Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DonBone

Geen aarde in me hokje

Recommended Posts

Hoi allemaal, ik kom net tot de leuke ontdekking dat de geaarde stopcontacten die ik wilde gebruiken voor me nieuwe tentje gewoon geen aangesloten randaarde hebben.

 

In de meterkast heb ik inmiddels een flexible buis met 3 x 2,5 mm2 gelegd, deze komt netjes aan de bovenkant groepenkast uit en kan mooi op de laatste niet gebruyikte groep geprikt worden, maar dan de groen/gele draad, hoe prik ik die er bij? ik heb wel wat van die zilveren kabel zien zitten die in een metalen kroonsteen geprikt zitten, kan ik hier gewoon de groen gele op bijprikken of moet ik toch naar een andere methode uitkijken?

 

als je een technisch antwoordt moet geven dan a.u.b. zo veel mogelijk in jip en janneke taal :verrygood

 

alvast bedankt voor de antwoorden,

 

greetz,

bone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Don

 

wat is precies het probleem ben elektricien dus dat komt nu goed van pas

 

GRZ GanjaFyah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi GanjaFyah, probleem is dat er in het lichtpunt in het hok geen aardedraad zit, dus ik moet hoe dan ook een nieuwe geel groene leggen, ik bedacht me misschien wel slim om gelijk een buis met drie draden er in te leggen (2,5mm2 vd). Probleem is dat ik al zolang geen electriciteit voor een hokje heb aangesloten dat ik ff twijfelde over waar die aarde draad te proppen.

 

Volgens mij is die zilveren ader die er loopt ook gewoon aarde, vandaar mijn vraag of ik die kan gebruiken om de aarde bij te prikken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...