Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mikeh18

DR60 hulp nodig voor setup

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Na veel te hebben gelezen op het forum, heb ik besloten zelf een poging te doen.

Onderstaande spullen heb ik reeds in mijn bezitting, en zou hier graag jullie mening over horen.

 

Kweektent Secret Jardin DR 60 (60x60x140)

Lumatek Ballast + Philips Son T Plus 250w

Vents VK100 + Carboriginal filter 125/250 250m3

LeGrand schakelklok

Clip on fan

Klimaat regelaar Fan-control+ thermostaat

Thermo/hygro min/max meter

 

Is deze setup verder compleet ? of welke verbeteringen/veranderingen zouden jullie mij adviseren.

Edited by Mikeh18

Share this post


Link to post
Share on other sites

In zo een klein ding zou ik een gavita i.r. gebruiken heeft een ingebouwde reflector dus geen grote kap die je warmte vasthoud.

 

Verders misschien iets om je afzuiger te regelen of koop een duurdere met standen voor winter/zomer.

En weet je zeker dat je de kleinste tent wilt want geloof me je wil steeds groter en meer ruimte :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik adviseer je om ook Wortelstimulator te gebruiken. Ziet er verder netjes uit. :wacko:

Wat voor aarde en hoeveel aarde krijgen de plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nighthaunter

Voor een Gavita IR moet je toch nog steeds een kap gebruiken, of kan dit met enkel de lamp worden aangesloten ?

 

Helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid een grote tent neer te zetten.

Mischien een volgende keer, eerst maar eens kijken hoe het gaat bevallen.

Edited by Mikeh18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een clip fannetje erbij mischien ?

zeker voor 250 watt in een dr/ds60

zou ik voor een extra windje zorgen om je warmte door de hele tent te blazen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, bij deze is een Clipfan aan de bestelling toegevoegd.

Wat zouden jullie adviseren om als Grond/voeding te gebruiken, zat zelf te denken aan de Lightmix + bacto voedingset.

 

Omdat deze tent niet echt de ideale maten heeft, vraag ik me af of het betere is meerdere kleine potten (dus ook meer planten) of 4x 11L/aardebak neer te zetten.

Edited by Mikeh18

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kap ak reflector zit in de lamp dus nee geen kap nodig dus minder ruimte minder hitte.

Lightmix + bacto is het beste.

Neem bij sannieshop de beginners set voor 75 euro heb je zaad en voeding buffertabs etc is genoeg voor je kweek.

Wat je dan normaal kwijt bent aan extra voeding investeer je nu in je lamp en bv je 11 liter potten of nog beter smartpots

Je kan ook 1 grote smartpot erin zetten misschien.

En geef in het begin niet teveel water en voeding is meest gemaakte fout (ook bij mij zo geweest)

Je kan ook een evsa nemen die je kan boosten dan heb je ff wat meer watt is handig voor als het koud is.

Of een dimmer voor je afzuiger kan je je klimaat beter regelen en minder herrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer grond hoe beter.. Bij de Xenos hebben ze van die mooie goedkope doorzichtige bakken in heel veel maten..!! wel even een meetlintje meenemen want alleen de inhoud staat vermeld.

 

Lightmix is goed om op te starten..

Ben zelf begonnen met goldlabel light. daar zat genoeg voeding in voor de eerste 2 a 3 weken.

En een clipfan is ook wel erg handig ja :rofl

 

Wat je zegt over de maat van het hokje.. Nighthawk zei het al.. Je wilt straks groter maar dan is dat hokje een perfecte maat om je eigen moeder te kweken om jezelf te voorzien van stekken. :rofl Maar om in te beginnen is dit ook zeker een goede maat.. :)

 

Kijk ook uit dat je de grond niet te veel laat uitdrogen.. hierdoor hopen je voedingszouten zich op in de aarde.

En beter iets te weinig voeding geven dan te veel!!

 

Grtz tuinman :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de nuttige tips allemaal, onderstaande spullen gaan er sowieso bijkomen.

 

Sannie Starters pakket (Fem mix 6 stuks)

Plagron Light-mix

4x Smart pot 11,1 Liter

BLT Clip Fan

 

Betreft de lamp ben ik er voor mezelf nog niet helemaal uit, dit aangezien ik wel met een bepaald budget in gedachte zit.

Edited by Mikeh18

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH/EC meter zijn imo overbodig als startend biologisch kweker.

 

Nog 1 vraag die je je moet stellen: is het een probleem dat die afzuiger en dimmer wat lawaai maken of maakt dat niet uit. Zoja, ga je beter nog even de zoekfunctie gebruiken op dit forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geluid is niet extreem belangrijk, het moet natuurlijk niet buiten op straat te horen zijn.

Heb op advies van iemand ook maar besloten een Davin DV12 Schakelkast aan te schaffen, lijkt me toch een wat veiliger idee.

Edited by Mikeh18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik je kan aanraden.

 

Lucht

500 kub softbox met loshangende motor.

€€200

S-vent trafo dimmer auto. Dit is een dimmer welke werkt zoals het hoort.

€€150

Filter, presh 500 kub.

€€80

Aansluitspul zoals slangen, neem geluidsdempende slang.

€€35

 

Tentje van 60

€€110

 

Licht + stroom

Davin boxje, kan wel met dat wattage.

Lamp IR 250 w + beschermkap + evsa +light hanger 60 + 35 + 140 + 15

€€250

 

1 Cementkuip 65Liter van de karwei, kunnen bijna 2 zaken aarde in.

zak allmix + zak light mix ( de zakken meng je, je kan de eerste ronde dan af zonder voeding of ph meten)

€€20

 

Ben ik iets vergeten??? ;)

 

Dan ben je er, totaal rond de 800 euro.

Echter, kan je door bij 1 groothandel te kopen als bijvoorbeeld growshopoutlet/puk wel wat centen besparen.

 

Je kan ook B materialen kopen echter koop je erna alsnog A kwaliteit omdat het niet bevalt en kan je de troep die je had de prullenbak ingooien. Klinkt hard, maar ik heb die fout helaas wel begaan.

 

Wens je enorm veel succes.

 

Waarom zet het forum de euro tekens dubbel neer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat predator zegt, met name de details.

belangrijkste kernpunten:

 

softbox

sonoslang

meteen beste kwaliteit pakken!

 

250 hps'je kan ook gewoon hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal goed, heb zojuist de laatste spullen besteld.

Iedereen bedankt voor jullie hulp, ik zal binnenkort in de Micro-sectie ook een verslag bijhouden.

 

Grtz Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke thermostaat/dimmer voor de softbox heb je gekocht?

 

Je softbox, heb je gekozen voor 1 met loshangende motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb na jou advies geluisterd en de S-vent Auto Trafo 1.5A genomen

Softbox is de 500M³ versie (Het slakkenhuis hangt in rubbers) dus als ik het goed begrijp met loshangende motor.

 

Helaas heb ik momenteel niet het budget om ook nog de Gravita lampenset te kopen, wil dit in de toekomst nog wel aan gaan schaffen.

De eerste ronde gaat dus de Lumatek 250W + Philips Son-T Pia Plus (spiegelkap) gebruikt worden.

 

Daarnaast gaat een Smartpot 60L gebruikt worden met de All-mix / Lightmix combi.

 

Gr, Mikeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Je huidige lamp is prima hoor!

Gebruik die gewoon 2 rondjes en dan kan je altijd nog voor de gavita kiezen.

 

Die thermo/regelaar dimmer ga je echt plezier van hebben, schakelt heel mooi op in stapjes als de temperatuur stijgt.

Hij dimt moeiteloos tot aan een procent of 10.

 

Je zit voor zowel -20 als +30 buiten temperatuur gewoon helemaal goed zonder gekke brom geluiden.

 

@ de softbox, de motor hangt los als je in de uitblaas kijkt; en de verbinding tussen motor en hout dmv een paar cm (5 cm oid) slang verbonden is met het hout. Als je een normale softbox hebt dan zit de motor aan het hout vast, dit maakt een stuk meer geluid. Dat zal je nu nog niet merken omdat je op +/- 30% vermogen zal draaien. In de zomer ga je dit echter duidelijk horen, je draaid dan snachts en in die stilte valt het op. Prijsverschil is minimaal dus gewoon direct een loshangende nemen icm geisoleerde slang ga je twijfelen of de boel wel aan staat ;)

 

Mbt de smartpot, er past ook een 25 gallon, 100 liters in.

Passen de 2 zakken aarde mooi samen in en houd in je achterhoofd hoe meer aarde des te makkelijker het allemaal gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey The-Predator,

 

Dacht ik zelf ook al, waarschijnlijk dat er volgende ronde al een nieuwe lampenset komt van Gavita, maar eerst eens kijken hoe het allemaal verloopt.

De softbox word aangesloten met Sonoconnect slangen, dus hoop op een stil hokje.

 

Zal eens kijken of ik aan een grotere smartpot kan komen, op de website waar ik de spullen heb besteld hadden ze niet groter dan 60L versies.

Weet jij trouwens een goed adresje voor de aarde? aangezien ik de All-mix nergens/weinig tegen kom.

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is goldlabel aarde in het hele land verkrijgbaar?

 

Ik weet niet waar je zit, maar denk dat Doc je het beste kan helpen aan een verkoop adres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...