Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mr.

bladeren voegen samen ?

Recommended Posts

Volgens mij zit het probleem vooral in je hoofd, want ik zie geen plant, wel een prachtige zaailing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is er mis mee dan????? wat had je dan verwacht.....gelijk vijfvingerig blad???? ;)

rustig aan ff wachten...komt goed.

 

F

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn lamp hangt er zon 15 cm vandaan (50 watt groeilamp)

maar normaal heb ik dit namelijk niet dan blijven de bladeren mooi wijd open staan maar nu lijkt het of ze echt nasar binnen trekken

 

(dit is trouwens ook eerste x met een groeilamp )

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog even gekeken, maar ik zie er echt niets bijzonders aan hoor... maak anders ff een foto van bovenaf. kunnen we het beter zien. Of misschien ziet Stikkie iets wat ik niet zie?

 

F

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wil je de foto dan graag via een WF-album uploaden.

 

HIER kun je lezen hoe dat moet.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon zn gang laten gaan, is niks mee aan de hand lol, sommige planten zijn een beetje apart, het is een onkruid oftewel het vind zn weg uiteindelijk wel, ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn ervaring zijn mooie strakke opstaande blaadjes bij zaailingen juist eerder een goed teken, net zoals gezonde topscheuten bij grotere planten ook vooral omhoog gericht zijn. Naarmate het blad groter wordt gaan ze vanzelf wel vlakker liggen. Bij het tegenovergestelde, als ze slap gaan hangen, dan zou ik me wel zorgen maken. In een later stadium van de kweek kunnen opstaande bladeren duiden op een te lage Ec, de plant neemt dan te makkelijk vocht op waardoor de sapspanning te hoog wordt en het blad rechtop gaat staan. Hoe dat zit legt Chriet Tittulaer mooi uit in zijn topic Amnesia in Wonderland.

Misschien heb je een lichtere grondmix -zo te zien is dit zaai- en stekgrond- gebruikt dan andere keren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lampje lager hangen! Maar pas op dat ie niet verbrand ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je bedoeld dat je bladeren niet zo staan gallery_20980_13426_560446.jpg

 

maar meer zo gallery_20980_13426_2585340.jpg

 

 

= 2keer zelfde plantje met paar dagen ertussen ;)

 

maar zoals al eerder gezecht hier boven niet teveel op letten in dit stadium licht aan het dna

zou je lamp nog even op 15 cm laten hangen ik weet niet wat een 50 watt groeilamp naar beneden straalt aan warmte als ze veel gaan strekken naar 10 cm er boven anders rustig omhoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_34216.jpg

 

Dit is een mooie zaailing hoor, niks mee aan de hand

 

Eerst kiemblaadje

 

Dan eenvingerig wietblaadje

 

Dan volgt meestal het drievingerig etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb nog even gekeken, maar ik zie er echt niets bijzonders aan hoor... maak anders ff een foto van bovenaf. kunnen we het beter zien. Of misschien ziet Stikkie iets wat ik niet zie?

 

F

 

ik doelde op zijn kartelrandje, maar dat kan ook door een lage rv komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...