Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EniGm0

Durban Poison bijna Puur Natuur

Recommended Posts

Beste buitenkwekers

 

10 zomers geleden was het, dat ik voor de allereerste keer zo'n interessant uitziend groen knopje kreeg voorgeschoteld. Ik vond het geweldig te zien hoe dit knopje tot stukjes gemalen werd en vervolgens op een wit blaadje gestrooid, een filtertip gerold met een S-vormpje erin. Volledig gefascineerd door dit process moest en zou ik de effecten van dit stukje natuur zelf kunnen ervaren. Het was een openbaring!

 

10 jaren gingen voorbij en in die 10 jaren pendelde ik regelmatig de grens over naar mijn waarde noorderburen om daar een shop te bezoeken. Dit 10-jarig jubileum vroeg echter om iets speciaals, en daarom heb ik besloten dit jaar voor de allereerste keer ooit zelf zo'n plantje op te voeden van zaadje tot dat groene stukje genot zodat ik hopelijk weer net zoals 10 jaar terug kan genieten van een nieuwe ervaring.

 

Enough Bullshit, now facts!

 

Mijn strain: Durban Poison van Sensi Seeds!

 

Mijn aarde: 25 lter potgrond gemixt met 25 liter eigen compost rechtstreeks van de composthoop! ( de netels doen het daar goed, dus mijn DB zou zich daar zeker en vast ook thuis in voelen )

 

Mijn additieven:

DCM Groen-Kalk : Deze heb ik bij het maken van de pot onder de aarde gedaan.

 

DCM Vloeibare meststof voor groenten en kruiden. : Iedere maandagochtend een scheut in de gieter en zo mee de aarde in.

 

DCM Beendermeel : Bij het begin van de bloei een mix gemaakt van compostaarde en hieronder 10% beendermeel, heb daarmee de pot vanboven terug aangevuld tot de rand.

 

That's all folks!

 

Verder heeft mijn plant dagelijks sochtends een goeie portie water gehad. De pot heeft vanonder gaten erin en staat op een schaal waardoor het overtollig water door de pot uitloopt in de schaal, maar gulzig als hij was heeft hij dagelijks alles opgeslorpt.

 

De plant staat hier op mijn terras waar hij van 11u tot pakweg 19u volledig int zonnetje heeft gestaan.

 

 

 

 

Zie hier het resultaat:

 

gallery_32065_12925_342053.jpg

 

 

Zo ziet de top eruit na 4 weken bloei:

 

gallery_32065_12925_674748.jpg

 

En de kristallen zijn nu lustig aant produceren na 5 weken bloei, het zonnetje schijnt zalig en het word zelfs 24 graden volgende woensdag dus ik verwacht een superoogst van deze mooiogende plant! Ik ga proberen fotos te maken net voor de oogst van deze kanjer!

 

Groetjes uit het momenteel zonnige belgië!

Edited by EniGm0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ziet er leuk uit. net als jou terras :)

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er maar eentje staat. Er is zeker ruimte voor 20 op dat terras :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plant! Houd er wel rekening mee dat ze het de komende weken erg goed gaat doen en dat de toppen echt aan gaan dikken. Zon + bloei week 5 is zeer goed maar als de zon achter de wolken verdwijnt en de regen weer komt moet je echt super goed oppassen voor toprot! Doe je dit niet dan bestaat de kans dat je hele plant weg rot. We hopen het natuurlijk niet maar ik waarschuw alleen maar. Want voorkomen is beter dan ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip voor volgend jaar, zet de plant op een karretje en rij 'm vanaf half juli in een verduisterte ruimte gedurende 12 uren 's nachts en je kunt zo'n soort al rond 20 September oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijke wiet, en veel belovende plant, en piet z,n tip ook heel goed.

kennis van me heeft er ook teww in volle grond, een haag van boven naar beneden, zeer rijk gevuld, schat dat die ook nog twwe a drie weken moeten, misschien jij wel iets korter kan.

heb zelf een exemplaar dat veel stress heeft gehad( eerst in de tuin gestaan, helemaal verkeerde plek, en dus slechte start gehad, later binnen in kast, echte bloeistagnatie en gebrekkig blad, door een stukgegane travo weer noodzakelijk naar buiten, verbaasd toch over de kracht en overlevingsinstinkt, staat ze te druipen( zelden zo sterk meegemaakt) ondanks dat de toppen schaars en klein zijn, maar goed !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...