Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bastet

Vraagje over een Davin schakelkast

Recommended Posts

De piekspanning van VSA's kan flink hoog kan wezen en daarom niet het maximale vermogen van je ''stop'' gebruiken.

Dus: niet de volledige 3600 watt.

 

Alla. Kan ik me in vinden.

Stel je gooit er 3000 watt op, ( ik zeg maar wat voordat iedereen gaat gillen ), gewoon op één 16 amp.

Dan zullen je lampen dus met vertragers moeten gestart worden, elke keer 2 lampen of iets in die richting.

 

http://www.eugrowshop.eu/nl/schakelkasten/...voor-12-lampen/

 

Doet dit ding dat ook vertraagd? Zo ja, hoe zit het nou precies met die groepen dan?

Stel ik wil 3 groepen op deze kast aansluiten, krijg ik dan gewoon 3 stekkers onder aan die doos? :wacko:

En die zwarte stippen op de zijkant moeten dan zeker de gaten voor je lampenkabels voorstellen?

 

thnxxxxoeeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap je vragen niet helemaal maar dit is wat ik kan beantwoorden;

die zwarte stippen zijn circuit reset knoppen

om de volledige potentie van die specifieke schakelkast te gebruiken moet je inderdaad 3 verschillende groepen aansluiten. neem je er maar 2 (of zelfs 1) dan zou je nog maar 8 of 4 lampen ermee kunnen schakelen (wel uitzoeken welk stopcontact de spanning krijgt als je maar een groep aansluit)

 

ik weet niet of deze kast van davin inclusief aansluit stekkers komt , by kleinere schakelkasten van davin is dit wel zo.

en ik betwijfel of het vertraagt geschakeld word,lijkt me van niet. ik kan niet bedenken waarom dit zou moeten ook..

 

persoonlijk vraag ik me af of je de spanning moet halen van verschillende fases, hierover zou iemand anders mischien meer kunnen vertellen.

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat niks over vertraagt inschakelen dus zit die functie er niet op. 4 Lampen op 1 fase is een juiste veilige marge dus wel aan te bevelen ;) . Elke 4 lampen dus apart op 1 fase aansluiten, en wel een fase nemen die traag gezekerd is dus een C16. Als je een gewone B16 automaat hebt, dan kun je bij het opstarten krijgen dat er een fase uitschakelt door de hoge (inrush)piek. Voor deze schakelkast moet je dus 3 vrije fasen hebben!

 

Let er wel op dat je de rest netjes verdeeld over de diverse fasen (afzuigers, vatverwarmers, pomp etc.)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, die DAVIN kastjes werken niet met vertraging tussen de verschillende contacten. Daar was tijdje terug ook een discussie over.

 

Gewoon meedere kleine schakelkasten halen. De timers van die kasten zet je dan net een fractie ongelijk waardoor ze om-en-om aanspringen. En ook weer uit natuurlijk ;)

 

Bij 3000W (5x600 neem ik aan) bijvoorbeeld 1xDV12 + 1x DV14. Eventueel 1 met kachelcontact.

 

http://www.eprotech.nl/shop/E-Pro-groepenk...epen-p-180.html

 

die erbij knallen en klaar :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...