Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

wiet vs alcohol

Recommended Posts

marihuana.jpg

 

Het legaliseren van marihuana levert een positieve bijdrage tot de verkeersveiligheid en schroeft de bierverkoop terug. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Colorado. De Amerikaanse onderzoekers stelden vast dat het legaliseren van marihuana leidde tot een daling van bijna 9 procent in het aantal verkeersongevallen met fatale afloop en een daling met 5 procent in de bierverkoop. Opgemerkt wordt dat het marihuana-gebruik de alcohol-consumptie bij jongeren terugschroeft, wat een positieve invloed heeft op de verkeersveiligheid.

 

"Het is verbazend hoe weinig er is geweten over de effecten van een legalisering van marihuana," merkt Daniel Rees, professor economie aan de University of Colorado, op. De onderzoekers wijzen er op dat verkeersongevallen de belangrijkste doodsoorzaak zijn bij de Amerikaanse bevolking tot vierendertig jaar. In dertien Amerikaanse staten is het gebruik van medicinale marihuana toegelaten. De onderzoekers stelden vast dat in die staten de alcoholconsumptie bij twintigers de voorbije twintig jaar is gedaald, waardoor er in het verkeer minder doden vielen.

 

"Autobestuurders onder invloed van alcohol nemen meer risico's," verduidelijkt Rees. "Deze bestuurders onderschatten de impact van de alcohol op hun rijvaardigheid, waardoor ze sneller rijden en meer risico's nemen. Autobestuurders onder invloed van marihuana zijn daarentegen geneigd om minder risico's te nemen." Er wordt echter ook opgemerkt dat marihuana meestal in privékring wordt gebruikt, terwijl de alcoholconsumptie zich vaak in cafés en restaurants situeert. De onderzoekers zeggen wel geen beleidsadvies over het gebruik van marihuana naar voor te willen schuiven. (MH)

 

 

http://www.express.be/business/nl/economy/...iger/157208.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat ik begon met dampen dronk ik in het weekend zo 15 flesjes weg. Nu drink ik maximaal 4. Dan zit ik de dag erna nog met een rotgevoel overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het legaliseren van marihuana levert een positieve bijdrage tot de verkeersveiligheid

 

Het niet onder invloed van wiet rijden nog meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef mij maar gewoon wiet alcohol heeft niet echt een positieve uitwerking op mij met wiet kan ik nog gewoon me ding doen en voel me toch lekker met alcohol absoluut niet!!!

 

Gr Datacode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik dagelijks wiet ben gaan roken kon ik geen drank meer binnenhouden.

Als ik ook maar 1 bier of andere alcohol drink dan krijg ik buikkrampen en als ik niet stop met drinken ga ik over me nek.

De katers zijn ook ineens heel erg geworden.

Het kan zijn dat ik me aanstel maar dat zijn mijn ervaringen met drank, terwijl voor dat ik blowde dronk ik wel eens een krat bier per avond.

Nu heb ik in 3 jaar geen druppel alcohol meer gehad.

 

Ik kan ook merken dat je veel voorzichtiger bent met wiet op achter het stuur, ik rij dan veel rustiger maar of het veiliger is betwijfel ik mij ook ten zeerste.(al doe ik dat alleen als ik me verrookt heb of in noodgevallen)

 

Vroeger(toen het nog wereldwijd werd gebruikt) werd Cannabis trouwens ook gebruikt als middel tegen alcoholverslaving.

 

BoboJonko :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet van jullie maar als ik stoned rijd dan kijk ik nooit in me spiegels, vergeet ik dan altijd.

Voordat ik wiet rookte dronk ik ook stevig in het weekend, nu bijna niet meer.

Maar afentoe is een biertje toch nog wel lekker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht is het gewoon beter om "clean" auto te rijden. Ik rijd al jaren niet meer stoned, heb ik wel veel gedaan en nooit problemen ervaren.

Met alcohol heb ik ook wel eens gereden (onder het oog van de politie overigens, op een parkeerplaats), dit ging voor geen meter, ik had totaal geen controle en ik was niet eens compleet dronken.

 

Ik denk dat het per persoon gewoon verschilt, maar als je veiligheid wilt garanderen, dan heb ik er vrede mee als ook wiet niet in het verkeer wordt toegestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja..

 

je kunt 2 trekjes nemen en je merkt amper iets.. of er 12 roken en niet meer op je benen kunnen staan.

 

net als het verschil tussen 1 biertje en een krat bier.

 

in de eerste gevallen durf ik wel te rijden, in de 2e gevallen bel ik liever een taxi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat kan ik niet bevestigen helaas, als ik 3 trekjes neem ben ik stoned, als ik er daarna nog 20 neem, wordt ik niet meer stoned ofzo.

Ik raak een limiet, daar kan ik niet overheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weet jij dat je niks kunt blowen als je nog meot rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...