Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
baspontje

wiet roken

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik ben baspontje (39 jaar) trouwens ook nieuw op de forum.

Maar ik kom tot mijn vraag..

 

Hoe schadelijk is blowen eigenlijk met astma in verband met mijn zoon van 18

in zijn kindertijd heeft hij een zware vorm van astma gehad maar is er overheen gegroeit toen hij ouder werd.

En nu heb ik via een vriend van mij die in een koffieshop werkt dat hij daar laatst was wiet halen..

Ik blow zelf al zolang ik me nog kan herinneren in het weekend en mijn conditie is niks mis dankzij mijn werk en sport.

Maar hoe zit dat nou met als je astma hebt is het dan erg gevaarlijk?

 

Zijn moeder zegt dat als hij blowt dat de kans groot is dat zijn astma terug komt en dat zal niet leuk voor hem en ons zijn..

 

Ikzelf heb 2 tegenstrijdige verhalen gehoord..

 

Sommige zeggen dat wiet roken zelf medisch kan werken voor wiet

Anderen zeggen dat het juist veel slechter is..

 

Ik heb beetje google onderzoek gedaan en nu is mijn verwarring alleen maar groter!!

 

 

Kan iemand mij helpen beslissen wat ik eraan moet doen?

Elke soort hulp is welkom

 

Alvast bedankt!

baspontje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rook die met peuken of damp die of rook die puur?

Alleen daar in zit al een wereld van verschil.

En als die met peuken rook weet je uiteraard al het antwoord.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is juist het tabak wat schadelijk is.Puur wiet zorgt zelfs voor meer lucht,maar dan wel zonder tabak.

Als hij toch graag wil blowen zou ik een vaporisator(Verdamper) aanbevelen,of puur roken,maar eigenlijk het liefst damp i.p.v. rook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik weet,en ook heb gezien bij een maat van me die astma heeft,

is dat hij na het roken van wiet het slijm ophoestte wat voor hem dus betekende dat hij beter adem kon halen na een joint.

Die maat van me rookt het al 22 jaar en als blowen voor hem nadelig zou zijn rookte hij het geen 22 jaar lang.

Dus voor zover ik weet is blowen goed voor astma.

Maar begrijp me niet verkeerd,ik ben geen arts en kan dat dus nooit met zekerheid zeggen.

Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat de tabak wel slecht is voor mensen met astma.

Dus dan zou een pure joint beter zijn of zoals aad zegt vaporiseren.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien had je 'm zelf ook al gevonden. Maar via Google vond ik dit topic, stomtoevallig ook nog op wietforum: http://www.wietforum.nl/Astma-en-wiet-gaat...amen-t7239.html

 

Op http://www.yojax.com/site/cannabismedical staat:

 

<H3>Bronchitis en astma

4. als medicijn tegen bronchitis en astma. De Indische Hennep Drug Commissie constateerde na lang onderzoek een merkwaardige paradox.

 

Bij patiënten met bronchitis of astma vermindert cannabisrook de hoest en de astma-aanvallen, terwijl bij gewone gebruikers (niet als medicijn) bronchitis en astma kunnen veroorzaakt worden door cannabisgebruik.

 

 

Ik ben zelf geen arts natuurlijk. Maar common-sense lijkt mij zoiezo om, als je al blowt, inderdaad puur en niet met tabak te roken. Voor zoveel redenen beter om geen tabak te roken, met of zonder wiet. Zeg ik als roker.

 

Succes met je zoektoch in ieder geval! Misschien het handigste om misschien een arts of huisarts te raadplegen? Hoop ik alleen wel dat je een beetje een open-minded huisarts hebt :huh: In ieder geval niet die van mij, ouwe feeks :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is juist het tabak wat schadelijk is.Puur wiet zorgt zelfs voor meer lucht,maar dan wel zonder tabak.

Als hij toch graag wil blowen zou ik een vaporisator(Verdamper) aanbevelen,of puur roken,maar eigenlijk het liefst damp i.p.v. rook.

 

 

Verdamper wat kost zo'n ding ongeveer?

Ik heb ook een 4 slangs waterpijp als hij daar wiet of hasj mee rookt is dat ook goed om hem dan te laten roken?

Dan doet hij het tenminste thuis.. Telkens nu als hij weg gaat nu ben ik bang dat er wat gebeurt en dat er niemand bij is

 

Of is het specifiek roken met een vagorisator? Zelfs ik ken dat ding niet en ik heb ook aardig weggerookt over mijn leven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://azarius.nl/headshop/vaporizers/

 

KLIK

 

 

Zelf zo'n ding, Smoke bubbel, ooit wel is gehad. Van onbreekbaar glas maar 3 keer raden.. Aja niet om te zeiken, heb er best een tijd lol van gehad.

Ding kreeg me met vlagen wel goed aan de hoest trouwens. Maar goed, kwam misschien ook wel door de dappere dosis die er met vlagen in ging.

 

EDIT: Aja hoe gek wil je het maken, maar zit een hele toffe launchbox bij :wacko: KLIK Alleen de naam al. Maar kosten doet ie wel wat ja. Maar staan 3 overtuigende recenssies bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Hartstikke bedankt allemaal! Mijn zoon is nu over anderhalf maand jarig hij gaat er 1tje als cadeau krijgen!

Zie zijn hoofd nu al voor me haha

Denkt altijd dat ik niks door heb maarja ouders he ontdekken altijd alles!!

 

Hartstikke bedankt he jongens ben erg blij met de resultaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou hem als vervroegd kado geven, weet je iig zekers dat ie niet nog anderhalve maand tabakrook binnenkrijgt :wacko: koop er gelijk een halfje goeie amnees bij en je heb een top kado :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

PA! :wacko:

 

Toffe actie man & duurt nog ff, maar gefeliciteerd alvast!

 

Wou zegge dat er misschien wel iemand is met een beetje ervaring over wat een beetje toffe vaporiser is. Desnoods zoek je ff of je een topic vind.

Maar die launchbox is wel tof volgens mij. Klein en zonder vlam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook 27 jaar joints met tabak

nu 7 maanden bijna pure joints=minder dan een gram per dag.

Dus ik ga nu echt merken dat puur roken

nog niet helemaal schoon is, je rookt natuurlijk veel plant mee.

Dampen lijkt me zekers een goeie oplossing,

waarbij ik van mening ben dat het goed is om je damp door het

water te laten gaan alvorens te dampen.

Dit verwijdert fijnstofdeeltjes

en bevochtigd de damp iets.

 

Grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mfb is de uitvinding van de eeuw en ben er super tevreden mee!!

(let wel op de monitor is ie groter als in real live!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een effect van wiet is dat het de luchtwegen verwijdt dus daarom hebben veel mensen met asthma er baat bij, maar als je gevoelige longen hebt is rook natuurlijk nooit goed

vind het 's winters met koud weer ook altijd fijn uit m'n stenen pijpje te roken, na 1 hijs voel ik ineens m'n neus al volledig opengaan dan(als het dicht zat door de kou, heb geen asthma)

 

zef verdamp ik vooral maar niet vanwege de gezondheid, ik werd altijd wat te slaperig van wiet vooral in het na-effect, kon nooit een film uitkijken zonder in slaap te vallen

rookte altijd al puur

toen kwam ik eens wat tegen over vaporizers en dat het een meer high effect geeft, na wat meer opzoeken een vaporgenie besteld, en nu heb ik er nog een purple days bij

ik verbrand af en toe nog wel eens, maar verdampen is gewoon veel fijner(effect, smaak en het gevoel in je keel), en ook nog eens een leuke bijkomstigheid dat het gezonder is

 

beide vaporizers die ik heb kan ik aanraden, en heb ook al veel goeie dingen over de launch box gehoord

launch box is wel ontworpen om wat kleinere hijsen te geven en efficient te zijn, dus als je er grote dampwolken van verwacht voldoet 'ie mischien minder

er bestaat ook een power adapter voor zodat je 'm ook gewoon in het stopcontact kunt inpluggen, hoef je thuis niet elke keer batterijen op te laden (denk wel dat het alleen voor amerikaanse stopcontacten is dus dan moet je er nog een omzetstuk bij halen)

en deze gast(http://www.edstnt.com/) maakt ook van die buisjes voor de launchbx van allemaal mooie soorten tropisch hout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...