Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
amilo101

Blad Probleem

Recommended Posts

Hallo

heb een vraag ik en bezig met mijn eerste project en ben bang dat het op moment niet zo goed gaat de blaadjes krullen een beetje en weet niet wat ik hier aan moet doen hier is een foto van het probleem.

 

gallery_33212_13541_1894308.jpg

huidige Temp & luchtvochtigheid

gallery_33212_13541_164137.jpg

Foto van mijn kweek ruimte ( als je een probleem geef het aan aub )

gallery_33212_13541_861076.jpg

foto van een van de plantjes ( heb het gevoel dat sommige takjes een beetje paarsig zijn )

gallery_33212_13541_1423649.jpg

foto van een van de plantjes

gallery_33212_13541_786476.jpg

Foto van de spullen die ik gebruik (de azijn is om de ph waarde van het water een beetje naar beneden te krijgen

gallery_33212_13541_1457470.jpg

 

setup is:

Ik grow op aarde/ 11 liter potten

4 TL balken

1 philips 400 wat lamp plus

18/6 tijd schakelaar

luchtvochtigheid 56 / 70

Dag temp is 26,5 / 29,3

 

PH & EC weet ik op moment niet deze meters wil ik nog kopen

 

enige hulp zou ik op prijs stellen

Edited by amilo101

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Of te warm of te weinig water, denk ik.

 

 

Vertel eens waar ze staan en hoe hoog je lamp hangt enz. enz.

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is geen redden meer aan.. B)

Volgens mij is er iets niet goed daar.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je lamp iets lager moet

maar dan moet je wel de temp iets laten zakken

Helaas zal dan wss ook je lv gaan zakken en die zou eigenlijk iets omhoog kunnen mss

 

Maar ik kan er ook naast zitten

Maar op zich is het niet echt een heel groot probleem als het nieuwere blad deze symptomen niet heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wat foto's bijgevoegd

Ik heb een slanken huis 500m3 fan maar deze is nog niet aangesloten maar deze wil ik nog wel aan sluiten op een dimmer

de lampen hangen ongeveer 77cm van de plantjes

 

ik ben nog maar een beginner zo enige tips stel ik zeer op prijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg ervoor dat de warme lucht weg word geblazen onder de lamp, te warme stilstaande lucht geeft ook van zulke mooie gekrulde randen aan je bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg :

 

te veel water en te weinig warmte ....

 

die tl's kan je bijna in je planten hangen ...

en die 400 watter op cm of 40-50 .. ligt eraan hoeveel oppervlakte ie moet belichten.

 

nog ff niets zo veel aan t wateren veranderen , eerst lampen naar beneden (temperatuur) aankijken voor dan of 3-4

dan pas minderen met wateren!

 

 

Suc6!

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik zie een fles azijn. Staat deze er toevallig? Of gebruik je die azijn om het water af te zuren? Zal wel niet omdat je de ec niet meet. Ben gewoon benieuwd.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Ik zie een fles azijn. Staat deze er toevallig? Of gebruik je die azijn om het water af te zuren? Zal wel niet omdat je de ec niet meet. Ben gewoon benieuwd.

 

PF

deze fles azijn gebruik ik om de ph naar beneden te krijgen

is daar wat mis mee?

Edited by amilo101

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hoe kun je azijn gebruiken om je ph te verlagen, als je aangeeft de ec en de ph niet te meten?

Gooi je dan op goed geluk wat azijn bij je water ?

Ben benieuwd.....

Je kunt wel afzuren met o.a. azijn maar zonder meters is dat vragen om problemen.

Als je azijn gebruikt verhoogt dat tevens je ec waarde.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Hoe kun je azijn gebruiken om je ph te verlagen, als je aangeeft de ec en de ph niet te meten?

Gooi je dan op goed geluk wat azijn bij je water ?

Ben benieuwd.....

Je kunt wel afzuren met o.a. azijn maar zonder meters is dat vragen om problemen.

Als je azijn gebruikt verhoogt dat tevens je ec waarde.

PF

ik doe 8ml azijn op 2 en half liter water

 

 

Als de donder die afzuiger aansluiten B)

dat zal ik doen, moet de afzuiger de helle dag draai of moet deze draai tijdens de light uren?

Edited by amilo101

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kannabis: ja, ik had nog geen bier gedronken ha ha

 

@amilo: Ik zie dat je altijd de quote button gebruikt als je een bericht wilt plaatsen. Probeer deze button zo weinig mogelijk te gebruiken. Als je een bericht wilt plaatsen gebruik dan de add reply button s.v.p.

 

Heb even gekeken naar wat 8 mm op 2 1/2 liter water doet.

Dus de spullen even gepakt.

 

gallery_21845_13534_920524.jpg

 

Ik heb 1 liter water gebruikt en heb daar 3,2 ml azijn in gedaan.

PH kraanwater 7.9 na toediening azijn 6.0

EC kraanwater 0.5 na toediening azijn geen veranderingen.

Nu dit zijn mooie cijfers. Zo op het oog lijkt het prima te werken, echter jouw kraanwater kan bv aardig afwijken. Je krijgt dan ook een andere ph na toediening.

Als ik in jouw schoenen stond en ik had geen meters, gaf ik gewoon kraanwater. Dan kan je in ieder geval niets gebeuren.

Maar beter is het nog z.s.m. meters te kopen. En koop dan tegelijk een fles PH min.

Ooit heb ik citroensap gebruikt voor het afzuren. Dit bleek een hele hoge ec waarde te geven.

Succes met je kweek.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Ik denk ook dat je met spoed de afzuiger aan moet sluiten. Een ventilator voor een beetje lucht/ warmte- verplaatsing is ook verstandig. De afzuiger dient de hele kweek te draaien.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

De afzuiger kan in de nachturen wel langzamer draaien, kan wel handig zijn vanwege de temperatuur.

 

Er moet echter altijd verse lucht doorheen stromen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg: Afbreken deze ronde! Eerst veel lezen en spullen kopen. Dan weer beginnen! B) en haal die azijn eens uit je ogen ;)

 

green-lady :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de middelen heb, dan kan ik het niet nalaten om te kijken hoe het gaat. Daar ben ik te nieuwsgierig voor. B)

We hebben de azijn bij dezelfde winkelketen gekocht ha ha

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afbreken? Beetje erg cru. Je kunt het alleen leren door fouten te maken en hier hopelijk van te leren... spreek voor mijzelf ;-). Ik heb een beetje dezelfde problemen gehad. Bij mij een combinatie van in het begin te weinig verse lucht (afzuiger te laat aangezet). Tevens had ik een extreem lage LV door de kou en de planten die nog te weinig verdampten. Ik zat te denken aan voedingstekorten, totdat ik in de growers bijbel las dat de basis op orde moet zijn en dat lijkt bij jou (ook) niet het geval. Ik had een luchtbevochtiger aangeschaft en gaat stuk beter... Zoals hier gemeld is: afzuigen/ aanzuigen oude / verse lucht, let op de temp op de bladeren (goede circulatie). Bij 4 van de 5 planten is het bij mij goed gekomen. 1 is nog bezig te herstellen. It's stress..... groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afbreken vind ik een beetje te grofte manier van aanpakken

van wat ik begrepen heb van mede forum leden moet ik er gewoon voor zorgen dat de afzuiger word aangesloten en dat verse lucht binnen komt dit ga ik passief doen

en dit zal ik morgen ook zeker doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk getest PF B)

 

maareh.. azijn gebruiken om ph af te stellen?

gebruik dan helemaal niks want je hebt geen idee waar je mee bezig bent als je het in combi met Canna voeding gebruikt

waar al een flinke ph buffer inzit.

 

opnieuw beginnen hoeft niet perse maar zorg wel dat je een beetje weet waar je mee bezig bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...