Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wallythc

grond opwaarderen veen grond

Recommended Posts

^_^ beste mede growers ,

ben wezen vissen en kwam veen grond tegen nou heb ik gelezen dat at nogal zuur is en de dame blanche manier is volgen mij niet van toepassing op nat veen grond ,hebben jullie een idee ,zat zelf te denken om in de gaten gewoon wat droge cocos blokken te leggen ,maar die zuipen zich dan ook vol in de zomer zal het water peil mischien wat lager staan ,is er iemand die een paar handige tips heeft voor guerrilla in het moeras ^_^ knusel doet het in een bootje :wave: die mogelijk heid heb ik niet (ja me eigen boot vol gooien en dan op een eilandje gaan zitten wachten tot de oogst , :vape: )

 

reactie of linkie graag

 

wallythc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou potten zetten of andere spot zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorzover ik weet zit idd Knutsel in een veengebied IDD...zie zijn foto's...en dus kalkt hij er op los om de ph teverhogen...

 

zelf heb ik zogoed als geen ervaring op veen...

 

Op ICMAG zijn veel swamp topics te vinden met swamptubes etc...het kan wel maar is veel extra werk..mja...als je geen andere mogelijkheid hebt... :tu ...

 

gr :wave:

 

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het moeras op een vlot?

gallery_22220_11124_161682.png

Maar ik zou wel eerst de pH meten, op "onze" forellenplas van 4 hectare was 10.000 kg kalk nodig om de pH van 4,5 een flink stuk omhoog te krijgen.

gallery_22220_11124_273211.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betekent dat dat klei grond opgewaardeerd moet worden met kalk, het gat btw om bosgebied maar wel in de klei omgeving

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave: na goed zoeken kwam ik een omgevallen boom tegen ,de grond rondom de boom was meer turf op een zandbodem ,in mijn ogen zag het er goed uit en rook ook naar aarde 6 meter verder zakte ik tot me enkels weg ,daar heb ik geen zaadjes gepland rondom de omgevallen boom wel in mijn gallery staan foto ,

gallery_14907_13660_1313701.jpg

 

dit is de spot met het grondsoort ,hoop dat jullie me kunnen helpen

 

dampende groet wallythc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Betekent dat dat klei grond opgewaardeerd moet worden met kalk, het gat btw om bosgebied maar wel in de klei omgeving

 

 

de klei die ik ken... is tussen de ph 6.6 en 7.2...dus kalken zou het te hoog maken..

 

meten = weten :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Betekent dat dat klei grond opgewaardeerd moet worden met kalk, het gat btw om bosgebied maar wel in de klei omgeving

Alleen gebruiken als de pH lager is dan 6.5, maar beter is fijn gesteentemeel in combinatie met wat gips te gebruiken, als je een pH hebt van 6.6-7.2

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info peeps :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu wow dat grond meet setje van eco stye lijk me wel wat ,kalk heb ik nog liggen komt van de gamma ,zodra ik weer de tijd heb om naar me neefie tegaan probeer ik het gelijk uit .

 

ik denk dat de aarde wel een voldoende scoor er kwamen al wat brand netels op ,maar meten is wat beter zeker voor een goede opbrengst buiten :wave:

 

bedank voor de tips

 

dampende groet wallythc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...