Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
piggo

5000 kub welke filter?.

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

wil een 5000 kub afzuigkist gaan gebruiken,alleen weet ik niet of 2keer 2100 m filter haalbaar is

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet..? :wacko:

 

met het verlies dat zo'n bakbeest heeft kom je waarscheinlijk nog onder de max capaciteit van je fiters uit... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x Phresh 2500m3 :rofl

Ik zou niet 2x 2000m3 nemen want dan krijg je problemen als je op 100% afzuigt. :wacko:

 

@stikkie

Hangt van de kwaliteit van de box af.

Ik ga er even van uit dat het een goede kwaliteit box is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar omdat je door 2 slangen afzuigt (met 9 uit de 10 x een te kleine flens) heb je erg veel druk verlies...

daar naast leg je vaak wat langere slangen aan in een ''grote'' ruimte en heb je dus nog meer druk verlies...

 

ik denk dat hij in ze handen mag knijpen als hij er 4000 overhoud..

 

 

maar ik snap je advies, dat geef ik normaal ook als het allemaal wat dichter bij elkaar ligt maar in dit geval zou het ''onmogelijk'' zijn dat hij er te veel door heen trekt...

 

 

(als de flens overeen komt zou ik uiteraard wel voor de 2500 gaan, voor het geld hoef je het niet te doen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel voor je reactie,

 

jawel hoop het wel het is in ieder gevalen een nieuwe afzuigkist (metaal),

 

want ik had al 2 canna filters 2100m besteld weet alleen niet of het welverstandig is dacht namelijk later pas :wacko: aan 2500m

Share this post


Link to post
Share on other sites

een te grote kist op te kleine filters geeft kans op het dichtzuigen van je filters maar dit is een klein verschil dus je kan het gokken

Share this post


Link to post
Share on other sites

dichtzuigen..? :rofl

 

heb je soms een 500 cub op een 5000 cub aangesloten..? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar het is dus verder geen probleem stikkie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja maar omdat je door 2 slangen afzuigt (met 9 uit de 10 x een te kleine flens) heb je erg veel druk verlies...

daar naast leg je vaak wat langere slangen aan in een ''grote'' ruimte en heb je dus nog meer druk verlies...

 

ik denk dat hij in ze handen mag knijpen als hij er 4000 overhoud..

 

 

maar ik snap je advies, dat geef ik normaal ook als het allemaal wat dichter bij elkaar ligt maar in dit geval zou het ''onmogelijk'' zijn dat hij er te veel door heen trekt...

 

 

(als de flens overeen komt zou ik uiteraard wel voor de 2500 gaan, voor het geld hoef je het niet te doen)

 

als hij de filter rechstreeks op de kist plaatst en dan geen buis aan de andere kant hangt dan kan het mis gaan...

maar wie doet dat..?

 

 

(ik hap toch weer mooi op je sarcasme amnees :wacko: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens zijn laatste 4 berichten niet

als je maar 1 bocht in je buis heb heb je al druk verlies dus de 5000 zal hij nooit halen met 4000m3 zitie goed

 

//edit

@stikkie

ik ook en bijna tegelijk reactie

Edited by g.w

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen al dat je het verdeelt over 2 buizen (flensgaten) kost een berg capaciteit..

(wat wel beter is in een grote ruimte als je met maar 1 afzuiger werkt ivm de verdeling)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vraag me af waarom je dat eigenlijk wil?

 

2x 2500 op een 5000box is toch goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vaak de neiging om wat grotere filters te gebruiken ivm flens maat

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is normaal ook beter om om wat extra capaciteit te nemen ivm de lagere weerstand die je dan krijgt..

(minder druk verlies)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...