Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mitsz van der Kamp

Echte Jamaican

Recommended Posts

Dames en Heren,

 

vroeger, toen ik nog een klein recreatief rokertje was, waren er een paar soorten waar ik erg prettig op functioneerde. Een ervan was kerala en de ander was echte jamaican. Nu probeer ik (ik gebruik inmiddels medicinaal na een pauze van 20 jaar) al tijden zaden te vinden van een echte Jamaicaanse sativa, zonder op wereldreis te moeten, maar dat blijkt nog niet zo eenvoudig.

 

Dus... is er iemand die me op weg kan helpen?

 

Ik wil wel benadrukken dat de opmerkingen van: `haal wat zaad uit de wiet in de koffieshop` niet opgaan. Dat is meestal een hybride gekweekt op Jamaica, maar niet het spul wat er van origine groeide. Het is nog geen schim van wat we in het verleden kregen ingevoerd uit de cariben...

 

Een ieder die me kan helpen zal ik uitermate dankbaar zijn.

 

Met een vriendelijke groet

 

Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.yardieseeds.com/feminized-canna...eminized-seeds/

 

ik denk dat je deze zoekt

heb verder geen ervaring met deze strain

 

lambsbread-pop.jpg

 

Feminized Seeds

 

lambsbread is probably Jamaican most famous and talked about weeds smoked by the one and only Bob Marley, said to be his favorite strain of weed. There is lots of controversy about Lambsbread in the community if it’s lambsbreath or lambsbread or if they are 2 different things and how it got it’s name, if the truth be said no one really knows. Lambsbread is a very strong and almost a meat skunky flavour and is regarded as one of the best Sativa in the world.

 

 

 

5 Premium seeds in a pack

 

Feminized Seeds

 

High: a very sociable high and relaxing light buzz.

 

Flowering indoor: 12 weeks

 

Yield : 400 gr. m2 (USA) 1.4 Oz. Sq ft.

 

Flowering : Northern October / Southern April

 

Strain : Lambsbread Sativa

 

Genetics : Pure Jamaican Sativa

 

THC : 14% +

 

lijkt me een mooi soortje voor ADHDErs en ADDers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Voor een originele Jamaicaanse varieteit moet je bij Cannabiogen zijn.Charlie Garcia heeft de echte Blue Mountain, die jahgreenlabel op opengrow ook heeft.Je hoeft niet verder te zoeken.:rofl

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks :wacko:

 

Ik zal eens gaan neuzen.

 

greetsz Mitsz

 

Voor een originele Jamaicaanse varieteit moet je bij Cannabiogen zijn.Charlie Garcia heeft de echte Blue Mountain, die jahgreenlabel op opengrow ook heeft.Je hoeft niet verder te zoeken.;)

 

Namaste :rofl

 

Zonder ondankbaar over te willen komen

 

Bedoel je Caribe? Zit weer NL5 in en daar ben ik bijkans allergisch voor...

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je zODd,

 

weet je wat het is? Als je dat groene spul vroeger eens had gerookt, dan weet je wat ik bedoel. Je kon niet anders dan vrolijk zijn en ik ben bang dat dat soort genetica nu verloren gaat, door de mondiale markt en internet. Op Jamaica waart al jaren een Colombiaans spook, maar tegenwoordig verbouwen ze zelfs blueberryb en white widow daar. Deze soorten liggen wel in de coffeeshop als ´Jamaicaanse`. Al dat bruine spul is het niet...

 

Moeilijk he?

 

:wacko:

 

Nogmaals dank...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het vrolijke euforische gevoel bedoel en dat het lijk dat je hoofd zweef als een lucht ballon dan weet ik wat je bedoeld.

/zODd hoop het.

 

Ik heb zelf eentje uit Vietnam gehad die ook heel erg vrolijk en euforisch is.

Gisteren met Urban-Grower gedampt dacht dat die hem ook zo beschreef.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je kan Lambsbread nog wel eens tegenkomen als de shopeigenaar ook van sativa's houdt.:rofl

 

gallery_16467_4905_47410.jpg

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank jullie zODd en elmanito,

 

andere sativa´s hebben ook een warme plek in mijn hart. Echter moest je vroeger niet die zuid-oost aziatische soorten hebben voor overdag. :rofl met name thai en cambodiaanse was knettersterk. Wel leuk spul. Ik denk dat ze daar gewoon de tijd kregen om de boel af te bloeien.

 

De Jamaicaanse die ik bedoelde was groen als gras, maar enorm motiverend. Het zag er niet uit als je voorbeeld elmanito, maar die foto is wat lastig te beoordelen he?

Hier in de stad wordt genoeg Jamaicaanse aangeboden en als ik een goed adres vind, beloof ik jullie dat ik het voor mezelf houd. Hihi.... :wacko:

 

Even zonder gekheid... green jamaican is het ding. Superspul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Enorm motiverend was deze ook & minty qua geur.In de 90s had je nog Jamaicaan, waarvan je de volgende dag nog flashbacks van had.Goed spul toen. :rofl

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou het kunnen proberen als je een keer naar A'dam gaat. vlakbij het station..Centraal: Rasta Baby.

 

Ze hebben daar regelmatig Jamaican met zaad. Maar zou ik er niet speciaal heen gaan ervoor maar gewoon effe checken als je er bent..of hun tel.nr vragen en bellen zo nu en dan.

 

Toen ik in Amsterdam werkte hadden ze het regelmatig hele periodes niet. (maar ook hele periodes wel)Alsof het een seizoensgroente is.

 

 

Maar zeker het proberen waard.

 

Het lijkt me alleen lastig kweken. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

In de tijd van Bob Marley was Lambsbread al moeilijk te vinden, was nml zijn favoriet.Waarschijnlijk ook de favoriet van Peter Tosh.

 

Peter_Tosh-Legalize_It_(1976)-Frontal.jpg

 

Volgens een aantal growers die bekend zijn met Kerala vertoont de Lambsbread veel gelijkenissen.

 

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambsbread :rofl ,was vorige week in de alien en toeval of niet,ging het over deze soortjes.

Toch meer en meer mensen die trug oude soortjes wille,dus komt wss trug :wacko:

Eerst nog de kush-mode 2012 weerstaan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Citaat van een Franse grower die de Blue Mountain kweekte

 

The jamaicaine lambsdread has the gout of mint and is more psychedelic than the blue mountain.

 

In de vid boven hebben ze het over katpiss geur & de geur van Trainwreck, dus dat is niet de originele lambsbread.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd zit links hoor :wacko:

 

Peter Tosh.
Als dat Peter Tosh is in dat filmpje ben ik Bob Marley :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zegt dat ie 91 Malibu CampDog heet maar dat is niet zo. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Peter Tosh.
Als dat Peter Tosh is in dat filmpje ben ik Bob Marley :)

:wacko: ;)

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...