Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zwart zonder suiker

Ontkiemen

Recommended Posts

Goede morgen dames en heren .

Ik zit nu a een tijdje topics te lezen van zurimi,Dr livingstoned,choppie over het ontkiemen van zaad en merk dat de beste methode voor ieder persoonlijk is .

En lees dan ook dat de 1 een HPI lamp erop zet de ander Tneon en de buurman een HPS.

 

Als de zaden net boven komen kan ik toch gewoon een 400 watter er op zetten ?

Maar lees ook dat als je ze niet wil laten strekken je de lamp er kort op moet zetten maar met een 400 watt hoe kort is kort ?40cm?

 

Hier nog is iets wat ik niet snap, is dat ze zeggen dat zaadjes niet van licht houden ,maar als je kijkt in de propagator van sannies bv daar zitten ledjes in( neem aan voor de warmte )kan iemand dit uitleggen .

 

En zodra de zaden zijn uitgekomen op wat voor uren zet je je licht, ik lees veel verschillende dingen zoals licht 24 uur aan de ander laat hem op 18/4 staan.

 

Mijn excuses voor het zoveelste topic over ontkiem vragen ,maar heb het wel degelijk uitgezocht en wil hier graag een beetje feedback op.

 

Thanks anyway's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii

 

Zaadjes houden van warmte en nattigheid daardoor ontkiemen ze , door licht zullen ze naar het licht groeien en dan komt de fotosyntese op gang (als ik het goed heb)

Ik heb ook een zaad propgator van sannie werkt erg goed hoef na 2 a 3 dagen alleen nog maar de spongepots met plantje over te zetten in de bakken

 

400watt 40cm afstand top plant tot lamp ;)

Je kan met verschillend licht voorgroeien het is goedkoper met 2x 36watt dan 600watt te ontkiemen of groeien :)

 

Succes ermee en mocht ik fouten hebben gemaakt hierboven hoor is het graag

groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 uur het licht aan word vaak gedaan bij het ontkiemen of het stand-by houden van stekken, zo is het eenvoudiger om de temperatuur stabiel te houden.

18 uur licht / 6 uur donker tijdens de groei en bloeien op 12/12.

 

Met autoflowers kan je hier een beetje mee spelen, iets wat je beter niet kan doen bij andere soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey je bent nieuwsgierig naar de eigenschappen eh

 

om het begin moet je zien dat je een goede wortelontwikkeling hebt door middel van bv rhizotonic van canna na 1 dag al zichtbaar en vitaler

 

van zodra er boven de grond komen en een 1ste of 2de paar bladeren hebben is een voorgroei hokje van tl lampen bv 5 x tl genoeg licht om lekker te doen groeien maar minder tl werkt niet goed ivm te weinig lumens , licht

 

maar werkt perfect zelfs voor te growen maar minimum 5 x tl van 36 of 55 watts zijn 120 of 90 cm geloof ik perfect voor 125bx125dx125h heb zelf nu zon kastje met tl en 250 watts hps en doet het perfect overal belicht m8

 

dus tl buis minimum 5 x en nog beter 250 of 400 watts greenpower hps voor groei en bloei ... is mijn persoonlijke voorkeur met de canna lijn of sensi lijn van advanced nutrients met kushie kush enz mijn persoonlijke voorkeur

 

 

 

 

nog veel geluk en prettige feesten ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe randy ik moest echt serieus 4 keer lezen wat je nu allemaal had geschreven maar hahaha je kan ook gewoon onder 1 tl ontkiemen hoor het gaat over ontkiemen niet over voorgroeien.

 

En er zijn inderdaad erg veel manieren en meningen over ontkiemen ik denk dat je gewoon moet proberen wat voor jou het beste werkt ik heb de vorige keer bij mij 24h glas water toen naar 2 watjes vochtig in donker naar flikker dat zaadje in een pot en wacht af allemaal gedaan hahaha

 

En vergeet niet strekken doen ze als ze op zoek zijn naar licht en met een 400 watt erboven hebben ze weinig te zoeken denk ik:) als ze dan toch strekken dat geeft niet graaf ze als je gaat overpotten gewoon diep in tot de lobblaadjes dan heb je dat ook weer opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier nog is iets wat ik niet snap, is dat ze zeggen dat zaadjes niet van licht houden ,maar als je kijkt in de propagator van sannies bv daar zitten ledjes in( neem aan voor de warmte )kan iemand dit uitleggen .

Denk dat je bedoelt dat er vaak word gewaarschuwd voor teveel licht erop in de prille beginfase.

Als ze nog zo klein zijn zijn ze erg gevoelig voor overhitting etc.,een 400watt zou ik niet gelijk bij ontkieming op 40cm. hangen,maar wat hoger beginnen en pas als ze echt wat blad beginnen te krijgen,dan de lamp zo snel mogelijk zo laag mogelijk gaan hangen.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...