Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
erikzwart

30 planten

Recommended Posts

Ik heb nog een kamertje over en wilde eigenlijk 30 stekkies neerzetten onder 1 600 watts lamp, zou dit goed gaan en kan iemand me vertellen wat hiervoor de beste aanpak is, ik zit er aan te denken om een grote kast te bouwen. Ik woon in een 2 etage huis en de meter is gedeeld zou dit onwijs opvallen??

 

Groet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon doen, let echter op een goede voorbereiding is voor 75% een geslaagde kweek.

 

30 planten zou ik niet doen 1 lamp van 600 watt zou ik persoonlijk12 tot 16 planten onder zetten, maakt in opbrengst niet zoveel uit.

 

wat betreft de stroom valt dat zeker niet op ik schat in ongeveer 1 euro stroom per dag, besteed maar meer aandacht aan de stank dat valt veel meer op, zelfs bij 12 planten.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt ! dus als ik 30 planten wil neerzetten kan ik beter 2 x 600 watt gebruiken wat ook dan niet zal opvallen wat betreft de meter.

Hoe breedt, hoog en lang zou het hok moeten worden??

 

Alvast bedankt weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 30 planten zou ik een kweekbak maken van 1 x 2,5 mtr kom je namelijk weer uit op 12 planten per m2.

 

dit kan met 2 maal 600 watt maar ik personlijk zal er voor kiezen om 3 maal 400 watt op te hangen.

 

dit kan je dus redden me een hok van, 2,5 x 1,5 of iets in die richting.

maar als je die kamer over hebt kan je hem ook helemaal gebruiken, dit kan in sommige gevallen gunstiger zijn voor je klimaatbeheersing en minder bouwwerk.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zouw een kast maken van 2.20m op 1.20 en 18 planten op 2 meter (9 op 1 meter dus) in 11liter potten (vierkante) van 33op33 cm ...

 

lijkt me een betere opbrengst te geven...

 

EN NIET BESPAREN OP BOUWMATERIAAL > na de oogst heb je je geld 5x terug !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit me bij polleke aan.

 

ik ga altijd uit van 12 planten per m2 dat is voor mij werkbaar, echter ik bouw alleen een hok als er minimaal 8 lampen in kunnen.

 

als je het goed doet kan je van je eerste kweek 800 gr. halen mogelijk 1 kilo.

 

ga je het zelf oproken of verkopen????????????????

 

er zijn adressen waar je 6000 oude guldens krijgt voor een kg zet dat af tegen je bouwkosten van ongeveer 600 gulden per m2 dan kom je dus op een rendement van 80% (= 5x).

 

tip; koop al je spullen in een keer bij de growshop vantevoren even praten en 10%

korting heb je zo in de tas zitten.

:hzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluit me aan bij Dolim...

 

10% korting werkt altijd als je je hele boeltje in de shop in 1x haalt...

 

laatste opbrengst bracht voor mij Fl 5900.-/kilo op....veel hoger gaat het echt niet.....ze praten nooit in euries....

 

als iemand een hogere prijs levert dan zie ik wel ik het wel in me persoonlijke berichten verschijnen :D

 

DJAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er niet om hoeveel plantjes je zet onder een 600 Watter, maar om hoeveel je er van af haalt.

Als je net begint, kun je er beter wat meer onder 1 lamp zetten 40 stuks in 4 liter potten onder 1x 600 Watt gaat prima . Zit je met een beetje geluk op 4 ons, misschien wel meer.

Ik heb het vaak zo gedaan en zelfs 5-6 ons op deze manier gehaald.

Puur op een Allmix en later in de bloei Plagron bloei, of vette Guano Batshit.

Minder risico door meer planten en ze reageren op elkaar. Hoe meer planten, hoe beter hun sociaal leven is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

het spreekt me wel aan om drie 400 watt lampen op te hangen, en er dan tegen de 40 plantjes in te stoppen. als ik de lampen dan nou is bijna tegen elkaar hang.

hoe groot zou het hok dan worden. raden jullie dit ook aan??

 

bedankt weer

 

by the way het is zeker niet om zelf op te roken, even een zakcentje bijverdienen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ja Dolim nog een vraag aan jou: denk je dat ik het red met 30 planten bijna een kilo te halen:

 

dat is al meer bijn 33 gram de plant,

 

wat voor plant adviseer je mij, of kan ik beter met goede zaadjes werken?? waarvan ik zeker weet dat ze vrouwelijk zijn.

 

Groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erik gooi er even de rem op, ik begrijp je enthousiasme maar je kan ook te snel willen. 40 planten met 4 lampen van 400W is goed haalbaar.

 

maar voor de starter zou ik dat als maximum willen aanhouden,ikzelf ben begonnen met 80 planten maar ik kon terugvallen op een aantal "grote" kwekers die mij opweg hebben geholpen.

omdat jij op dit forum aanwezig bent ga ik er vanuit dat je dit soort contacten niet hebt, is opzich helemaal niet erg, maar hou het wel beheersbaar. omdat je kweekt vraagt dit elke dag tijd van je en daar moet je dan met je dagindeling (school, werk,vriendin,sportclub) rekening mee houden.

en in de bloei is je ruimte maar 12 uur per dag toegangkelijk.

 

als je 40 stekken hebt staan (geen zaad dus) lijkt dat niet zo veel maar dan beginnen ze groot te worden en je zal niet de eerste zijn die in de stress schiet van het bos dat zich aan jou openbaart.

 

je lampen moet je zo over je kweekoppervlak verdelen dat je overal evenveel licht krijgt. ikzou daan uitgaan van 3,6 m2 met op elke 0,9 m2 een 400W lamp.

 

als je slim bent ga je je ook even orienteren op een growshop, ga er gewoon heen en speel open kaart dat je beginner bent, ik zeg altijd dat je de betere growshop herkent aan ondermeer hun houding tegenover kleine/beginnende kwekers.

 

heb je al een afzetpunt voor je eerste oogst?????

als je er een veilige plek voor hebt is het neit nodig om snel tegen een lage prijs te verkopen, het eet geen brood en is best wel een tijdje te bewaren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzetpunt heb ik is niet z'n groot probleem, ik heb gelukkig wel contacten in de branche ook grotere kwekers, maar vind het ook gewoon goed de opinie van andere mensen te horen. ik ga zeker beginnen met 3 x 400 watt lijkt me een goed begin. ik heb dus dan 3 x 0,9 m2 nodig dus een kast van 2.70 breed 1.2 diep en 2 hoog ??

En dan ongeveer 12 planten per m2 dus tegen de 30. Denk je dat hiermee 1 kilo te behalen valt?

 

Kan je aub nog adviseren welke plant ik het best kan gebruiken?

 

Groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij hier in de buurt is Silver en K2 erg in ik ben begonnen met een witte soort en dat is goed bevallen, nou moet ik daarbij zeggen dat ik m'n "leermeesters" blind vertrouw en het was toen hun advies.

 

heb net nog iemand gesproken en die haalde van 3 x 600 1,3 kg af.

 

er is een verhaaltje dat als je het eenmaal onder de knie hebt dat je totale wattage het aantal grammen is aan rendement maar dan moet je het dus wel onder de knie hebben en ik persoonlijk denk dat dat meer opgaat voor grote tuinen.

 

ander standpunten hoor/lees ik graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

kennis is macht maar kennisen zijn kracht!!!!!!!!!!!!!!!

 

ga eens bij je growshop praten, doe dit wel op een moment dat het er rustig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel heb je te verkopen?????

 

vaak willen ze minimaal 1 kg of een bijzondere soort

 

als je het opspaart (koel bewaren op een veilige plaats) kan je ook twee oogsten samenvoegen.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga dus toch voor 3 x 600 en wil er 40 planten onder zetten.

 

er van uitgaande van 1800 watt.

 

Zou dit een kilo opleveren ?

 

groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou dit een kilo opleveren ?

 

 

 

dat zou normaal gezien makkelijk mogelijk moeten zijn. Met 1800 watt zou je in principe 1.8kg kunnen kweken dus een kilo is te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga dus toch voor 3 x 600 en wil er 40 planten onder zetten.

 

er van uitgaande van 1800 watt.

 

Zou dit een kilo opleveren ?

 

groet!

da's een mooi aantal voor onder 3x600 watt te zetten.....hier zul je minimaal een kilo mee halen...eerder richting de 1.2 - 1.4....

 

zelf heb ik ook 3x600 met 36 stuks eronder....eerder had ik tussen de 1100-1400 gram....de laatste keer had ik 1825 gram !

 

Maar dan moet wel alles in orde zijn....(aan/afzuiging/ventilatie/voeding..enz....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar moet je met 3 x 600 w niet het een en ander aan laten passen m.b.t. je groepen om eventuele overbelasting te voorkomen??

 

Dat is mijn grootste angst...niet het energie verbruik of rekening maar electro calamiteiten... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

99 % van de calamiteiten zijn te voorkomen door secuur en nauwgezet te werk te gaan.

er is teenwoordig zoveel te koop dat het iedereen al dan niet met wat hulp/advies moet lukken om een veilig hok te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...