Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Henkwiet

Propagator licht probleem

Recommended Posts

Goedendag,

 

Ik heb zitten kijken voor een secret jardin Propagator maar ik vraag me af hoe krijg je genoeg verse lucht binnen zonder dat er licht van buiten naar binnen komt in de uren dat het donker moet zijn?!

Naar mijn weten zitten er enkel een uitlaat voor je luchtslang maar is het niet mogelijk om een luchtslang naar binnen te halen.

 

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zie ik alsnog niet hoe ik een luchtinlaat kan aansluiten zonder dat er licht uit de kamer waar de propagator staat naar binnen komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op henk !

Je zie toch tegen de achter wand een inlaat hoes waar je kabels door heen gaan ? daar kan je toch een slang door heen doen

luchthapper tegen een wand aanzetten ,gordjinen dicht ,licht uit mischien een optie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kom op henk !

Je zie toch tegen de achter wand een inlaat hoes waar je kabels door heen gaan ? daar kan je toch een slang door heen doen

luchthapper tegen een wand aanzetten ,gordjinen dicht ,licht uit mischien een optie ?

 

En dan zit je met je inlaat en uitlaat zo'n 5 cm van elkaar vandaan, en om die slang iets door te leggen naar linksonder is ook geen optie in zo'n klein hokje.

Is niet mogelijk om deze kamer geheel donker te krijgen, zou een stuk textiel ervoor plaatsen genoeg zijn ipv zo'n flapje linksonder?

 

Lijkt me dat onze vrienden van secret jardin daar toch wel aan gedacht hebben of ben ik nu gek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van afzuigen in t donker; passieve inlaat open zetten evt tegen een wand aan zodat je vrijwel geen licht ziet/naar binnenkomt ; en als je het echt goed wil doen hang je er een stuk koolstof mat voor, filter je ook gelijk stof wat naar binnenkomt eruit en ze laten geen licht door..

 

voor een propagator heb je geen actieve inlaat nodig;) is t te klein voor..

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb je uberhaupt geen afzuiging nodig toch? 1 keer per dag luchten is misschien voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat dacht je van afzuigen in t donker; passieve inlaat open zetten evt tegen een wand aan zodat je vrijwel geen licht ziet/naar binnenkomt ; en als je het echt goed wil doen hang je er een stuk koolstof mat voor, filter je ook gelijk stof wat naar binnenkomt eruit en ze laten geen licht door..

 

voor een propagator heb je geen actieve inlaat nodig;) is t te klein voor..

MVG

 

Dat idee had ik dus ook, net geprobeerd en nu even afwachten wat de temp doet.

Nee ik zeg ook geen actieve inlaat maar wel gewoon lucht erin!

 

@amnees

Dan wordt het toch wel te warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een waaier tegen de ondeflappen van de ten zetten voor de verse inlaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote :

Dat idee had ik dus ook, net geprobeerd en nu even afwachten wat de temp doet.

Nee ik zeg ook geen actieve inlaat maar wel gewoon lucht erin!

 

Hee henk heb je hem al dan ?

Ik dacht dat je er voor aan het kijken was ?

 

En wat heb je er in hangen dan dat het zo warm word ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote :

Dat idee had ik dus ook, net geprobeerd en nu even afwachten wat de temp doet.

Nee ik zeg ook geen actieve inlaat maar wel gewoon lucht erin!

 

Hee henk heb je hem al dan ?

Ik dacht dat je er voor aan het kijken was ?

 

En wat heb je er in hangen dan dat het zo warm word ?

 

Vriend van mij heeft hem al wel staan en zat met hetzelfde probleem.

Maar die heeft hier geen account dus ik denk ik vraag het even voor hem en mijzelf in de toekomst :D

2x75 watt heeft hij erin hangen, net eventjes gebeld en nu blijft de temp netjes 27 als het zonnetje aanstaat :)

 

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou gewoon tijdens de lichturen de propagator een paar uren open laten en 10 min voor dat de licht uit gaat de tent sluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koolstofmat vastmaken met naald en draad aan het linkse rooster en die dus gewoon open laten, heb ik ook, 99% lichtlek-vrij.

Anders gewoon zelf een gat erin maken en daar een flens aan vastlijmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mark heb je een link naar de matten die je bedoeld?

krijg aleen maar witte exemplaren naar voren die heen dun zijn en veel licht doorlaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...