Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stikkie's protege

Stikkie's protege aan het werk !

Recommended Posts

Ik ga nog ff een lekkere Kalashnikova roken en KO.

Morgenochtend weer vroeg aan het ;).

Weltrsuste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polletje

@cannaz

@p stikkie

@ikke

 

Wat is jullie RH% dan tijdens pre-heat?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

die tikt zelfs de 90 aan bij protege.. :spliff:

ik zal dit alles even goed met hem bespreken ;) en laat wel even weten wat het beste hij hem werkt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij had vandaag tijdens de lampen aan een rh van in de 70% ;)

de temperatuur waar het hokje staat heeft hij nu met 2/3 graden verhoogt, kijken of dat wat uit maakt...

 

(hij was niet op tijd om met de pre-heat functie te spelen... :spliff: dus die staat nog gewoon aan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

70%?

 

Is niet zo,n probleem maar toch vreemd. Erg hoog zowel dag&nacht. Waar en hoe meet je dat? En heb je nog een referentie meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hij heeft 2 meters die bijna gelijk lopen in verschillende delen van de ruimte dus dat moet kloppen...

ik denk eerder dat het komt omdat de omgevings temp om het hok heen op 17 graden hing en er dus erg weinig gekoeld moest worden...

daar naast staan er natuurlijk ook nog van die uit de kluiten gewassen zaad planten die 2 keer zo groot zijn als normaal en echt heeeeel veel zuipen en verdampen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij loopt ie op tot 74%, de laatste paar uurtjes licht, 55 a 60%

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre heat staat aan vanaf week 4 dus ja staat aan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe hoog is de rv dan net voor de pre-heat aan gaat en net voor de lampen aan gaan..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom ik foto's kijken, zit ik in eens in een of ander logboek van de opticlimate helpdesk... ;)

FOTOOOOOS!!!! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

Ik heb de zelfde soort "problemen" het spul staat te knallen door de hoge CO2 en verdampt als een tijger. Op de dag is het zo'n 32 a 33 graden en in de nacht 25 a 26 graden en de rv is dan 61 % om 81 %. Ik heb er nu nog een derde ontvochtiger bij staan en blaas op "goede momenten" hete vochtige lucht af. Ik zet dan ff de CO2 uit. Ik haal op het moment ruim 80 liter vocht per dag uit de lucht en om van je hoge CO2 te kunnen profiteren moet je echt ruim onder de 60% zitten is mijn ervaring. Gelukkig zit ik nu weer rond de 50%.

 

 

 

 

Greetz,

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ervaring deel ik niet, hoe meer co2, hoe minder verdamping. (huidmondjes sluiten meer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik maar denken dat je juist een hogere temperatuur ec en rv moet hebben met co2... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kom ik foto's kijken, zit ik in eens in een of ander logboek van de opticlimate helpdesk... ;)

FOTOOOOOS!!!! ;)

 

hij zou volgens mij pas dinsdag of woensdag weer plaatjes posten.. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

 

@racker "CO2 enrichment under 27°C, under 7500 lumens/sf, or above 50% humidity is not recommended because plants will not be conducting photosynthesis quickly enough to benefit from the enrichment" hier is echt wetenschappelijk bewijs voor en is volgens mij de grootste oorzaak van de tegenvallende resultaten bij gesloten kweken. Als je heel goed met de de vpd kunt spelen, dus echt heel goed weet wat je met dit gegeven kunt dan liggen de grenzen wat anders, maar voor de meesten is dit niet haalbaar omdat het klimaat beheersen gewoon heel lastig is.

 

 

Huidmondjes gaan zover ik weet niet dicht door hoog CO2 maar door temperatuur en vochtigheid.

 

 

 

Greetz,

 

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard komt co2 pas tot zijn recht in een goed klimaat maar dat weinig dat bereiken ben ik niet met je eens, en dat er tegenvallende resultaten zijn vind ik ook echt mee vallen...

ik heb net zo veel super resultaten gezien als tegenvallende...

 

de ketting is zo sterk als........ ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kannabis

 

Zou toch maar een hogere rv aanhouden als je van Co2 wil profiteren.

Hoe hoger de rv des te verder de huidmondjes open staan.

Met gesloten huidmondjes valt er weinig te ademen denk je niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noknow

 

Zou het kunnen dat bij te hoge rv de plant ze vocht niet goed kwijt kan en het in de bloemen stopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja.

Maar wat vindt je een te hoge rv?

Bij een hoge worteldruk wordt het water naar boven gestuwd.

De bladeren en dus ook de bloemen worden op spanning gezet/gehouden.

Het kan zo zijn dat het er zelfs uitkomt. (gutatie) Maar dat zie je alleen in de ochtend.

Het goed op spanning brengen is erg positief voor het transport van calcium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...