Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Toch stank !

Recommended Posts

Hoi !

 

Een tentje van 1x1 met 1 lamp.

 

omdat het een 1x1 tentje betreft hangt er een Carboriginal 125 mm 500m3 filter ingehangen nieuw gekocht.

 

 

Nu begon in de 4'de week van de bloei toch het huis te stinken.

 

Er wordt cheese gegroeid en iemand vertelde mij dat cheese zo sterk kan zijn dat het soms door de filter heenkomt, maar dat lijkt me stug.

 

is een 500m3 filter toch gewoon te weinig voor een 1x1 tentje ?

 

Of zou het wat anders kunnen zijn ?

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien heb je wel een kutfilter...bij puksupport verkopen ze al geen wilco meer geloof ik...dussss...1000m3 voor 1 bij 1?? is ruimvoldoende...

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is de afzuiger ook niet helemaal koscher ;)

 

Maar die filter is net nieuw, eerste keer in gebruik... hoe kan dat nou kut zijn B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ander vraagje

 

er ligt ook nog een MDF-box met AirFan slakhuis 500m3

 

als er een 150 bij 150 tent word opgezet met een 1000m3 filter met daarin 2x 600 watt

 

zal dat dan voldoende zijn ?

 

En kan je die mdf box dan het beste in die tent ophangen of erbuiten ? Of is dat geheel afhankelijk van je eigen wensen mbt ruimte ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je lamp 400 watt is zou dat voldoende moeten zijn denk ik, 600 watt lijkt me die ruk 330m² toch iets te weinig, ..

nu gaat het wel in de koude tijden... maar heb je ook een actieve inlaat? ... mss staat je filter vlak op je afzuiger die 500m² trekt terwijl de filter maar max 330 toelaat en daardoor overcapaciteit maakt en zo ook de geur doorlaat.... probeer eens je afzuig wat te dimmen en een actieve zelfde 150-300m² inblaas in te voegen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Wat bedoel je precies met inblaas ?

 

Er wordt geen gebruik gemaakt van hardware om lucht aan te trekken als je dat bedoelt. Gewoon een inlaat. Bovenin de filter met ongeveer 30 cm buis naar de achterkant waar de afzuiger hangt. Fan controller werkt niet helemaal optimaal dus die draaide meestal gewoon op 70 %.

 

Edit: een passieve inlaat dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou 1500m² gaan voor 2x600w op 120x240... 1000m² zal ook wel gaan maar liever wat overspeling in moeilijke tijden dan te weinig...

ik zie mensen draaien met 4250m² afzuig en 1500m² inzuig + 3x cooltubes op 240x120 op dit forum... BBB ... lalala...cooltubes nog eens apart op een 1500m² softbox doorblazen.... je kan zo ver je wil gaan, in comfortably numb... 4250m² zou bij mij in zelfde omstandigheden maar max op 35% draaien denk ik....NU... februari B) theoretisch is 1000m² genoeg voor 1000 watt lijkt me... maar waar is dat ... kelder? zolder? éérste verdieping op een appartement... zomer winter...

in een 150x150 zou ik gewoon 1x1000w hangen... gavitake pro ofzo... dieptestraling lijkt me beter dan 2x600tjes ;)

2x grote spiegelkappen of wings of.... op die oppervlakte lijkt me het de zuiger teveel de warme stijgende lucht naar je filter heen te krijgen... word wat opgehoopt dan die lucht onder je kappen en dus dicht bij de planten... denk ik. je kan natuurlijk wel 4x plasma 300 watt op die tent zwieren ook haha... :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Wow wow ! slow it down ! :-)

 

Ik ben een beginner ! ik snap al die nummertjes nog niet ;p

 

Wat is inzuig precies ? wat zijn cooltubes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
staat je filter vlak op je afzuiger die 500m² trekt terwijl de filter maar max 330 toelaat en daardoor overcapaciteit maakt en zo ook de geur doorlaat.... probeer eens je afzuig wat te dimmen en een actieve zelfde 150-300m² inblaas in te voegen...

 

Filter is 500 en afzuiger 330, als het nu andersom was...

 

ik zie mensen draaien met 4250m² afzuig en 1500m² inzuig + 3x cooltubes op 240x120

 

kweet niet wat je allemaal voor je ziet maar een 240W implodeert als je daar een 4250 aan hangt nog afgezien van dat je met cooltubes

al helemaal compleet anders uitkomt omdat je dan geen warmte afzuiging nodig hebt, een 500M3 is dan nog zat.

 

heb er zelf 1 staan, een 240W: 2x 600W en 1000M3 is genoeg (op zomer na, dan is het 31C) voor kamer op 1e verdieping noordwestkant.

mijn afzuiger draait niet harder dan 50%, zet ik hem voluit dan krijg ik de rits vd tent niet eens open B)

 

@bruinevingers

heb je veel bochten in je slang zitten?

welke slang heb je tussen de afzuiger en de filter zitten?

hoe hoog is de luchtvochtigheid geweest in je tent (heb je ook met filter maar afzuiging uit gedraaid bijvoorbeeld in begin om stekken aan te laten slaan)

zit de slag wel goed bevestigd aan de filter en aan de afzuiger?

klein gaatje bij de filter is genoeg om af en toe voor de filter af te zuigen en dat je dan wat ruikt.

 

snel aanpakken want je buren gaan het in no time ruiken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Draait nu niet meer. Gaat allemaal de deur uit. vertrouw het niet meer sinds die stank.

 

Zoals gezegd moet die 500m3 mdf box in gebruik in een 150 bij 150 tent.

 

Hoe bereken je dat precies dan ? Het lijkt mij dat 500m3 betekend dat bij 100% aanzetten van de mdf box hij 500m3 max kan wegzuigen ? Of maak ik nu een denkfout ? Er moet nml 2x 600 watt inkomen. Is het niet zo dat als er een 1000m3 filter hangt, je ook een 1000m3 afzuiger moet hebben ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

onnodig quoten ;)

wordt er niet overzichtelijk op zo..

 

1200W in een DR150

 

Passief of actieve aanzuiging

 

wat voor kamertemperatuur op plek

 

krijg ik bochten of vele meters slang wat het debiet van mijn afzuiger naar beneden haalt

 

maak ik gebruik van een luchtverdeelslang of losse ventilatoren of geen van beide

 

hoe goed is mijn fancontroller in regeling van afzuiger zodat ik gerust een grotere capaciteit filter kan nemen en de afzuiger lagere stand laat draaien zodat ik langer met mijn filter doe omdat koolbed minder snel verzadigd

 

houd ik richtlijn fabrikant aan en stem ik mijn afzuiging af op filter voor maximale filtering maar wel eerder filter op en meer aanpassingen om klimaat op orde te houden

 

B)

 

nu weet je het helemaal niet meer vrees ik..

 

lees de growguide ventilatietechniek goed door, whazzup kan veel inzichtelijk maken wat dat aangaat :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boizsterhead Die ruck gaat prima man.. Die zuigt hard genoeg voor 600w

 

 

Stank kan ook komen door een lekje ergens in je buis. Zie deze: http://www.wietforum.nl/Geurtjes-HELP-t89215.html

 

Zonde om zo ergens midden in te stoppen als het ook iets kleins kan zijn.

 

 

2x 600w afzuigen met een 500m³ box is niet voldoende. (maar hangt wel af van de situatie o.a. omgeving temperatuur, actieve inblaas) Beter is dan een filter van 1200³ ongeveer, en een zuiger van 1000+

 

Dit ga je dan regelen met een goede fan controller met thermostaat. Dordat je voldoende afzuig capaciteit hebt, zal je afzuiger op een lager toerental rustig en stiller zijn werk kunnen doen. En als het zomer is, en iets warmer word, kan ie het ook nog prima aan.

 

Een actieve inblaas is wel aan te bevelen. Deze kan je gewoon mee dimmen met je fan controller. Zo houd je onderdruk in je ruimte.

 

 

 

Succes man..

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

johnsell hoe bereken je dat precies dan ?

 

Hoe kan je bepalen hoeveel zo'n 500m3 kan afzuigen ? of is dat gewoon 500m3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zuiger van 500m³ die zuigt 500m³ onbelast (dus zonder buizen,slangen, filter enzz..) Iedere meter slang/buis, iedere bocht, en je filter, halen allemaal je capaciteit naar beneden. Hoeveel dat precies is, kan ik ne niet voor rekenen, maar er zijn wel standaard normen voor. Ze noemen dat drukval, en drukken dat uit in Pascal (Pa) .

 

Zoals LostChild al melde: lees de growguide ventilatietechniek goed door, whazzup kan veel inzichtelijk maken wat dat aangaat.

 

 

Maar als regel word vaak gezecht: je verlichting watage delen door 2 + extra.. dus 2x 600 watt verlichting = 1200watt /2 = 600 + extra 100 (liever meer) =700m³ effectieve afzuig capaciteit. Maar een 1000m³ zuiger zuigt door alle drukval geen 1000m³ maar minder. Hoeveel minder hangt af van je situatie.

 

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

 

Groet J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...