Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peter r

tent bouwen

Recommended Posts

ik post vanavond mijn aangepaste lijst

 

ik ga inderdaad voor een aantal spullen bij eu growshop, hier en daar duikt wel een negatief bericht op betreft het leveren dus ik ga afhalen. en de rest haal ik bij gieter in rotterdam de tent was daar het goedkoopst dus daar besteld

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier mijn lijstje van de opstelling, een aantal dingen heb ik al aangepast aan de hand van wat tips en onderwerpen hier op de site

 

Kweektent Secret Jardin DR-300 II 300x300x200cm (is al gekocht)

 

nog te bestellen

 

softbox Afzuiger 4250m3

2x Carboriginal filter 2000m3

inblaas Afzuiger in stalenbox 2000m3

Davin fan controller DV-11-T-2 inclusief temperatuur controller 2 x 6 Amp 1350 Watt

Davin schakelkast DV 33 voor 12 lampen

Easy-rollers

9x Complete lampset 600watt inclusief Phillips V.S.A.,spiegelgelkap, en Phillipsbulp

 

 

 

uiteindelijk heb ik toch een opstelling voor max 12 lampen gekozen ik ga dit niet volledig benutten de eerste keer

maar mocht ik willen uitbreiden later dan hoef ik niet extra uitgaves te doen nu komt het voordelig uit tevens heb ik ook extra lampen en een grotere schakelkast nu

 

zal ik de filters iets meer pakken of is het te doen zo?

 

voor de afzuiging moet ik flensen gebruiken van de growshop van 200mm en slangen gebruiken van 200 mm dit zou goed moeten zijn omdat de filters dezelfde maat hebben, over de afvoer ben ik het vergeten te vragen maar volgens mij is dat 400mm ik ga ervanuit om dan slang van 400mm doorsnee te gebruiken voor een goede afvoer, of ik moet het fout hebben??

 

verder haal ik kabel en stekkers voor de tent bij de bouwmarkt een rol van 50 meter wasmachinesnoer 3x 1,5 mm2

 

ook heb ik gekozen voor deze philips lampen

 

mis ik nog iets belangrijks voor de opstelling,

Share this post


Link to post
Share on other sites

het bewateren ben ik al uit en dat wordt volgens mij een lange klote klus om aan te leggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch lekker volproppen die tent B)

 

Ik weet niet of er een vertrager in die DV zit? Of start alles in 1x op? Dat piekt lekker op het net :rofl Misschien beter 2 of 3 schakelkastjes kunnen halen en die met korte pozen na elkaar aan laten schakelen.

 

Filters zijn goed toch? Passen prima bij je 4250 afzuiger. Hoop dat je 't een beetje koel kan houden daar binnen?

 

400mm geissoleerde slang :rofl

 

Kabel prima lijkt me. Gebruik zelf altijd 2.5mm, maar ik overdrijf altijd een beetje :(

 

Welke lampen precies dan?

 

Bewateren klote klus? Neej joh B) Al een idee hoe je je drain naar buiten gaat loodsen? Ga je met librabakken aan de gang?

 

En die easy rollers.....wat een drame dingen.. Die trekken hoe ik ze ook afstel mijn kappen altijd scheef. (werkt wel als je je kap verzwaard met een klauwhamer ofzo) Je kan veel beter met wat touw en katrolletjes zorgen dat je alle lampen vanaf 1 plaats kan laten zakken/stijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze davin heeft drie contact punten die je zoals ik in de handleiding lees na elkaar kan inschakelen of ik lees het verkeerd

 

de elektra die naar de davin schakelkast zal gaan heb ik wel xmvk gedaan 2.5mm2

 

betreft het water lijkt het me een heel gekloot om tientallen slangetjes aan te sluiten en veel geduld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even onderstaande aanhouden dan kom je op 't volgende uit: 2,5mm = 27A x 230V = 6210W

 

9x600 = 5400W (veilig dus)

 

Ik neem aan die schakelkast het enige is wat aan die 2,5mm hangt?

 

Zorg in ieder geval dat je elektra tip top in orde is, want daar heb ik nog niet veel over gelezen. Je hoeft niet alles prijs te geven natuurlijk :(

 

 

Wat belang is: wat voor kabel pak je? Neem je een complete XmVK of YmVK kabel of ben je naar de bouwmarkt gereden voor een rolletje enkelvoudige koperdraad?

 

1- Bij de complete kabel staat het erop, dat is afhankelijk van de isolatie tussen de kabels etc.

 

2- Voor enkelvoudige koperdraad is het niet zo simpel:

Normaal gesproken zullen ze bij de bouwmarkt veilig gaan zitten en dit advies geven:

1,5mm2 - 16A

2,5mm2 - 25A

4 mm2 - 35A

6 mm2 - 40A

10 mm2 - 60A

 

Maar je kunt vrij veilig dit aanhouden:

1,5mm2 - 20A

2,5mm2 - 27A

4mm2 - 36A

6mm2 - 46A

10mm2 - 62A

 

Nu helpt het, dat de zekeringen niet (behalve dan 20A) in de waarden van de onderste tabel te koop zijn.....

Er zit wel verschil in kwaliteit kabel, maar dan heb je het bij enkelvoudige draden over miliAmpere's. Verwaarloosbaar.

Wil je het aantal Watt's hebben, dan x 230.

Let wel op, de regel is dat er nooit meer dan 16A per groep wordt aangesloten. Doe je dat veranderen omdat je met deze info veilig denkt te klussen, heb je wel een probleem bij brand. Een kijkje in je meterkast door diegene die onderzoekt en ze weten dat je dit zelf hebt aangesloten. Heb je een misselijke verzekering, dan gaat je dekking in rook op! B)

 

Je weet hoeveel draden je maximaal in een buis MAG doen?

 

Vermogensverliezen berekenen voor aansluitingen beneden de 100kV is verwaarloosbaar. Maar als je het echt wil weten omdat je dan rustiger slaapt: 1kW/Km, oftewel 1000Watt/1000meter, oftewel 1Watt/meter. Heb je een villa van een paar honderd meter vloeroppervlak en meerdere verdiepingen? Nee? Dan zou het op de afstand van meterkast naar de verste uithoek van de bovenste verdieping, 1 miezerige gloeilampje schelen. :rofl Slaap zacht!!!! B)

 

Zalig en ge-wiet-ig Kerstfeest! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die handleiding nog maar eens goed doorlezen als ik jou was :rofl

 

Dat is gewoon 1 klokje die je op drie standen kan instellen, AAN - UIT - AUTO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even onderstaande aanhouden dan kom je op 't volgende uit: 2,5mm = 27A x 230V = 6210W

 

9x600 = 5400W (veilig dus)

 

Ik neem aan die schakelkast het enige is wat aan die 2,5mm hangt?

 

Zorg in ieder geval dat je elektra tip top in orde is, want daar heb ik nog niet veel over gelezen. Je hoeft niet alles prijs te geven natuurlijk :rofl

 

ik heb twee nieuwe groepen doorgetrokken vanuit de meterkast naar de ruimte, aangezien ik de schakelkast etc. nog niet binnen heb is het moeilijk zeggen hoe ik het aansluit, ik zit zelf in de bouw dus de handigheid is er, ik zal echt even de schakelkast en de aansluitingen moeten zien zover ik wel kan lezen moet deze op drie groepen. ik zal er 1 extra bij moeten trekken

 

betreft de vertrager heb je gelijk alles springt gelijk aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo mijn tent is binnen!!!

 

ik ga em in het weekend op zetten

 

even een belangrijke vraag is anti detectiefolie noodzakelijk???

 

zo ja om de tent heen of alle muren en ramen in de ruimte

 

de tent is een ruimte in een ruimte ik twijfel of de folie dan zin heeft,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waar je die folie exact wilt plaatsen, maar aan de binnenzijde van je hok heeft sowieso geen nut. Of het uberhaupt nut heeft lopen nogal wat disuccies over. Je hebt verschillende soorten AD folie.

 

Heel simpel gedacht moet je er gewoon voor zorgen dat de buitenkant van de huis niet opwarmt. Dus geen uitblaas op een muur richten. Zorgen voor een spouw tussen je tent en de buitenmuur. Zorg voor ventialtie rondom je tent etc...

 

Als AD folie warm wordt heeft het ook geen enkel nut meer, dus meestal wordt het aan de buitenkant in de spouw geplaatst (correct me if i'm wrong). En dan op een frame wat het liefst met niets anders in aanraking is om warmte geleiding tot een minimum te beperken.

 

Als je zorgt dat het om je tent heen niet te warm wordt en de warme lucht kan verdelen door je huis of aansluiten op een schouw of wat dan ook is er niets aan 't handje lijkt me. AD is dan niet nodig, al zal menig shopowner je iets anders vertellen, want die hebben er belang bij dat je 100m2 dure AD folie afneemt :wacko:

 

Succes met bouwen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je da lijstje samen met die gast van de eu hebt gemaakt komt da wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je zorgt dat het om je tent heen niet te warm wordt en de warme lucht kan verdelen door je huis of aansluiten op een schouw of wat dan ook is er niets aan 't handje lijkt me. AD is dan niet nodig, al zal menig shopowner je iets anders vertellen, want die hebben er belang bij dat je 100m2 dure AD folie afneemt :wacko:

 

Succes met bouwen :blink:

 

 

ik voer af via mijn schouw direct naar het dak

de kamer waar de tent in staat is 4.5m X 5m waarvan 1 zijde een buitenmuur is

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerlijk gezegd moet ik em nog uitpakken hij staat in de gang mijn auto heeft het vrijdag begeven dus ben daar mee bezig geweest, zodra de tent staat post ik pics

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben vanavond begonnen met de kamer voorbereiding blinderen van de ramen etc. ontsmetten vloeren en muren

 

en de schouw aansluiting voor de afvoer klaarmaken

 

ik wil een soort kweken die ik snel kan oogsten ca 8 weken stekkenboer had het over top44 of AK

 

heb zelf geen ervaring mee maar kijk even, wellicht 1 van jullie een tip

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

top44 is wel een mooi soortje.

ik heb ze vorige ronde ook gehad.

snel klaar en als je het goed doet,beste toppen :rofl

 

maarre je gaat je afzuiger aansluiten op je schorsteen??

is het kanaal wel groot genoeg??

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarre je gaat je afzuiger aansluiten op je schorsteen??

is het kanaal wel groot genoeg??

 

grz

 

 

gaat op de schoorsteen het is zo'n 30 cm in omtrek is dat niet voldoende dan??

 

ik ben bezig met het maken van een manchet puntstuk waar ik de slang op ga aansluiten

 

wat was je gemiddelde opbrengst per plant bij de top44

Share this post


Link to post
Share on other sites

omtrek van 30 cm???

ik denk een doorsnee anders is hij veelste klein.

 

als je dan 30 cm deelt door 3.14 (=pie) heb je de doorsnee.

 

ik heb een 2500m3 afzuiger en daar zit een buis aan van 20cm doorsnee.

 

maarre top44 gaf bij mij, in een relatief lage ruimte, 40 gram pp.

er stonder er 50 dus opzich wel een mooi resultaat :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

30 cm in doorsnee bedoel ik inderdaad en 40 is op zich een hele goede opbrengst welke lampen had je? had je een verslag gepost kun je die linken an

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Peter r,

 

zou je de ADDREPLY button willen gebruiken als je reageert op een post die er direct boven staat.

Anders kopieer je elke keer het hele bericht, en dat is niet nodig.

 

lvast bedankt,

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

30 cm in doorsnee bedoel ik inderdaad en 40 is op zich een hele goede opbrengst welke lampen had je? had je een verslag gepost kun je die linken an

 

 

 

nee ik heb er geen verslag van gemaakt.

 

ik ben van plan om een extra tentje neer te zetten om ook eens een mooi verslag te maken :rofl

 

maarre ik heb 4 x 600 watt hangen op een zolder.

een zolder is opzich wel mooi alleen je kan niet echt mooe sativa soortjes kweken ivm hoogte :wacko:

 

daarom binnenkort super jack van sannie in een tent voor een mooi verslag :rofl

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu inderdaad top44 besteld over 14 dagen krijg ik ze binnen ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...