Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
michdekerf

spots 2012

Recommended Posts

Hey,

 

Ik ben al reeds begonnen met spotten en ik heb al enkele mogenlijke plaatsten gevonden, foto's volgen nog.

 

Ik heb een locatie gevonden in een bos, er staan enkele kleine boompjes middenin het bos ze zijn ongeveer 2 meter hoog,

 

als ik er hier enkele van omkap dat heb ik een mooie plek middenin het bos met genoeg zonlicht maar nu is dus mijn vraag:

hoe zit het met de grond in een bos? ik ben sowieso al van plan om enkele zakken potgrond te kopen (ben van belgie dus ik kan niet naar growshop voor speciale grond) als ik die potgrond meng met die bosgrond zal dat dan een goede ondergrond zijn en ik kan er eventueel nog wat universele roze korrels bijdoen.

 

laat gerust je mening achter alle hulp is welkom aangezien mijn guerilla vorig jaar zwaar gefaald is. dit is de 2de keer en ik ga me deze keer heel goed voorbereiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boompies kappen staat een hele dikke vette boete op, dus dat raad ik je af

bosgrond is erg luchtig en bevat veel humus dus das wel goed

en qua mest kun je het beste gedroogde kippenmest gebruiken, hoef je ook geen kalk toe te voegen ( kippemest bevat 10% kalk)

 

maar als je je grondmengels echt goed wil maken

dan moe je dit lezen

KLIK!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die boompjes kappen kan ik misschien wel laten, maar die boeten ja als ze men plantjes vinden dan kan ik ook wel een boete krijgen.

ik zat dat topic zeker lezen bedankt :) als iemand nog tips heeft hoe hij juist begint aan het spotten alles is welkom.

 

ik ben nog van plan om toch nog te gaan spotten maar soms zie ik egt geweldige spots en dan vraag ik me af hoe ze die toch vinden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wil liever de boete van 20 buiten planten dan de boete van 2 gekapte bomen... ;) +-3000 per boom B)

en omtrent spots zoeken.....tja..... :)

ik kan alleen maar zeggen, denk buiten de box... :P

 

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

google earth en street view zijn ook wel handig, besparen een hoop tijd en benzine.

 

streetview voor de stadse guerrilla's, afgelopen week 3 guerilla's spots van andere kwekers,.......in de stad gevonden :P

alles kan als je maar creatief en die-hard bent

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wel boomjes kapt...dan onder de grond kappen......en de boompjes erg ver weg verstoppen....

en natuurlijk blijven volhouden dat jij van niks weet.... B)

 

mja..ik kap liefst zo min mogelijk....als je ergens kapt.. dan ziet vroeg of laat de beheerder het....en dus kan je dan je plek maar 1 x gebruiken.... :)

 

gr :P

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Denk niet dat ze in België ook zo appreciëren als je in het wilde weg boompjes gaat kappen voor een open plekje met een paar plantjes.Ik zou bij Osmo of DCM op de site eens kijken.Grond waar loofbomen op staan is hele goeie grond & in principe gesteentemeel is al voldoende, doet het bos gelijk ook al goed.Een dennenbos zou ik niet doen ivm verzuring.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben sowieso al van plan om enkele zakken potgrond te kopen (ben van belgie dus ik kan niet naar growshop voor speciale grond) als ik die potgrond meng met die bosgrond zal dat dan een goede ondergrond zijn en ik kan er eventueel nog wat universele roze korrels bijdoen.

 

Ga niet met grond slepen, is de moeite niet waard. Heb dat zelf ook gedaan op een spot met slechte grond. De halve nacht zakken lopen slepen en het eindresultaat was minder dan wat ik met een paar planten op goede grond wel haalde. Die korrels waar je het over hebt ook niet gebruiken, kippemest of koeiemest is prima. Met name de kippemest heeft goede verhoudingen, als je meerdere jaren op dezelfde plek kweekt is dat beter. Voor 1 jaar op een spot maakt het niet uit, de grond zal niet snel de verkeerde verhoudingen krijgen na een jaartje.

 

Wat het bos betreft, zoals al gezegd, geen naaldbos pakken, de grond is niet geschikt. Meestal te zuur, niet te compenseren met kalk. Zoek vooral verder. Een tip; kijk bijvoorbeeld eens naar begroeide ruimtes tussen landbouwgrond in, deze zijn meestal voorzien van goede grond en als er mais gekweekt wordt prima verstopt.

 

Think outside the box, pak google earth, ga wandelen op plekken waar mensen normaal niet zullen komen. Kom je vanzelf plekken tegen die geschikt zijn.

 

Succes! Heb er zelf ook wel weer zin in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, het is geen naaldbos dus het zal dan wel goeie grond zijn. en die zakken zullen wel geen kwaad kunnen ik ben wel ni van plan halve nagt dat te doen maar slechts enkele zakken.

 

ik zal dan ook kippenmest kopen ivp die korrels. en bedankt voor de tip ik ga binnekort nog eens gaan spotten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn julie ervaringen met ontkiemen op de geurilla plek zelf? ik dacht ze eerst thuis te ontkiemen en dan in potjes stoppen en ze dan buiten zetten.

 

Maar ik las nu net dat je je zaden meteen buiten kan laten ontkiemen. maar zijn er dan veel zaden die niet uitkomen? want ik vind die zaaden toch vrij duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de zaadjes wel binnen laten ontkiemen zodat je kiempercentage wat hoger ligt, maar het is wel verstandig ze zo snel mogelijk in de volle grond te zetten. als je plantjes voorgroeit in potjes, hoe kort ook, gaat de wortel rondjes draaien in de pot en wordt de uiteindelijke wortelkluit veel minder breed in de volle grond, ook is het vervelend als de penwortel niet goed naar beneden groeit maar bijvoorbeeld in een bocht, dan staan je plantjes uiteindelijk een stuk minder sterk. let wel op dat kiemplanten sneller doodgaan door een hongerige slak e.d. dus dan moet je ze wel beter beschermen.

 

greetz lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zijn julie ervaringen met ontkiemen op de geurilla plek zelf? ik dacht ze eerst thuis te ontkiemen en dan in potjes stoppen en ze dan buiten zetten.

 

Maar ik las nu net dat je je zaden meteen buiten kan laten ontkiemen. maar zijn er dan veel zaden die niet uitkomen? want ik vind die zaaden toch vrij duur.

 

Duur gekochte zaden direct ontkiemem in volle grond doe ik ook niet... :P

 

Heb je zaad zat van eigen kweek dan kan het idd......maar thuis ontkiemen en meenemen naar spot geeft een hogerslagings gehalte..

 

mja...bv Knutsel werkt altijd met groot voorgegroeide planten....dat heeft een hoog slagings gehaalte... :) bij huis... heb je alles veel beter in de hand B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dan toch maar thuis ontkiemen en ze dan toch nog efen in potjes steken omdat zoals je zelf zecht dat ze dan door die slakken makkelijk weg zijn... en dat zou nogal zonde zijn :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorgroeien is de veiligste methode om gegarandeerd wat planten te hebben!

In de natuur moet je niet gaan kappen , valt trouwens op voor jager of bosbeheerder

en brengt eerder vernoemde gevolgen met zich mee .

Met enkele goede planten haal je makkelijk meer dan een kilo dus veel hoeven het er niet te zijn

Grond wat voorbemesten eventueel in het voorjaar

en met plantgaten gaan ze ook nog wat vlotter.

in maart/april zie je ook het zonlicht dat er in september/oktober staat

dus de meest zonnige plekken kiezen

 

 

veel succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft de boompjes niet te perse tekappen, je kunt ze ook snoeien, dus lekker de takken uitdunnen dan krijg jij meer licht voor je plantjes. Bovendien gaan de bomen niet dood.

 

Als je het simpel wilt houden, dan neem je een paar zakken aarde naar je spot mee. Met een schep een klein gat maken van 1 schep diep en hier wat kweekaarde in doen. Is puur voor de start van je plantje, daarna vinden de wortels hun eigen weg wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo je bent er vroeg bij :P

boompjes laten staan en desnoods bijsnoeien zoals hierboven al verteld werd lijkt mij het beste, houdt het ook een beetje wind tegen . Neem je tijd om te checken of er echt niemand komt. Nogal lullig als je met zakken gaat lopen slepen en je plantjes worden geroofd als je ze neerzet.

Googlemaps /earth werkt als een tiet. Helaas kwam ik dus tot de konklussie dat ik minstens 10 km van huis af moet voor een safe spot. Dankzij google dus.

Heb nu een berespot ontdekt maar heb ook weer een tuin ter beschikking dus ik moet er nog overnadenken (geen auto op het moment).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ondertussen al een nieuwere spot gevonden, het is een groot veld met veel doorns aan de zeikant, dus moeilijk te bereiken.

een beetje verder staat het vol met de plantjes berenpoot, en dan is het nog omringd door bomen en in het midden staan enkele bomen ik denkt dat dit wel een heel goede spot kan worden en ik moet hier dus ook geen boompjes kappen. eventueel wel snoeien maar dat moet ik nog is bezien als er wat meer bladere aan staan.

zelf beschik ik ook niet met een auto, dus fiets dan maar :P maar dat maakt niet zo uit want ik moet door veel bosweggetjes waar geen auto door kan.

 

toch al bedankt voor alle tips :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
een beetje verder staat het vol met de plantjes berenpoot,

 

berenklauw bedoel je zeker B) ?...kijk uit met dat planten sap heh. ;) ...je kan er blind van worden :P ...en sap op je huid veroorzaakt blaren :) ....dus geen plantje om zonder handschoenen aan te pakken.....met laarzen plattrappen kan net.... ;)

 

google beslist maar op reuzen beren klauw.. voor meer info... :D ...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...