Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vermicelli

Eerste kweek met 50 x 50 x 110 kast

Recommended Posts

ik zou is gaan kijken naar een lumatek 250 watt die kan je dimme op 75% en booste met 110%

dat is perfect in jou kasje mocht het effe tewarm worde zet je de evsa in een lager %

daarbij deze evsa word niet warm zoals de vsa

op wietforumshop heb je er tekoop voor een goede prijs

ik raad je die echt aan

ik zou er ook een diepstraalkap bij gebruiken die zijn wat kleiner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, er zijn wat vorderingen. We hebben de inlaat voorzien van 2 x 12 mm fans 10 decibel + fan controller. Deze lichtdicht gemaakt door middel van een kap. Hieromheen een zwarte kous om het helemaal lichtdicht te maken.

 

Verder een 2 x 36 armatuur Tneon met groei en bloei lampen bestelt. Daarbij een Afzuiger 250 m3 + rhino filter 255 m + 10 meter 102 mm slang bestelt. Dit moet binnenkort binnenkomen. We kunnen niet wachten.

 

Hier wat foto's van nu, en daaronder de beantwoorden reply's.

 

 

gallery_17134_12781_61743.jpg

Even een gat gedecoupeerd + een slotje erop aan onder- en bovenkant.

gallery_17134_12781_144337.jpgBuiten aanzicht 2 fans die voor de luchtinlaat zorgen.

gallery_17134_12781_38408.jpg

Binnen aanzicht

gallery_17134_12781_126093.jpg

Fans mooi vast gekit aan zijkanten.

gallery_17134_12781_10100.jpg

Kap die er voor zorgt dat er geen lichtinval binnenkomt. Nog in zijn standaard kleur.

gallery_17134_12781_75057.jpg

Alle twee de kapjes zwart gespoten en vastgekit

gallery_17134_12781_35727.jpg

De fan vanuit buiten gezien door het kapje heen.

 

@ Stinson

 

Haha goed dat het nog niet mis gegaan is. Het idee van die 3 tl lampen, is zeker een goed idee. Wij weten nog niet of wij gaan scrogge of sogge maar het is altijd leuk om mee te nemen. Toevallig heb ik hier nog 2 TL lampen liggen. Altijd handig om er bij te doen. Hoe meer licht hoe meer opbrengst natuurlijk. De tempratuur moet natuurlijk wel te beheersen zijn. Wij zullen zien naarmate het groei/bloei proces. Thanks!

 

@ Torsti

 

Erg mooie tut heb je geschreven. Kost minder geld en is meer effecient. Erg mooi. Heb hem uitgeprint en ga binnenkort is shoppen. Tot hij af is ga ik de 2 x 36 watt gewoon op de zwaarste tijdklok zetten. Die het meeste amperes en watts aankan. Bedankt het Torsti!

 

@ Kweekfreek

 

Hey kweekfreek!. Wij hadden zelf ook zoiets van, is het niet te weinig. Wij gaan het nu proberen met gewoon een 2x 36 wat armatuur en lampen, en zodra wij denken dat er wel een 2e bij past gaan wij dat zeker doen. Hoe meer licht/watt hoe meer opbrengst natuurlijk. Ik heb ook een mooie doe het zelf schakelkast tutorial gehad van torsti, dus die ga ik zeker gebruiken, ga ik een 2e armatuur erbij kopen. Natuurlijk zou ik ook een Davin D12 kunnen kopen, hoewel deze wel wat duurder zijn met wat minder opties. Zelf denk ik als ik eenmaal een 2 x 36 watt armatuur heb, dat het zo verslavend is dat ik er nog een 2e bij wil haha.

 

@ Bosteelt

 

Zoals je misschien gelezen heb op de vorige bladzijde, hadden wij al het idee om een 250 watt lamp erin te doen. We zijn toch overstapt naar een 2x 36 watt armatuur Tneon, en misschien later nog een armatuur erbij. We hebben een klein kastje en we moeten de tempratuur regelen. Plus ons kastje is niet zo hoog zodat we weinig ruimte hebben voor de planten als we een 250 watt lamp erin hangen. Wel een leuke lamp die je kan dimme en boosten. Is inderdaad perfect voor ons kastje MITS ons kastje toch iets hoger was, zodat we niet worden beperkt in de plant. Bedankt voor de tip!

 

 

Zo nu ga ik lekker een hasj blow roken met me vriendin, en lekker HALL PASS kijken op de TV. Aanrader! Binnenkort terug met een update over de installatie van de volgende onderelen in ons kastje. Goedeavond allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

mooie grote fans voor je inlaten en mooi gemaakt zo.

vooral het kitwerk is strak gedaan julie zijn handymannetjes dat zie je zo.

in eerste instantie dacht ik die fans zitten verkeerd om hij blaast naar buiten

maar die bestickering zit aan beide zijden .

ik zie dat julie het hang en sluitwerk iets lager hebben gezet waarom?

is niet van vreselijk groot belang maar nieuwsgierig als ik ben zou ik het graag willen weten.

anders blijf ik de rest van mn leven met deze vraag rondlopen.

tneon goeie keus denk ik daar zie veel leuke kweekjes van tegenwoordig.

als die handige vingertjes van julie ook een beetje groen zijn komt het helemaal goed.

eerst moest ik wennen aan een verslag in de wij-vorm maar twee weten meer dan 1.

en ik vermoed dat julie elk apart een sleutel van 1 slot hebben.

opdat niet 1 van 2een er op het eind met de oogst vandoor gaat.

wat je nog wel es meemaakt in westerns of bankrooffilms .

de rest word meestal koud gemaakt en het brein heeft dan de jackpot.

niet dat ik julie op ideeen brengen wil.

 

keeponbuildin

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Weedster

 

Bedankt, we gaan het proberen!

 

@ macerror

 

Of het komt omdat ik nog een beetje stoned ben van gister of je bericht is erg grappig, maar heb er om moeten lachen. Wij gaan niet op het eind met de oogst weg haha omdat er waarschijnlijk toch niet zoveel af komt haha, maar heb jij wel is een soort vergelijkbare western situatie meegemaakt? :wacko: Maar als er nou een ongelooflijke oogst vanaf komt, dan koop ik snel 2 slotjes voor mezelf haha

 

Inderdaad, met ze 2e weten we meer dan 1 en daarom doen we lekker alles met zun 2. De rede van de 2 slotjes die erop zitten, is 1 dat ze op slot KUNNEN, is niet nodig maar altijd een optie natuurlijk en ten tweede is dat de deur dan ietsie klemt zodat de deur ECHT licht en luchtdicht is. Dat was wel handig.

 

Wij zijn een beetje handymannetjes, maar er zit ook veel in het hebben van geduld en geen gehaast werk. Dat kan je wel zien omdat we nu al een weekje bezig zijn en alles op een rustige manier doen.

 

We hebben meer handige vingers in het bouwen van dingen dan in planten, aangezien we dat nog nooit hebben gedaan. Maar we gaan er veel van lezen, en veel leren van fouten etc. zodat we vanzelf groene vingers krijgen. En met behulp van jullie hulp ben ik er van overtuigd dat die groene vingers goed komen!!!

 

Wachten op de bestelde spullen en go building

Share this post


Link to post
Share on other sites

YOOO GUYS!

 

We hebben een hele snelle en keurige levering van WF shop binnen. Niets in vergelijking met het o zo langzame EU GROWSHOP. Duurt niet normaal lang. We hebben weer wat gebouwd. Hieronder de foto's.

 

 

gallery_17134_12781_1826892.jpg

gallery_17134_12781_1358264.jpg

gallery_17134_12781_18224.jpg

 

De kast van buiten en hieronder de kast van binnen.

 

gallery_17134_12781_1772600.jpg

gallery_17134_12781_3046434.jpg

gallery_17134_12781_320487.jpg

 

Nu nog even wachten op de afzuiger 250 m3 met 100 mm flens + rhino filter 255m3 met 100 mm flens. En deze erin bouwen. We moeten nog even kijken of ze beide in de kast passen anders moeten we de keuze maken om misschien de afzuiger buiten te plaatsen, en zo de lucht door de filter heen trekken.

 

Heeft iemand toevallig ervaring met het blazen van lucht door de filter? zodat de filter buiten staat en de afzuiger binnen (ivm geluid). Gewoon benieuwd om ook deze optie open te houden.

 

Greetz, Wij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ,

 

Ziet er mooi uit man!

ga je je kast nog een andere kleur geven aan de buiten kant?

verder ziet het er top uit

 

 

- Al je rijbewijs al gehaalt? zo niet succes met leren-

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey word echt mooi zeg! is dat een rookmelder op de deur? dat is wel een goed idee zeg, ik denk dat ik dat ook maar ga doen.

hebben jullie al zaadjes besteld of zijn jullie nog niet over het soortje uit, ik zou in ieder geval geen lowriders zetten in een kast met zo'n hoogte kan best iets groters in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blazen door een filter kan heel goed, vergeet alleen niet om ook je stoffilter (die witte sok) aan de binnenkant te gooie, anders zit je filter snel vol met stof en zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Taiga, Wij waren wel van de plan de kast een kleurtje te geven van de buitenkant, helemaal omdat hij in mijn kamer staat. Maar we waren weer te snel met het monteren van alles op de kast waardoor dit nu wat moeilijker gaat haha. Maar misschien als ik een keer tijd en zin heb, koop ik een pot verf en verf ik er mooi om heen haha. Morgen komt me afzuiger en filter binnen en is de kast klaar, dus vanaf dan kan je me gaan volgen met de kweek zou je dat willen:) Theorie van me auto heb ik nog niet gehaald, helemaal geen zin om te leren maar moet toch een keer he, word tijd dat ik is een keer me rijbewijs halen. Elke keer ouderwets op de scooter naar de growshop en terug met zakken aarde zie ik ook niet zitten haha.

 

@ Stinson, idd een rookmelder. Was 10 eurotjes bij de gamma volgens mij. Geen geld voor een wat veiliger gevoel toch? Eigenlijk moet er nog een automatische brandblusser bij, maar miss later. Wij nemen geen lowryders. Ik heb 10 minuutjes geleden Big bangs Fem gehaald. 5 zaadjes. DEZE.

 

Onze keuze viel op deze wiet, omdat deze wiet een werking heeft die wij prefereren en ons aangenaam lijkt. Ook heb ik ergens gelezen ( vraag me niet waar) dat deze wietsoort niet al te moeilijk te kweken is, en zowel voor beginners als professioneel kwekers populair is. Daarbij is het natuurlijk een indica, die de eigenschap heeft niet zo hoog te worden aangezien wij maar een kastje van 110 hebben. Waar de hoogte van de lamp (8 cm) nog afgaat en de hoogte van de pot. (geen idee nog hoe hoog)

 

@ Donbone

 

Ik zie inderdaad in jou kweekverslagen dat jij het inderdaad zo hebt gedaan. Ik ga even kijken of het in me kast past, zo niet dan moet het maar anders. Genoeg andere manieren toch!!. Jullie gaan het morgen zien, aangezien wij dan de afzuiger en filter binnen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, we hebben de afzuiger en filter gisteren binnen gehad; komen we erachter dat ze toch iets te groot zijn voor de kast..

Wat doen we? we verlengen de kast gewoon 40 cm in hoogte en voilá: Ruimte voor de filter. De afzuiger hebben wij in een soort zelfgemaakte "softbox" gemonteerd, dit alles staat rechtboven op de kast. De slangen zijn hier gelijk op bevestigt.

 

gallery_17134_12781_122541.jpg

 

Zoals je ziet hebben wij hem 30 centimeter verhoogt, en in dat gedeelte de filter geplaatst.

 

gallery_17134_12781_111309.jpg

 

 

 

gallery_17134_12781_87937.jpg

gallery_17134_12781_79102.jpg

gallery_17134_12781_172961.jpg

gallery_17134_12781_38953.jpg

 

De filter + slang erop.

 

gallery_17134_12781_143413.jpg

gallery_17134_12781_18196.jpg

 

De 'softbox' boven op de kast geplaats.

gallery_17134_12781_39945.jpg

gallery_17134_12781_35333.jpg

gallery_17134_12781_106494.jpg

 

Gelijk ontkiemen, BIG BANG FEM 5 stuks van GREENHOUSE bestelt op dutch-headshop.com

 

gallery_17134_12781_111801.jpg

 

Het is altijd rond deze tempratuur in ons huis, zonder CV aan en/ of lichten in de kast. inlaat staat minimaal en uitlaat staat uit. Ideale temp om te ontkiemen.

 

De afzuiger zuigt best een hoop af, zoveel dat het misschien wel te veel is. Deze afzuiger kan alleen op full speed draaien, en daarom maakt hij veel geluid. Niet de afzuiger maakt geluid, maar de stromende lucht maakt geluid. Dus nu gaan we zoeken naar een dimmer om dat afzuiger te verminderen in snelheid. Dat is ook wel nodig aangezien die zoveel afzuigt op full speed, dat dit eigenlijk best overbodig is. De afzuiger is een :Buisafzuiger BK 100 250m3. Weet iemand hier een passend dimmertje op? Heb al veel gelezen over een brom geluid etc. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Misschien hebben jullie een suggestie.

 

Nou we kunnen beginnen met kweken. Zaden worden op het moment ontkiemt. We gaan kweken met het PLAGRON kweekschema:

 

gallery_17134_12781_26816.jpg

 

Enigste wat we nog moeten halen is PH-. We willen kraanwater gebruiken. Daarin PH- gooien om de PH goed te krijgen, en dan alle voedingsstoffen erin pleuren wat nodig is in die fase.

 

Gegroet, en alle opmerkingen, suggesties, meningen etc. zijn welkom.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey,

 

Je hebt een moeie filter gemaakt :)

Leuk soortje hebben wij er ook 2 van staan ;)

1tje buiten in een kas en 1tje binnen.

 

Suc6

 

 

cheers

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

Ik heb nog wel een kleine opmerking.

 

Quote: "Enigste wat we nog moeten halen is PH-. We willen kraanwater gebruiken. Daarin PH- gooien om de PH goed te krijgen, en dan alle voedingsstoffen erin pleuren wat nodig is in die fase."

 

Eerst de voedingsstoffen erin en daarna eventueel afzuren als het nodig is. De voedingsstoffen zorgen al voor Ph veranderingen.

Pas als je alles in je water hebt wat je erin wilt hebben ga je afzuren tot de goede Ph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ taiga

 

En hoe doen ze het?

 

@ KWeekfreek, als jij dat mij niet had gezegt, dat had ik dat nooit geweten. Hartelijk bedankt voor de goeie tip!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEy DVD,

 

De plantjes gaan erg goed nog niks te klagen :)

Je kan ze ook volgen ;)

 

Kijk hier onder maar even

 

Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo die kast is echt mooi geworden zeg! en die big bang is volgens mij een goede keuze ookal heb ik daar zelf geen ervaring mee.

hoe is het nu met de zaadjes, zie je al worteltjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Het ziet er allemaal mooi uit nu he,

maar hoe zit het nu met de plantjes zelf?

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...