Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
FutureOne

Beste manier om te beginnen met zaad?

Recommended Posts

Mensen,

 

Ik wil graag binnenkort gaan beginnen met het kweken vanuit zaad ipv vanuit stekken.

 

De bedoeling;

 

- 1/2/3 (afhankelijk van de mogelijkheden) weken winnen op een oogst

- 130 plantjes opgroeien uit zaad tot ze direct op 12/12 kunnen in de normale ruimte

- Lager blijven dan 1.25m

- Mooiere/ betere/ leukere soorten kunnen gebruiken dan de beschikbare stekken

 

Hoe kan ik dit het beste doen? Welke tent/ propagator/ bak kan ik het beste gebruiken? Wat voor licht is hier het beste voor? Welk medium kan ik het beste gebruiken? Moet er een afzuigertje + filter bij of is dat niet nodig voor de beginweken?

 

Ik heb zelf zitten kijken naar de Homebox Clonebox. Indien deze in 2 lagen gesplitst wordt moet ik er mooi 2x65stuks in kwijt kunnen. Ik zat te twijfelen tussen dikke stekpluggen of 7liter potjes. Wat is het handigst? Ze moeten vanuit de voorgroei direct in de grotere potten kunnen.

 

Ik hoor graag op of aanmerkingen en tips om dit het handigst te doen. Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Loekino

Koop wat zaad en maak daar je eigen stekken uit? anders loopt de prijs best hoog op toch, of heb je goedkoop zaden weten te regelen :P

 

Vergeet de verschillende bloei tijden met zaad niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koop wat zaad en maak daar je eigen stekken uit? anders loopt de prijs best hoog op toch, of heb je goedkoop zaden weten te regelen :P

 

Vergeet de verschillende bloei tijden met zaad niet.

 

Qua tijd en moeite is het niet handig om zelf te stekken. De prijs van zaad ten opzichte van stekken verschilt niet dusdanig dat het erg veel verschil maakt op deze hoeveelheid wat mij betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn de PP-fem. zaden even duur als een stek.

Je ontkiemd gewoon op hetzelfde medium als waar je op kweekt.

Kijk hier even voor de details. :P

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hij wilt niet een standaard PP growen volgens mij.

 

En het is zeker de moeite waard als je de tijd hebt, de meeste stekkenboeren leveren gratis spint aan en de stekken zijn meestal van bagger kwaliteit. Als je zelf een mooie moeder creeert uit een selectie dan heeft dat zeker enkel voordelen.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar hij wilt niet een standaard PP growen volgens mij.

 

En het is zeker de moeite waard als je de tijd hebt, de meeste stekkenboeren leveren gratis spint aan en de stekken zijn meestal van bagger kwaliteit. Als je zelf een mooie moeder creeert uit een selectie dan heeft dat zeker enkel voordelen.

 

Gr,

 

Donnie

 

Ik ben inderdaad een beetje klaar met PP en NLx. Het prijsverschil maakt me niet zoveel uit. Ik doe het (voorlopig) liever vanuit zaad dan te beginnen met moederplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel je jezelf a.u.b. ook nog een keer voor?

 

Van 7-liter potten gaan er 6x3 planten per laag in een Homebox Clonebox, maakt dus in totaal 36. Als je er 65 per laag kwijt wilt kom je bij iets als de Slimpot van 9x9x21cm uit.

 

Wil je ook 130 planten afbloeien, dus werken met gefeminiseerd zaad en dan alle planten inclusief de minkukels de bloei in, of moeten de mannetjes en eventueel uitgeselecteerde vrouwtjes er dan nog af? Hoe groot is je afbloeihok?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stel je jezelf a.u.b. ook nog een keer voor?

 

Van 7-liter potten gaan er 6x3 planten per laag in een Homebox Clonebox, maakt dus in totaal 36. Als je er 65 per laag kwijt wilt kom je bij iets als de Slimpot van 9x9x21cm uit.

 

Wil je ook 130 planten afbloeien, dus werken met gefeminiseerd zaad en dan alle planten inclusief de minkukels de bloei in, of moeten de mannetjes en eventueel uitgeselecteerde vrouwtjes er dan nog af? Hoe groot is je afbloeihok?

 

 

Er gaan er uiteindelijk een stuk of 110 verder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...