Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

michdekerf

hoe moet beginnen met zaden kweken?

Recommended Posts

hallo,

 

ik vind vrij weinig informatie ivm zaden kweken op het forum. ik zou graag wat AF zetten op een guerilla spot

zodat ik zelf mijn zaadjes heb voor volgend jaar.

 

ik weet er zo goed als niets van ik weet dat je mannetjes en vrouwtjes nodig hebt maar verder...

 

alle informatie over zaden kweken is welkom.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

info staat in boeken.

 

als je weet dat je een mannetje en een vrouwtje nodig hebt ben je al aardig op weg :lol:

 

als je ze buiten zet, zet een mannetje en een vrouwtje naast elkaar, het mannetje aan de wind kant en de rest gaat vanzelf.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan inderdaad heel makkelijk gewoon zaaien en dan maar wachten, dan gebeurt het vanzelf :lol:. Op die manier krijg je denk ik 1200 zaden per vrouwelijke plant. Voor groter resultaat kan je beter twee groepen planten, met twee tot drie week verschil tussen het zaaien van de twee groepen. Je verwijdert uit de eerste groep de mannetjes, en die worden dan bestoven door de mannetjes uit groep twee. De beginnende toppen zijn dan 2 week groter, wat meer zaad betekend. Maar wat ook belangrijk is om de zaadplanten zo lang mogelijk te laten staan. Hierdoor krijg je mooie bruine zaden die lang bewaard kunnen worden. Zaadplanten staan daarom ook langer als 'normale' vrouwelijke planten. Als het grootste deel van de zaden klaar zijn knip je de plant bij de stam om, en dan hang je haar te drogen. Als de planten droog zijn is het zaad winnen een eitje. Voor meer info kan je me pm'en

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LPS Bedankt voor de info !

 

ik wist niet dat er zoveel zaden van 1 vrouwelijke plant kwamen. ik denk dat ik met enkele planten dan wel genoeg zal hebben.

maar hoe weet ik wanneer ik kan oogsten? en nadat ik ze gedroogd heb, dan gewoon de zaadjes plukken en klaar?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zien hoe de zaden eruit zien door er een paar te plukken, zien ze er beetje uit als dit gallery_30489_13123_687392.gif dan is ie klaar. Maar alsnog zul je altijd wel wat afvallers hebben hoor. En nee als je droogt kun je ze er gewoon uit schudden/slaan. Sommige zullen misschien nog wel wat hulp nodig hebben.

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 1200 zaden per plant heb je genoeg aan een paar planten ?

Jonge wat moet je met zoveel zaden, ga je heel Nederland vol zetten ?

 

Bedenk wel als je een mannetje buiten zet dat de rest van de buitenkwekers in de buurt je niet dankbaar zal zijn.

Zij zullen ook zaden in hun wiet krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij 1200 zaden per plant heb je genoeg aan een paar planten ?

 

wel, ik ben nog geen ervare kweker dus we zien wel wat er van komt ik heb ergens op een site 10 zaadjes gezien voor 14 euro.

dus als ik 10 plantjes zet om te kweken dan zien we wel hoeveel ik er heb. ik hoop op een mooi voorraadje maar ik zal al tevreden zijn me 100 zaden.

maar ik ben ook van plan om enkele plantjes te zetten niet voor zadenkweek. hoever moeten deze zeker staan van mijn andere planten?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm minimaal een kilometer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil dit jaar ook een zadenkweek gaan doen voor het eerst.

Maar je kunt toch ook de man uit de grond trekken als hij stuifmeel begint aan te maken, het stuif meel dan bewaren in een zakje en dat later weer gebruiken om de vrouwtjes te bevruchten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan inderdaad, maar bevroegd bestuiven voorkom je hier niet mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet gewoon de man apart kweken

 

hoe je dat moet zijn er verschillende methodes voor

 

-je kan de man of de vrouw guerilla zetten

 

-de mannelijk indoor kweken kan makkelijk microkweekje zijn

scheelt een hoop ruimte

 

de man veel later planten en dan zodat hij pas laat stuifmeel loslaat

maar dan kan je niet goed afbloeien met de planten die je niet voor zaadkweek gebruikt

 

GrDonbuttie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...