Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

robdh

Honderden Brabantse wietplantages opgerold

Recommended Posts

Het afgelopen jaar zijn in Noord-Brabant zo'n achthonderd wietkwekerijen opgerold. Hierbij zijn ruim 1200 verdachten aangehouden en is beslag gelegd op ruim vier miljoen euro aan crimineel vermogen. Dat meldt minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD).

 

Het oprollen van de kwekerijen is het werk van een taskforce die Opstelten in december samen met de vijf grootste Brabantse gemeenten in het leven riep on de georganiseerde misdaad aan te pakken.

 

De aanpak van de taskforce is gericht op het verkrijgen en delen van informatie tussen de verschillende instanties. Zo werken het ministerie, de vijf gemeenten, het OM, de recherche, de marechaussee, de Belastingdienst en de drie Brabantse politiekorpsen samen om de drugscriminaliteit te bestrijden. Het ministerie spreekt na een klein jaar van een succes.

 

Vorig jaar vond in Noord-Brabant een aantal gewelddadige incidenten plaats rondom drugs en georganiseerde criminaliteit, onder meer in Helmond.

 

Bron: Fok!/Novum

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht dat het allemaal zware criminelen waren die hokjes bouwden.. blijkt er maar 4 miljoen euro in beslag genomen te zijn na 800!! hokken te hebben gerold. (Mag ik er alvast 1 aftrekken die goed was voor 3 miljoen euro crimineel vermogen van de bredase growshop?) houd je 1 miljoen over. JIPPIEKAJEEJ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn idee. 4.000.000 euro gedeeld door 800 is gemiddeld 5000 euro per kwekerij(tje). Hoeveel heeft die taskforce u gekost meneer Opstelten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, het is vast 400 miljoen euro geweest. Zo gaat het altijd in de berichtgeving. 5 dagen later is het 4 miljoen euro. De politie's moeten ook op vakantie, de gemeente reinigingsdienst wil ook wat extra peseta's, meneer de rechter doet zijn uurtarief ook keer 50, dan is er de slotenmaker die nog 5000 vraagt voor het nieuwe slot en oja ;) , het is ook nog zondag dus doe alle prijzen maar x200%. Dan komt de energiemaatschappij (het woord zegt het al: maatschappij) die gaat ook gokken en daar gaan ook 10-duizenden euries heen. etc. etc.

 

Controle op de controleurs is er niet dus iedereen heeft tenminste 1 vinger aan zijn/haar hand die naar poep ruikt! Geef die mensen dus NOOIT een hand :)

 

Zo gaat het in het leven ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zo moet je het niet berekenen. Die 4 miljoen zijn niet het aantal planten wat is opgerold, maar wat er aan vermogen in beslag is genomen;). Dus auto's, tv's en geld...

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies... dus wat nou crimineel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik steel niet...

ik pers niemand af...

ik vermoord niemand...

ik ben niemand tot overlast...

ik ruim alle troep op...

 

ik zet er gwoon een paar in een bos ;) ...ben ik nu ook crimineel :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, vind ik niet. De criminelen stelen van de harde werkers, de flikkers!

Als ik de rechter was, dan kregen jullie een boete van €25,- vanaf 5000 planten ;) .

Ik denk gewoon mee........ :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
De aanpak van de taskforce is gericht op het verkrijgen en delen van informatie tussen de verschillende instanties.

 

Valt me op dat energiematschappij er niet bij staat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het UWV staat er ook niet bij.. en de woningbouwverenigingen ook niet.. of valt dat onder "gemeente" ..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stomme vraag, maar hoe verhoud 800 kwekerijen zich tot het totale bestand aan kwekerijen in Noord-Brabant?

 

800 kwekerijen, stel we nemen aan dat 10% van het aantal 'kwekers' gepakt is? Op hoeveel mensen die leven in noord brabant? 2.500.000?

Dan zijn er 8000 kwekerijen op 2 en een half miljoen mensen, ALS het dus 10% wat gepakt is. Het is helemaal niet niet verkeerd aan te nemen dat er dan 75.000 kwekerijen in nederland zijn. De meeste zijn klein, niet meer dan een tentje met een(1) lamp. Maar een kwekerij is een kwekerij. Op elke kwekerij zijn er 1 a 2 mensen die het verzorgen, en vast nog wel 2 tot 5 mensen 'die weten dat iemand een hobby heeft'.(en het vaak zelfs een warm hart toe dragen, ze zouden graag zelf ook beginnen, maar kunnen niet ivm prive omstandigheden) Dus het potentiele leger aan kweek liefhebbers is snel al 500.000 mensen groot denk ik. Elke dag stoppen mensen er mee, maar beginnen anderen weer.

 

Tja, het blijft vechten tegen de bierkaai, en het is te begrijpen dat een regering het niet ziet zitten echt zware straffen uit te delen.

Je heb al snel 100.000 mensen in het gevang, en dan vaak hele normale mensen met een baan. Zeer onwenselijk en nadelig voor de maatschappij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn op dit forum nu 22000 geregistreerde leden. Het aantal leden on-line is altijd ongeveer 1/3 van de totale bezoekers, dus 2/3 is gastkijker. Als je dat zo zwart op wit doorrekend heb je dus al 65-70.000 kwekers, en dat is nog maar op 1 forum :)

 

green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja, het blijft vechten tegen de bierkaai, en het is te begrijpen dat een regering het niet ziet zitten echt zware straffen uit te delen.

Je heb al snel 100.000 mensen in het gevang, en dan vaak hele normale mensen met een baan. Zeer onwenselijk en nadelig voor de maatschappij.

 

wat je licht noemt ;) ...

 

van deze gast met 18 plantjes willen ze al 7000 euro hebben :) voor 1 oogst..

 

http://www.wietforum.nl/Bericht-van-de-rechtbank-t86134.html

 

nou...dan weetje wel wat je moet doen als je 500 hebt.... ;)

dan ben je idd wel verplicht meteen weer een kweek op te zetten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb wel 's wat schattingen horen vallen.. 80.000 kwekerijen.. als je er dan 800 pakt pak je 1%... over goedverborgen kwekerijen hoor je niks he;) niet gepakt worden heb je voor 90% zelf in de hand. die 10% is pechfactor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een grote kweek heb voor 90% zelf niks in de hand, er zijn immers anderen bij nodig/betrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heb je het toch als team in de hand? ik ken niet anders dan dat je er met z'n allen voor gaat.. eigen mensen die te vertrouwen zijn. je koopt toch het materiaal wat nodig is om effe te kunnen draaien. je maakt een constructie die veilig is. tja er blijft altijd een pechfactor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik binnenkort maar is een klauwtje of 4 amnesia-zaadjes in zijn tuin sodemieter.

kan die bolle gelijk met vervroegd pensioen.

het was toch zero-tolerance beleid meneer opstelten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...