Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

omerta222

drain vraag

Recommended Posts

beste medegrowers ik heb een vraag ik geef voeding met een ec van 1.8

als ik mijn drain meet dan meet ik ec van 0.5 wordt daar ongeveer mee bedoelt hoe veel

de planten aan voeding ongeveer op nemen 1.8 - 0.5= 1.3 is dat zou of zie ik het verkeerd

 

gr omerta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

1 keer een topic openen is wel genoeg. :verrygood

 

Namaste :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt mij heel erg sterk dat als je 1.8 geeft er 0.5 aan drain is. als je 1.8 geeft, en je hebt 1.8 aan drain, dan zuipen ze 1.8. als je 1.8 geeft en je hebt 2.0 drain, dan zuipen ze 1.6. ben op het moment AMNEEEEEEEEEEES :verrygood beetje stoned dus kan er naast zitten.

 

als je ze 1.8 geeft, en 0,5 drain hebt...

 

tja

 

ik vind het nog steeds raar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal zkr niet kloppen......

 

je meet zkr niet zoals het hoort i think.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan zeker wel kloppen!

Waarom zou dat niet kunnen, leg eens uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan je ec niet meten via je lek water je kan het wel meten maar je krijg geen goeie meting

omdat als je voeding water via je druppel system geef blijf er voeding achter in je steen wol slab

dus is het normaal dat je een lagere ec waarde heb in je lek water

ik heb dat zelf ook als ik me ec meet in me lek water ik doe dat dus al paar jaar niet meer

ik kijk goed naar de kleur van me planten en zorg dat je ph waarde altijd 5.8 is

ik hou mij ec altijd rond de 2.0 en kijk goed naaar de kleur van me blad

als ik vermoed dat ze meer voeding kunen gebruiken geef ik gewoon 1 x in die week een ec van 2.5

als dat vat na 2 dagen weer op is dan het volgende vat wat ik weer aan maak gewoon weer ec van 2.0

zou me geen zorgen maken over je lage ec in je lek water dat is goed dan weet je dat ze wel eten

want als ze nix zou de op nemen zal je ec wel op lopen in je lek water en dan weet ik ook 1000% dat je ph niet goed sta

ik heb ook wel is mensen gehoord

die namen 1 injectie spuit en zogen zow hun voeding water uit hun mat om iets beter tekunen meten

ph is voor mij het belangrijkste hoop dat je iets heb aan deze info suc7 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje een foute redenering dat je drainwater altijd lager is dan je gift.

Dat je er nix aan hebt vind ik nogal een rare uitspraak.

Wij in de professionele tuinbouw doen niets anders dan op drain sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je drain meet (wat eruit loopt) meteen na het watergeven, kun je er op sturen. Als je na een dag ofwat pas gaat meten kun je er niet meer op sturen.

 

Het moet echt meteen gebeuren.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph kan verlopen maar ec niet.

Kun je dus gerust op sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij wel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom een paar dagen later niet meer racker?

 

Waarom niet meten vlak voor de gift met een spuit bij de wortels om de 3 dagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat je plant en je medium water verdampt waardoor je ec stijgt in je medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plant verdampt niet alleen, hij vreet ook.

Zou het eens een teelt proberen, zit vast een lijn in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus geven

gelijk meten

vat op die waardes corrigeren en dan de nieuwe waarde geven met de eerst volgende beurt?

 

maar ik geef 8 beurten per dag

 

doe ik dan 1x per dag zoals boven beschreven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij vreet wel, maar niet altijd alles. en daar gaat het nou net om.

 

ik ken iemand die doet dat met 2 emmertjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan je ec niet meten via je lek water je kan het wel meten maar je krijg geen goeie meting

omdat als je voeding water via je druppel system geef blijf er voeding achter in je steen wol slab

dus is het normaal dat je een lagere ec waarde heb in je lek water

ik heb dat zelf ook als ik me ec meet in me lek water ik doe dat dus al paar jaar niet meer

ik kijk goed naar de kleur van me planten en zorg dat je ph waarde altijd 5.8 is

ik hou mij ec altijd rond de 2.0 en kijk goed naaar de kleur van me blad

als ik vermoed dat ze meer voeding kunen gebruiken geef ik gewoon 1 x in die week een ec van 2.5

als dat vat na 2 dagen weer op is dan het volgende vat wat ik weer aan maak gewoon weer ec van 2.0

zou me geen zorgen maken over je lage ec in je lek water dat is goed dan weet je dat ze wel eten

want als ze nix zou de op nemen zal je ec wel op lopen in je lek water en dan weet ik ook 1000% dat je ph niet goed sta

ik heb ook wel is mensen gehoord

die namen 1 injectie spuit en zogen zow hun voeding water uit hun mat om iets beter tekunen meten

ph is voor mij het belangrijkste hoop dat je iets heb aan deze info suc7 :verrygood

jazeker heb ik wat aan die info van jou maar ik meet mijn drain vaak om te kijken of ik geen voeding/zoutophopingen heb (in de cocos)

dat mijn ec van drain lager is dan wat ik geef ja kijk ook naar de kleur van mijn blad te licht ec omhoog met 0.2 is het blad te groen en of verbrande puntjes ec omlaag

ga ook nooit hoger dan een ec van 2.0 mijn ph hou ik hele kweek op 5.8

gr omerta

 

Als je je drain meet (wat eruit loopt) meteen na het watergeven, kun je er op sturen. Als je na een dag ofwat pas gaat meten kun je er niet meer op sturen.

 

Het moet echt meteen gebeuren.

 

GrR

ja dat doe ik ook meteen na het voeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch nog een vraagje betreft drain water ik geef mijn pl altijd voeding

met ph van 5.8 maar als ik de drain meet van de voeding is mijn ph 6.5

meteen na het geven meet ik dat of is dat geen goeie indicatie of kan ik nu beter spoelen dat dat ik een drain heb met een ph van 5.8???

gr omerta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft een lagere ph omdat je medium en je water de ph laat stijgen. Je plantje wil ph 6 ongeveer, jij geeft dus een lagere ph om 6 te krijgen. Je drain ph is te hoog dus geef je volgende keer een nog lagere ph. 5,5 ofzo.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar heb ze gisteravond nog door gespoeld met ph van 5.2 maar drain water was de ph nog steeds 6.5

heb zeker wel met 400ml per plant door gespoeld 2 emmers per bak eronder uit gehaald maar ph in mijn drain

blijft 6.5 heel vaag

 

heb ook mijn cocos gemeten van verschillende potten cocos eruit gehaal 150ml gedisteleerd water aan vullen met cocos tot 300ml

dat mengsel goed geroerd minimaal 2uur laten staan dat weer gefilterd en gemeten maar ph blijft 6.4 van de cocos heel raaar heb de canna proffesionol plus cocos op zak staat dat het meteen goed is voor kweek maar blijf die ph hoog vinden terwijl ik nu al 2 weken water geef met ph 5.8 zou je denken dat de cocos ook steeds een lagere ph krijgt maar niet moet ik spoelen tot ik ph van 5.8 heb of niet

gr omerta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel beurten geef je met welke hoeveelheden? .

Geef gewoon 12 kleine beurten gedurende 24 uur.

Zo zal je medium ph constant blijven.

 

 

Ook voeding geven die een breed opname spectrum heeft zal goef doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker waar Tim

 

Wat zeggen je planten eigenlijk? Zien die er wel lekker uit?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

planten staan er goed bij ik kweek in potten van (6,5l) en geef maar 1x per 2 dagen water

en als ze op volle groote zijn krijgen ze elke dag water gaat me normaal goed af wil ooit wel over op automatisch

gr omerta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op aarde? dan zou ik me niet gek maken....komt wel goed.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar kweek je nou op? .

Iedere dag een beetje i.p.v 1x per 2 dagen is veel beter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...