Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sologreen

Grotere aanpak, muren isoleren of anti-detectiefolie?

Recommended Posts

Het plafond is hoog (zo'n 3.50 m) maar niet van beton. Geen idee of de muren een spouw hebben.

 

Is het noodzakelijk om te isoleren om te voorkomen dat de naaste- of bovenbuurman een warme muur/ leidingen/vloerverwarming krijgt?

 

En zo ja, met Rockwool+ raggelwerk of is anti-detectiefolie voldoende om de warmte terug te stralen? ( anti-detectiefolie uiteraard op een raggelwerk zodat er lucht zit tussen muur en folie).

 

Bedankt voor jullie meedenken!

 

Gr. Bob

Share this post


Link to post
Share on other sites

das nodig ,, heb een keer een buurvroutje langs gehad , in mijn ouwe huisie ,, nou ik effe wezen voelen ,, schrok me kapot ,een warme knuffel muur leek grandorado wel

dus sinds dien ,, isoleren , met van alles en nog wat ,,

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je goed gaat isoleren zijn er ook groothandels waar je het kan kopen zonder kvk of iets en dan krijg je een berg meer kwaliteit voor een berg minder geld... B)

 

wat ik persoonlijk het mooiste spul vind zijn van die 12cm dikke iso platen van 80 bij 120 met van die IR folie er op...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant!!

 

@ Stikkie: jij vindt het dus nodig om te isoleren??

 

Enig idee in welke richting van groothandel ik moet zoeken voor zulke platen/ zoektermen?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je niet gewoon een ruimte bouwen los van alle muren en van het plafond..?

of een tent neer zetten die vrij staat..? (uiteraard wel met softbox etc...)

 

dan hoef je niet te isoleren voor het geluid.. (vooral de trillingen zijn een probleem)

 

hoe de temp daar dan verder is weet ik natuurlijk niet...

 

 

ik zal eens kijken of ik nog achter een naam of iets dergelijks kan komen.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm dus als ik het goed begrijp, als het in je ruimte 23 graden is dan voelt de muur ook zo warm aan?

Dan moet het wel een heel dun wandje zijn niet waar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat zegt hij niet...

 

maar stel je muur wordt 30/35 graden (makkelijk met stralingswarmte) en je hebt alleen een houten tussenwandje dan wil je de kans niet lopen dat die muur naast jou wel 25 graden warm wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de bedoeling dat het een aardige ruimnte wordt. Met een tent komen we niet uit. Ik vraag me nu af: als we geen tent neerzetten, is het nodig om de wanden te isoleren bij een groot hok?

 

Is er zoveel stralingswarmte dat de muren aan de andere kant warm worden?

 

Isoleren is namelijk wel heel veel werk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee alleen voor de warmte zou ik het niet doen..

dan gewoon een ir folie er tegen aan en klaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stikkie:

 

samenvattend: voor de warmte is een IR folie voldoende?? Goed isoleren is alleen noodzakelijk om het geluidsarm te krijgen? De bedoeling is een OC, die zijn stil te krijgen heb ik van horen zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Je moet gewoon isoleren zou het echt dom vinden om het niet te doen. Je verkijkt je er op hoeveel warmte er zo verdwijnt, en een opticlimate is niet echt stil hoor. Hoeveel lekkerder slaap je als je weet dat je niet te horen en te voelen bent. Je kunt op deze manier ook veel beter je klimaat controleren.

 

 

Ik zou wallmate gebruiken en zeker een plafondmaken je ruimte is erg hoog en dat moet je dan ook allemaal koelen en verwarmen. Als je ruimte echt groot is zou zeker voor een dag/nacht setup maken met twee ruimte's binnen je huidige ruimte net als dopey zegt.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey,

 

Je moet gewoon isoleren zou het echt dom vinden om het niet te doen. Je verkijkt je er op hoeveel warmte er zo verdwijnt, en een opticlimate is niet echt stil hoor. Hoeveel lekkerder slaap je als je weet dat je niet te horen en te voelen bent. Je kunt op deze manier ook veel beter je klimaat controleren.

 

 

Ik zou wallmate gebruiken en zeker een plafondmaken je ruimte is erg hoog en dat moet je dan ook allemaal koelen en verwarmen. Als je ruimte echt groot is zou zeker voor een dag/nacht setup maken met twee ruimte's binnen je huidige ruimte net als dopey zegt.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

 

 

@ Kannabis: dank voor je reply. Met je budgi gebeuren gaf je blijk van deskundigheid.

Ik/ we zullen de tip ter harte nemen.

 

Ik heb nog een vraag aan jou; waar zou jij een grote luchtstroom laten? Naar buiten? Of gebruik maken (semi) gesloten???

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met een opti werkt zou ik (semi) gesloten kweken...

 

kijk anders eens naar de ruimte van protege, dat is een ruimte in een ruimte gebouwd en compleet geisoleerd...

(of natuurlijk naar die van andere maar die zijn minder mooi B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

tent erin afvoer naar buiten of binnen de gang in eigen keus.. eest radiatorfolie met die bubbels er eroverheen laten overlappen en dan antidetektie over de tent gooien overlaten lappen of aan elkaar tapen maar vind ik niet nodig op deze manier.. zo hou je de straling van boven en zijkanten wel tegen, en je hoeft niet te bob de bouweren.

 

je kan ook 2 wanden zetten met gipsplaten eentje voor het raam de andere voor de deur zodat je een gangetje krijgt. hierin kun je ook uitblazen in de gang hoor je dan niks

 

dubbelwandig met isolatie ik gebruik dubbelwandige radiatorfolie en van binnen anti detectie wel cm ruimte houden die luchtlaag is belangrijk anders werkt het niet.

 

tussen de lampen en plafon span ik een frame met daarin jawel anti detectie in het topje de filter. zo hou je de meeste warmtestraling wel binnen je hok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, patsers.

 

Zitten jullie in een flatje ofzo?

 

@kannabis, ik wist niet dat jij met een opti werkte.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Welke flat heeft een plafond van 3.5m hoogte, dat kan alleen oudbouw zijn ( voor 1900) of een bedrijfspand.

 

Gr,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bang voor vloerverwarming bij de buren en warme muren? Dan woon je of kweek je toch tussen de mensen lijkt me....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Grote luchtstromen zijn niet erg, als ze maar de zelfde temperatuur hebben als de lucht daar omheen. Met die budgiclimate koel ik de lucht die ik daar uitblaas. je kunt ook een wtw unit waar je heel veel lucht over circuleert gebruiken. Of extreem bijmengen in een tussenruimte kan ook.

 

@racker maar ik heb er al heel wat gezien ondertussen (en heb de handleiding)

 

Greetz,

 

Kannabis B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en een opticlimate is niet echt stil hoor.

 

Zeker weten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit toch een compressor in?

vraag me ook wel eens af hoe 'stil' een oc is. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die compressor is ook het enige dat een beetje zoemt...

isoleer je de ruimte goed of is die al goed geisoleerd dan hoor je ''niks''...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, er zitten wel een handjevol opti gebruikers hier op t forum. We kunnen t eens vragen.

 

Er zit idd een compressor in, maar die zit in een diepvrieskist ook. De fan maakt het meeste lawaai. In een opti van 24 lampen zit een fan van 2400m3 dacht ik.

 

Voor 24 lampen gebruik je met een conventionele afzuiging.......een kuubje of? 6000? 7000? Wat maakt meer lawaai denk je?

 

Gr

 

edit, stikkie was me voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6000 kuuber maakt volgens mij minder lawaai dan een 500 kuub buisafzuigertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 2400m3 kun je vergelijken met 2500m3 box. Het is dus geen buisfan maar een geisoleerde centifugaalfan. Dezelfde als in een mdf of stalen box zit. Hij hangt niet in rubbers zoals een softbox maar de opti opzich staat wel weer op rubbers of dempers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...