Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Grin

ook maar eens proberen, dat kweken

Recommended Posts

na een zielige poging een paar jaar geleden en veel lezen tot nu (wordt je hier niet echt wijzer van),

ga ik het samen met de lente toch eens effectief proberen zo'n plantje van zaad tot oogst op te kweken.

ik heb een aantal fem autoflower zaden besteld (flower power, big bang, la musa) en wil daarvan 1tje achter mijn (zuidelijk gericht) raam laten starten voor te kijken hoe moeilijk ik het mezelf moet maken.

 

ik heb op het zaad na alles zo goedkoop mogelijk aangeschaft,

potgrond uit een warenhuis (npk 14-16-13 met mest np 24-12)

en een zak zaai en stekgrond (npk 14-16-13) waar ook perliet standaard in vermengd is.

(als jullie willen kan ik evengoed het volledige etiket uittypen)

en een pot van 7L

 

vervolgens wat zaai en stekgrond in een plastic bekertje gedaan, bevochtigd en wat zwarte tape er rond tegen het licht (heb me laten wijsmaken dat dat beter is)

wat gaatjes in de bodem en that's it.

 

nu ligt het zaadje in wat water te wachten tot ik het of ontkiem of gewoon een kleine cm de grond in duw (zal er voor vanavond wel uit zijn wat ik doe)

 

waarom dit kweekverslag ?

tja, als het lukt is het altijd leuk om op terug te kijken

gaandeweg krijg ik misschien/hopelijk wat (bruikbare) tips

of als het totaal de mist in gaat kan het een goede leerschool zijn.

 

verwacht dus niet te veel en zeker geen haarscherpe foto's, ik trek m'n foto's voorlopig gewoon met een gsm.

als ik de kans krijg zal ik er wel trekken met een heus fototoestel, voorlopig moet alles low-budget zijn.

 

dit is dus dag 0

 

een bekertje zaai en stek grond

gallery_15504_13658_164747.jpg

 

en een zaadje dat ligt te trekken

gallery_15504_13658_110911.jpg

 

binnen een kleine week hoop ik de eerste tekenen van leven te zien en jullie dus ook.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

potgrond uit een warenhuis (npk 14-16-13 met mest np 24-12) oh van 8 ? rozen grond ?

 

denk dat dat je eerste fout is ben niet helemaal bekend met de npk's

maar batmix zwaarste wat ik heb gebruikt kwa aarde heeft een npk van 4-16-3

en ik voed bij met

bloei npk 8-3-3 en bloei npk6-5-6 jouw waardes van je aarde zijn toren hoog hoop voor je dat dat geen automatiche blad verbranding opgaat leveren als ze uberhaupt al iets willen doen

 

big bang autoflower word wel een mooie top op 7 liter

gallery_20980_13016_3049301.jpg

links boven zwarte pot onder 250watt welliswaar bij jouw kan hij wat groter uitvallen door de zon :verrygood

 

suc6 dit jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
... en veel lezen tot nu (wordt je hier niet echt wijzer van)

Als je hier in vier jaar tijd niet echt wijzer bent geworden ligt dat toch echt aan jezelf en kun je misschien beter je tijd ergens anders gaan verdoen, ik vind zo'n openingszin wel echt minachtend naar het forum en de andere leden toe. Tip 2: "word" in je zin hierboven wordt zonder t geschreven. Tip 3: goedkoop blijkt, in geval van goedkope aarde met vervuild veen en compost gemaakt van huishoudelijk afval of erger, achteraf altijd duurkoop. Tip 4: zaad heeft voldoende zuurstof nodig om te ontkiemen, daarom liever niet ontkiemen onder water, maar als je het dan toch doet dagelijks het water vervangen door vers zuurstofrijk water. Veel succes verder.

 

@g.w. Vier kilo x-y-z per kuub is wat anders dan één kilo x-y-z per kuub, x-y-z zegt alleen iets over de verhoudingen, niet over de hoeveelheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bij deze planten toch altijd wel het idee dat als je er meer geld instopt dat je er meer uithaalt en dat kans op falen kleiner is

het verdient zich sowieso terug. je hebt betere en meer wiet. dus minder naar de shop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat iedereen meteen geld heeft voor een enorme opstelling, maar het is wel enorm aan te raden ja.

 

Grin, je moet echt beter / selectiever gaan lezen. Natuurlijk moet je sommige dingen met een korreltje zout nemen, maar op dit forum staan een paar topics die een schat aan informatie bevatten voor jou. Kijk eens naar Indicaan's eerste ronde, ik vind dat altijd een mooie ]eerste draai omdat hij alles netjes bijhoud en de boel op orde heeft (afgezonderd van de bloeitijd, hij had wat eerder voeding moeten verminderen).

Share this post


Link to post
Share on other sites
... en veel lezen tot nu (wordt je hier niet echt wijzer van)

Als je hier in vier jaar tijd niet echt wijzer bent geworden ligt dat toch echt aan jezelf en kun je misschien beter je tijd ergens anders gaan verdoen, ik vind zo'n openingszin wel echt minachtend naar het forum en de andere leden toe. Tip 2: "word" in je zin hierboven wordt zonder t geschreven. Tip 3: goedkoop blijkt, in geval van goedkope aarde met vervuild veen en compost gemaakt van huishoudelijk afval of erger, achteraf altijd duurkoop. Tip 4: zaad heeft voldoende zuurstof nodig om te ontkiemen, daarom liever niet ontkiemen onder water, maar als je het dan toch doet dagelijks het water vervangen door vers zuurstofrijk water. Veel succes verder.

 

@g.w. Vier kilo x-y-z per kuub is wat anders dan één kilo x-y-z per kuub, x-y-z zegt alleen iets over de verhoudingen, niet over de hoeveelheid.

word je hier niet echt wijzer van bedoelde ik eigenlijk op de vele uiteenlopende meningen van de leden, zeker niet om minachtend te doen tegenover anderen.

er wordt zo veel door zo velen gezegd dat je na een tijd echt verloren loopt tussen opinies en feiten. niet meer, niet minder. mijn excuses voor de verwarring.

 

op grammatica fouten moet je bij mij niet letten, die ga je nog meer tegenkomen maar ik probeer het wel leesbaar te houden.

 

over je 3e tip blijken nogal wat tegenstrijdige meningen de ronde te doen,ik heb "gewone" universele potgrond met een basisbemesting genomen en de zaai en stek grond van hetzelfde merk omdat dit als wijze van experiment niet te duur mocht zijn tot ik een deftige tent kan bekostigen.

dat is namelijk hetgeen niet mag misgaan.

 

tip 4: is niet om te ontkiemen

 

potgrond uit een warenhuis (npk 14-16-13 met mest np 24-12) oh van 8 ? rozen grond ?

 

nee, universele potgrond met een basisbemesting. als het echt niet goed gaat met dit 1ne zaadje kijk ik wel of ik andere haal of gewoon naar de growshop ga

 

ik heb hier dan ook geen 4 jaar zitten lezen,na die zielige poging waarover ik sprak tijd aan en af geweest en pas de laatste maanden echt aan het uitpluizen wat nou juist wat is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde van de zaden.

kweek wanneer je een deftige opstelling hebt.

 

stap 1: spaar wat centjes

stap 2: spendeer nog eens 4jaar lezen op de forum

dan zien we wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als 1 iemand iets zegt wordt je er niet veel wijzer van, tenzij diegene jaren ervaring heeft of als meerdere mensen hetzelfde zeggen.

 

lijkt me niet zo moeilijk om daar zelf een goede inschatting in te maken, zo werkt dat met alle dingen die je opzoekt op internet.

 

maar je zal nooit wijzer worden als je niet in praktijk brengt wat je leest. denk dat zelfs de echte pro's hier dingen blijven bijleren door te blijven proberen en verbeteren.

 

succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein probleempje om foto's te nemen na een chirurgische ingreep, maar vanaf ik een slachtoffer heb komen er foto's.

na een kleine week is ze zo'n 5cm en begint haar eerste echte blaadjes te tonen, heb haar wel wat beter ingestopt omdat ik dacht dat ze was aan het strekken.

nu is me wel die rode stam opgevallen, is dit stress of hebben zaailingen dit wel vaker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stress, waarschijnlijk is het een paar keer onder de 20 graden gegaan in de ruimte waar die staat, vinden ze echt niet leuk. Stabiel houden die temp!

Kan ook van overmatig wateren zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet voor je raam zetten maar naar buiten die hap!

je raam houd best veel licht tegen en zorgt er mede voor dat hij strekt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
niet voor je raam zetten maar naar buiten die hap!

je raam houd best veel licht tegen en zorgt er mede voor dat hij strekt...

echt buiten kan niet hier, ze staat wel bijna buiten als het weer mee zit, dan staat de raam open.

 

echt veel water vraagt ze nog niet, temperatuur schommelt wel hard..daar zal ik dus iets op moeten vinden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...