Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

burn_out

burn_out's TL hokje

Recommended Posts

Ziet er goed uit B)

Aan de stand van de bladeren kan ik zien dat ze nu een stuk gelukkiger is dan op de vorige pagina.

Ze ziet er tevreden uit en ik hoop dat je er wat lekkers af gaat halen. Ga zo door!

 

btw, Lowrider, leuke plantjes heb ze zelf ook gehad heel vroeger

gallery_5568_4653_1508341.jpg

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :-)

 

Ik vraag me alleen af of dit wel een Lowryder is B)

Verder staat ze er inderdaad een stuk beter bij nu, heb net de grond een beetje vochtig gemaakt met een plantenspuit, voor de rest 3 dagen geleden water gegeven.

De grond is nu echt heel erg droog, maar omdat de puntjes van de bladeren her en der nog wat hangen wil ik nog wat 'afbouwen' met water.

 

Jou lowrydertje daar is onder HPS zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo burnout,

 

Mijn lowridertjes stonden ook gewoon onder de t.l.

Op een oppervlakte van 70x50cm had ik 6 buizen van 18 watt hangen, tot zichtbare bloei kleur 33.

Als de lowies goed in de bloei stonden wisselde ik de lampen naar 6x kleur 827 warmwhite (phillips).

 

Om te voorkomen dat de bovenlaag van je aarde uitdroogt, kun je deze bestrooien met kleikorreltjes.

Dit spul heet seramis en je kunt het telkens hergebruiken. ook kun je het door je aarde mengen, de korrels houden erg veel vocht vast.

 

Stja, wat kan ik verder nog zeggen. De Lowie is een erg lekker wietje met een hele frisse citrussmaak.

Erg makkelijk te kweken, de opbrengst is helaas niet al te hoog van dit soortje. Beste opbrengst haal je door de Lowie de gehele cyclus 18 uur licht te geven.

 

Dit was het topje van bovenstaande fotootje, deze top was 1 plant, onder t.l. vandaan getoverd:

gallery_5568_4653_712114.jpg

B)

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seramis, toegevoegd aan mijn 'to-buy' lijstje!

Sannies starters kit, denk je dat dat hierna mogelijk iets voor mij is?

Met een ander wiet soort, die niet te hoog word? (misschien scroggen?)

 

Knap trouwens dat je zo'n mooie top daar af hebt gekregen, en dat je de plant zo klein hebt kunnen houden!

 

heb 'm nu 12/12 staan, als ik weer Lowryders ga doen zal ik 'm 18/6 houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De produkten van Sannie zijn zeker wel aan te raden ja, gebruik zelf de bacto en dat is zeer goed spul.

Omdat je kastje niet zo hoog is en je kweekt onder t.l kun je inderdaad het beste gaan scroggen.

 

Als je autoflowers blijft kweken hoeft dit niet perse, je kunt de planten dan ook naar beneden binden.

Wil je een lekker wietje en boeit de opbrengst niet zo, dan is nog een ronde Lowrider prima voor je om te leren,

Zeg je van ik wil meer, pak dan geen autoflower maar een makkelijk ander soortje en gebruik de scrog methode.

 

Voor een autoflower heb je aan 4 liter potinhoud genoeg, ga je scroggen dan zou ik een lekkere grote pot gebruiken 12-18 liter.

Scrognet voor 2/3 volgroeien en dan op 12/12. Tenslotte, zorg dat de tl nooit verder dan max 5cm van je top of kruin hangt, zo DICHT mogelijk op het gewas dus.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Burn_out,

 

je plantje staat er lekker bij nu, en mooie witte haren ook al.

 

Wel had je het over handwarm water geven. de beste temperatuur zou rond de 20 graden zijn, en ik dacht altijd dat dit een beetje warm was.

Toen ging ik een keer de temp van het water meten wat ik gaf, en dat was zomaar een graad of 28, dus verklijk je niet op handwarm. B)

 

Ook qua opneembaarheid van de voedingstoffen in je grond zou tussen de 18 en 22 graden het meest ideaal zijn.

 

 

En de sannie way werkt goed, en lekker makkelijk, zo kun je langzaam alles goed onder de knie krijgen. Nog even het gevoel krijgen wanneer wateren, maar dat komt vanzelf wel.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks djbroertje en HocusPocus.

 

Watergeven is inderdaad nog wat aftasten op het moment, ik zal het iets kouder dan 'handwarm' doen dan :-)

 

Ik heb van iemand leuke zaden aangeboden gekregen, ook een autoflower, daar gaan jullie na deze kweek meer van horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders ik wel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, ze begint nu lekker te ruiken ook :-)

Gelukkig doet het filter tot nu toe goed z'n werk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update 7 maart, iemand enig idee/schatting wanneer ik haar om kan hakken?

 

 

gallery_33401_13518_612707.jpg

 

gallery_33401_13518_561098.jpg

 

gallery_33401_13518_534219.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel weken heeft ze nu gebloeid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 feb heb ik andere TL's geplaatst en het licht op 12/12 gezet. (ondanks dat ik weet dat 18/6 met autoflower meer oplevert....)

 

6 maart is het begin van week 8

13 maart begin week 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Burn Out,

de dames staan nog veel te mooi erbij! :rofl

De bladeren zijn nog mooi van kleur en de planten stralen nog van energie.

 

Ze zijn nog lang niet klaar.

Heb geduld. :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo burn_out,

 

Plantje staat er netjes bij dat ten eerste :rofl

Je moet inderdaad nog even geduld hebben, ze ziet er nog niet echt rijp uit.

Ik gok nog minimaal 2 en half a 3 weken bloei, de toppen zwellen pas in de laatste weken erg aan dus oogst niet te vroeg :lol:

 

Het beste kun je straks gaan kijken naar de trichomen. Zijn deze helder dan is de plant nog niet oogstrijp, ga je toch oogsten krijg je een zeer "high" effekt. Zijn de trichomen milky met 2/3 amberkleurig dan krijg je een lekker stoned wietje, een echte bankplakker full body stoned.

De trichomen kun je het beste bekijken met een loepje met verlichting.

 

Good Luck

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties! Daar heb ik wat aan :rofl

Hou jullie regelmatig op de hoogte met wat foto's :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo burn_out,

 

Dit kan een aantal oorzaken hebben:

 

Deze bladeren worden geel omdat de plant daar zijn afvalstoffen inpompt, of het kan ook zijn dat de onderste bladeren te weinig licht krijgen.

De plant kan ook aan gaan geven dat zijn einde nadert.

De gele bladeren vallen er vanzelf af, probeer zo min mogelijk te gaan knippen :verrygood

 

Belangrijk is nu dat je goed de topjes in de gaten gaat houden. En rustig aan met watergeven.

Zal vast wel een lekker rokertje vanaf komen, nog maar even en dan kun je gaan zweven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...