jpg

 

gallery_20080_13707_1476311.jpg

 

gallery_20080_13707_1097216.jpg

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn snel gaan bloeien, niet zo groot en weinig vertakkingen, was dat de opzet?

Wel een mooie kleur :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Kras, dat was niet de bedoeling... De Heri's zijn inderdaad heel snel gaan bloeien. Heb je met vroegbloeiers denk ik. Ik had gehoopt dat de stekken bij zouden trekken tot de 2 achterin.. Waarschijnlijk doordat ik de de stekken over heb overgepot naar de 11 liter potten en meteen op 12/12 heb gezet ze ipv nog een groeispurt te maken deze energie hebben gebruikt om te wennen aan de nieuwe potten... Dus ze zijn klein gebleven.

 

Jammer maar het zij zo.... Ik ga voor grote toppen dus! :D

 

Renaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat, kleine compacte planten met een en al bud, ik kijk iig met je mee :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een week verder..... We gaan nu 12/12 week 4 in. Niet echt super veel te melden. Het gaat allemaal best lekker zo. Top vorming gaat lekker door en ze hebben zelfs nog wat hoogte erbij gekregen.... Plantjes wel een keer een ander plekje gegeven voor de verandering :lol:

 

De Heribei "12/12" plant is iets verder en is al wat aan het aan dikken. Ik ben benieuwd wat hier vanaf gaat komen. Denk toch dat ik dat 12/12 princiepe wat meer ga uitwerken. Ik vind het denk ik wel wat. Zo kan ik er 6 of 8 van kwijt in m'n bloeihok. We beginnen dan met 12 potjes, regulier zaad in het groeihok..... Komt wel goed. ;) Eerst eens kijken wat de opbrengsten zijn op deze manier.....

 

EC deze week naar 1,5, verder nothing much.....

 

Enjoy......

 

Het totaal:

 

gallery_20080_13707_1389710.jpg

 

gallery_20080_13707_486514.jpg

 

De Heribei stekken:

 

gallery_20080_13707_410239.jpg

 

gallery_20080_13707_146909.jpg

 

gallery_20080_13707_513284.jpg

 

De 12/12 Heribei:

 

gallery_20080_13707_1378236.jpg

 

gallery_20080_13707_2138834.jpg

 

Renaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was 12/12 week 4 alweer.

 

Eigenlijk bijzonder weinig te melden. Ec vanaf morgen naar 1,6. 22 CannaFlores en 14 CannaBoost. Ze houden het goed. Buds worden langaam maar zeker groter.

 

Budshot van deze week.

gallery_20080_13707_448361.jpg

 

Meer foto's in mn album...

 

 

Renaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat prima zo, niks te klagen he :tu nog een maandje en je kan lekker blowen toch :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie besneeuwde top, glimmend blad, gaat lekker zo :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren SBTM en Krasi, bedankt voor de complimenten weer. Toch altijd leuk te lezen!

 

Het gaat idd nog lekker ja, waar zullen we beginnen?

 

De 12/12 Heribei: Dikt aardig aan deze dame. Ben helaas vergeten wanneer ik die zaden heb geplant dus weet niet hoe ver dat die is.

Wel een blad probleempje oid (Misschien mist ze nu de PK13/14 wel.....) Kijk er even naar en misschien kun je me helpen.

gallery_20080_13707_914043.jpg

 

gallery_20080_13707_491292.jpg

 

Zowieso voor de verandering de planten eens gewisseld. Misschien een andere luchtstroom of belicht worden van een andere kant doen ze ook goed?

gallery_20080_13707_484141.jpg

 

Dan de PurPPLX: Aardig plantje geworden, dit terwijl ie net als de 12/12 Heribei is opgevoed. Denk dat ie toch bijna 2x zo hoog is. Dus dit zijn de sativa invloeden van de Purple, PP en de NLX dus.... All over the place en als er maar een leker iwetje afkomt. Nu ziet het geheel er een beetje fluffy uit namelijk.......

 

Dan de Heribei stekken. Gaan lekker als het het zelf mag zeggen.... Ik zie bij een tweetal zelfs al het typerende roze gloedje op de top. Mooi om te zien. Maargoed, over 4 weken gaan ze om, dan hebben ze 9 weken 12/12 voor hun kiezen gehad....

gallery_20080_13707_1346401.jpg

 

gallery_20080_13707_436840.jpg

 

Verder nog wat aan het knutselen geweest.....

Ik heb eindelijk op de 2e inlaat in de kast een slang gezet. Wil hier nog een nette slang voor halen maar zo moet het maar even. Er gaat dus nu een slang met verse lucht naar de circ fan en verder naar onderen bij de planten. Ik had al en tijdje het idee dat wat de afzuiger harder moest afzuigen (warme lucht) stiekem meteen bij de inlaat weghaalde (en dus niet de warme lucht.)

gallery_20080_13707_2137701.jpg

 

gallery_20080_13707_65800.jpg

 

Het 2e knutsel project:

gallery_20080_13707_1250465.jpg

 

Heb een 5 tal 'el cheapo' temperatuur sensoren op de kop weten te tikken. Dingen gechecked en er bleek maar 0,3 graad max verschil te ziten tussen die dingen. Lekker opgehangen. Komen de cijfertjes:

 

EC deze week: 1.6 (morgen naar 1,8)

Ph zoals altijd 5.8

 

Temp inlaat lucht: 21,4

Temp uitlaat lucht: 25,2

Temp thv de temp sensor van de afzuiger: 27,2

Temp bloei ruimte: 25,7

temp groei ruimte: 24,5

 

Dit was het weer voor deze week. tot volgende week!

 

Renaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update weer. Is al ff geleden dus mag wel weer.

 

Het totaal plaatje:

gallery_20080_13707_2212663.jpg

 

gallery_20080_13707_1679024.jpg

 

Helaas geen reakties gekregen op het bladprobleem dat ik heb.....

 

Is er ook nog steeds en denk zelf dat het TMV is. De bladeren zijn helemaal uitgedroogd en breken gewoon af als ik ze aan raak. De topvorming is ook niet waar ik naar op zoek ben dus al met al valt deze ronde me aardig tegen. Voor mij geen stekken business meer. Niet zelf in ieder geval..... ik ga het voorlopig houden bij zaad.

gallery_20080_13707_1743997.jpg

 

gallery_20080_13707_1873748.jpg

 

De 12/12 Heribei is een aardig eind. Hier ben ik 3 dagen geleden begonnen met spoelen. Nog een weekje en dan gaat die om. Ik had al 1/3 amber dus het is hoogste tijd.

gallery_20080_13707_1486502.jpg

 

 

De 12/12 PurPPLX blijft dan weer erg fluffy maar die moet nog 3 goeie weken dus die kan me nog gaan verrassen en dat hoop ik stiekem ook......

(geen foto van deze keer....)

 

De Heribei stekken dan. De potten waar er 2 in staan lijken het beter te doen dan de potten waar er maar 1 in staat. De potten met 2 erin gaan aardig zoals ik al zei. Het zijn geen grote planten maar hier zitten nog enigzins redelijke toppen aan.

De enkele gaan het slechtst. Hiervan is er 1 die echt bijna 0 topvorming heeft. De bladen zijn hard en stug. Ik heb op de ziektes pagina gekeken en het lijkt ht meest op TMV. De omschrijving van het probleem en de oorzaken komen het dichtst in de buurt. Ook zijn de haren op de plant grotendeels al bruin en toch zouden ze nog een 3 weken moeten. Ik laat ze staan want de volgende planten komen er pas over 3 weken in ook. Zo heb ik het geplanned in ieder geval. Ik kijk wel wat er van af komt en anders gaan we er hasj van maken...... Potten met 2:

gallery_20080_13707_404814.jpg

 

gallery_20080_13707_2052623.jpg

 

Volgende update zal de 12/12 Heribei eruit zijn. Wie weet wat er verder nog is gebeurd.....

 

Later

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niu, het is al even geleden maar ik vind het toch netjes om mn verslag even af te ronden.

 

Heb de kweek voortijdig afgebroken. Had er geen vertrouwen meer in dat het blad probleem opgelost zou worden dus heb ze gekapt.......... Jammer maar helaas.

 

De opbrengst was net 100 gram droog dus ook niet om over naar huis te schrijven. Dat stekken gebeuren is dus zo makkelijk nog niet. Volgend jaar misschien weer een rondje proberen maar ik heb nu meer vertrouwen in het 12/12 systeem uit zaad.

 

Op naar de volgende ronde! De Skunk #1 zaden staan al 6 weken en gaat lekker......

 

Groeten en alle lezers bedankt voor het volgen!

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

he renessy

 

effe voor de volgende keer als je steken snijd van zaailingen ,,de eerste 2 of 3 de keer dan krijg je niet veel soeps ,

vaak leege topen net als wat jij had ,, heb nu zelf als 8 a9 keer er af gehaald , een nu zijn het topperssss succes (beter snij je van stekke moeder je nieuwe stekken , das een stuk sneller )

successs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...