Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klop

beetje spint laten gaan?

Recommended Posts

zit nu al mijn hele kweek met spint te kijken, al 2 keer met een of ander gif gespoten en dan zijn ze een periode weg. echter nu zie ik wederom weer die kl.dingen op mijn bladeren lopen, weliswaar heel lokaal en nog maar erg weinig maar toch,

ik zit nu op 2-3 weken voor het einde van de oogst. kan ik ze nu "laten gaan", of is het aan te raden ze wederom te behandelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eens spuiten met Masai. Dat his eenmalig en doodt gelijk de eitjes. Net voor het licht uit gaat spuit je de planten flink nat aan de onderkant van de bladeren. Je zet je afzuiging (als het kan i.v.m. stank!) uit en de luchtbevochtigers aan. Probeer als het kan die LV voor 1 nachtcyclus boven de 90 te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip bambo maar in het stadium waar ik zit is het niet meer mogelijk de afzuiger af te zetten, ook is het onmogleijk om overal goed onder de bladeren te spuiten., dit omdat het gewoon te dicht bevolkt is.

het makkelijkst is dus om ze te laten gaan en dan na deze kweek alles eens goed ontsmetten, maar is het mogelijk dat die krengen in 3 weken dusdanig vermenigvuldigen dat ze de oogst flink belemmeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik niet doen. Ik zou hoe dan ook ff spuiten. Spint is best agressief! Realiseer je dat de omstandigheden voor spint optimaal zijn in de winter door de lagere LV in het algemeen.

Mocht je het spuiten niet zien zitten zet dan een kudde roofmijten uit, maar doe iets. Probeer hoe dan ook die LV naar boven te krijgen. Voor budrot hoef je nog niet bang te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geheel eens met Bambo, LV omhoog en toch ff behandelen, anders kan echt je oogst nog wel voor een deel sneuvelen.

Een LV van boven 60% vind spint helemaal niet leuk, je plantje kan er nu nog wel tegen. Nog hoger is nog beter tegen de ontwikkling van de plaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat jullie gelijk hebben, kijk net een dag later dus nog een keer en het zijn er al weer veel meer. dus ga ik het toch maar behandelen, dat spuiten met masai of ander gif, heeft dat zin als ik de afzuiger aan laat staan (op zijn mimimum weliswaar) of moet dat ding echt af?

probleem is dat er al vrij veel wietlucht hangt en dat trekt door alle kieren en gaten naar de buren dan vermoed ik.., das niet de bedoeling.

en bamboo, die masai, waar haal ik dat? en wat kost dat en hoeveel heb ik nodig? ik gebruikte tot nu toe een of ander zwaar gif, (10 eur per 1 ml. in de shop, maar 1 ml. was voldoende), maar blijkt niet goed genoeg te hebben gewerkt... weet je zeker dat masai echt effectief is?

thanx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je dan vertimex gebruikt, dat is inderdaad zo duur. Normaal is dat een van de effectiefste middelen tegen spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck off met die Masai. Wil je poliohandjes krijgen, dan hoop ik dat je veel onsjes mag oogsten en zelf oproken met die teringzooi.

Ga snel naar de grow en bestel predatoren tegen de spint.

Duurt twee weken voor die aanslaan.

ondertussen houden ze je plaag nog enigzins onder controle.

En anders gewoon pech gehad . It s part of the game.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo. werkt masai niet dan?

in de shop zeiden ze me dat dat spul wat ik haalde het meest zware spul was op de markt (behalve killerboxen, maar die kun je in Nederland niet meer krijgen, moet ik naar Belgie) , en dat spul wat ik gebruikte is ook vrij illegaal, niemand mag dat spul verkopen, maar het werkt niet! dus massia proberen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masaï werkt echt! Bovendien verkrijgbaar bij alle tuincentra en de meeste growshops zullen het ook wel in huis hebben. Sjeepee heeft een natuurlijke afkeer tegen spuitmiddelen, begrijp ik uit zijn antwoord. Maar niet van alle bestrijdingsmiddelen gaan we vreemd doen of krijgt ons nageslacht verminkte ledematen. :D

Ik vind spuiten met Masaï verreweg te prefereren in dit stadium boven Vertimec. (dat je dat nog kan halen zeg!)

Lees de bijzonderheden even door bij de link.

Masaï van Bayer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben helaas eigenwijs en hou me aan mijn principes. Dat is juist de reden waarom ikzelf wat voor mezelf kweek, omdat er veel te gemakkelijk gedacht wordt.

Je kunt met een goed biologisch evenwicht in je tuintje meer bereiken dan alles plat te spuiten. Je spuit ook je hele grondflora naar de kloten.

Ikzelf heb hele goede ervaringen met roofmijten tegen de trips en tegen de spint.

Die beesten zijn gewoon kannibalen en vreten uiteindelijk elkaar op :D

 

Over het biologisch evenwicht in je tuintje?

Kijk eens op de site van de jongens/meisjes van BAC

www.bgproducts.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Veiligheidstermijn van 7 dagen bij appels en peren?

 

Die dingen staan erom bekend dat ze stijf staan van de bestrijdingsmiddelen en hebben een hoge toelaatbare tolerantie.

 

Trouwens geen enkel van de bestrijdingsmiddelen wordt getest op gewassen die na de oogst gerookt gaan worden. Tabak bijv.

 

Ik laat mijn wietje liever volgroeien met spint. Knettert misschien een beetje :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ik heb nu voor het eerrst in de twee en half jaar die ik kweek ook last van

spint. Ik heb op internet gekeken en volgens mij zit ik nog in een vroeg

stadium. Ik moet echt met een vergrootglas kijken wil ik hele kleine

geel/oranje kruipsels zien lopen. Ik heb nog geen last van spinnerag in de

bloemtoppen en zit nu aan het einde van de 7e week bloei en zou (wat ik

zelf aan houd) nog zo'n 1,5 a 2 weken moeten.

De verkoper in de growshop zei dat ik zo ver in de bloei nioets meer moest

doen en planten waarbij het snel erger werd eerder oogsten. M.a.w. per

dag kijken en eventueel oogsten.

 

Nu lees ik dat Bambo nogal weg is van Masai. Zou jij nu dit alsnog toedienen

aan de plant zo vlak voor de oogst of hopen en eerder oogsten indien nodig ?

 

Het is mijn eerste keer dus ik weet ook niet goed als ik nu niets doe of mijn

tuintje over een week een compleet spinneweb is. Ze zijn te klein om dood te

amken.

 

Groeten,

 

Klaboem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, je gaat de grens steeds scherper stellen. In jouw geval zou ik ook niets meer doen. De buiten temperatuur is inmiddels flink omhoog gegaan en de bijbehorende vochtigheid ook. De omstandigheden voor de spint worden er dus niet beter op. Met een beetje mazzel, zing je het uit tot je oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip Bambo,

ik heb masai gespoten, niet eens echt goed (kon niet overal bij de bladeren en de afzuiging moest aan blijven) maar toch zie ik nu dagen later nergens spint meer!

thanx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook een keer spint gehad, was erg irri.

Ben zelf absoluut tegen chemische bestrijdingsmiddelen, voor zowel grote als kleine levenswezens.

Probeerde ze er eerst met de stofzuiger af te zuigen, dagelijks in de gaten houden.

Werkte perfect, was een werk, maar alles was weg, keek je de volgende dag weer, zat er weer een kolonie. M.a.w. zat vol met eitjes.

 

En heb me eens in die ellendige beestjes verdiept, en nu achteraf waren het voor hun de ideale omstandigheden:

Droge, muffe lucht, windstil en een aangenaam temperatuurtje.

 

Op je kleren neem je onbewust die beestjes gewoon mee naar de tropische plek.

Als je het goed wil doen, moet je net als int ziekenhuis een steriele ruimte creëren.

Op zich ist best wel te voorkomen, tis maar net wat je er zelf voor over wilt hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...