Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The-Predator

Dr 90 - 250-400w evsa - 50liter potten - EL Predatoratoras Amnesia Haze

Recommended Posts

je wil toch niet dat ze strekken... B) het lijkt mij dat je de groei gewoon wil versnellen...

 

ik zou inderdaad de nacht temp proberen op 23 te krijgen en de dag temp op 28 en genoeg maar zeker niet te veel water geven...

 

en hoe lang staan ze nu op 12/12 ?? want deze groeien nog wel een dag of 5/7 door denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zitten we op dag 17 12-12

 

Het echte strekken laat ik niet gebeuren hoor stikkie, alles wat strekt krijgt een knakkie...!

 

Temp houd ik nu op 22.5 anders moet ik echt gaan bijstoken en dat vind ik not done.

Heb de switch naar 440 gezet dus vanavond zal het ook ietsie warmer worden.

 

Iets meer water geven moet ik wel doen want de potten trekken iedere dag droog, denk dat ik naar een 1.25 L per pot per dag moet ipv die liter nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey predator een vraagje,

 

ik snap niet wat de hoeveelheid water of de temperatuur met strekken te maken heeft ?

de temp is goed maar waar het meer om gaat is de temp in je medium, als deze onder de 18 a 19 komt krijg je stagnatie in voedings opname. bij de opname van voeding vind er ook een gaswisseling plaats in de grond dus je wilt deze niet te nat hebben maar ook niet te droog. de plant groeit uiteindelijk door hoe deze genetisch is bepaald en de verkeerde temp of hoeveelheid water kunnen de groei alleen maar negatief beinvloeden. met de perfecte omstandigheden kun je een amnees dus nooit zo laten groeien als een citral of een a5.

als ze iedere dag water vragen is dat een goed teken maar ook een teken dat je te weinig geeft. geef ze zoveel water dat ze om de dag water vragen dan hebben ze ruim tijd om de pot droger te trekken maar niet te droog.

als dit de amnees is gaan ze nog zeker strekken, dit soortje kan wel eens doorgaan tot week 5 bloei. en een knakkie kan maar doe dit met beleid. door te knakken komen er groeihormonen vrij waaronder auxine. dit hormoon zorgt voor nog meer groei.

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante post.

 

Grond temperatuur is helemaal inorde hierzo, die is zo rond de 20.5 a 21.5 graad.

 

Ik wil ze wat natter houden omdat ze dan naar mijn idee wat harder groeien, wel komt er dan wat meer ruimte tussen de internodes....Tot nu toe trok de pot iedere dag droog en ja dat is gewoon niet optimaal.

 

Toestraks heb ik 1.5 Liter per plant gegeven en dan ga ik morgen even kijken of de boel weer is leeggetrokken.

 

Apart wat je vertelt mbt. het knakken. Heb dat nog niet eerder gelezen op het forum.

Zal er op letten.

 

Wel de lamp weer terug gedraaid naar 400w want anders moet de lamp omhoog en dat is lood om oud ijzer.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zullen zeker harder groeien met meer water omdat je dan je medium verbeterd en daar reageren ze op.

dat de internodes daarbij strekken is volledig normaal en al zeker bij amnesia. de plant strekt niet door te veel water maar omdat dat nou eenmaal gebeurd in goede omstandigheden. (let op dit is wel per soort zeer verschillend, amnesia is een bekende strekker ). als je wilt dat de planten niet te groot worden kun je dat het beste reguleren met de bloeifase sneller in te zetten en daarbij te fimmen en/of te toppen tot max tweede week bloei.

alles wat daarna gebeurd kun je best zoveel mogelijk laten gaan. het komt dus op de kunst van het anticiperen aan en je planten goed kennen.

 

in deze fase de lampen helemaal open knallen, uiteindelijk draait het om de lumen en niet om de warmte.

is de warmte een probleem dan lamp omhoog. waarschijnlijk gaan ze als het goed zit wel nog meer drinken.

alleen maar goed, toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond,

 

Het tentje is maar 1.60m hoog en ik wil de warmte een beetje natuurlijk laten stijgen.

Ze doen het maar met die 400w, vind het zat.

 

Ben een beetje aan het bijstoken en dan houd ik de temperatuur op 24 graden met lampen uit... als de lampen aan gaan doe ik de verwarming uit en zal de temp met lampen aan op een 26.5 komen.

 

Plantjes groen houden en leuk oogsten gaat me nu goed af, nu nog de boel een beetje perfectioneren.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn er mooi boven op kerel B)

 

word straks lekker snoepen haha

 

succes man , nice schema btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat betreft de voedin geldt toch echt less is more ben ik al achter.

 

Ik zie te veel mensen op dit forum die hun planten overvoeden, goed voor de voedingsboeren maar niet voor de kwekers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt inderdaad

 

heb ik de mazzel dat ik bio-mineraal kweek de plant neemt het op en het is weg na een weekje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet zo min mogelijk schommelingen hebben toch?

 

Dit is het leuke aan een forum, iedereen heeft een andere mening.

Waarom zou ik de temp op 20 nacht 28 dag moeten houden?

Dat is 8 graden schommeling, vind je dat niet veel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 12-12

 

Temp netjes 22 - 26.5 geweest.

 

Hier wat plaatjes

 

Onder

 

med_gallery_25174_12811_317434.jpg

 

Topje

 

med_gallery_25174_12811_718545.jpg

 

Bovenaf

 

med_gallery_25174_12811_1825729.jpg

 

 

Ik vind ze iets lichter van kleur geworden, nog steeds wel mooi groen maar ik zal toch iets meer gaan voeden.

 

Nieuwe voedingswaarde per liter water

1.3 ml a

1.3 ml b

0.2 ml mg

 

Vinden jullie ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In vegatieve fase is 6_ 8 gr schommeling goed, naarmate je verder in bloei.zit kan die hoger... Mijn min max is 19.5 _ 30.5..

Nieuwe voedingsvat lijkt me goed.. Ik zie wel wat verkleuring aan je blad ...zou ik in de gaten houden.

Hoeveel water geef je ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer 1.5 Liter water per dag zuipen ze nu :)

 

kweek met 25 Liter lightmix en 25 Liter grond van de vorige ronde in iedere pot dus daarom denk ik dat het aan de voeding ligt.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet zo min mogelijk schommelingen hebben toch?

 

Dit is het leuke aan een forum, iedereen heeft een andere mening.

Waarom zou ik de temp op 20 nacht 28 dag moeten houden?

Dat is 8 graden schommeling, vind je dat niet veel?

de temp. is een stuurmechanisme

 

om de aanmaak van bloeihormoon te stimuleren trekken kwekers de temp. uit mekaar

 

24 dag en nacht tijdens groei en na omschakeling 20-28

 

't is maar een stuurmechanisme

stelt niet zo veel voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rechter plant is 25% groter dus daarom krijgt die er als eerste last van :)

 

Denk dat ik dan maar richting deze waardes moet gaan.

Zijn de waardes van het voedingsschema voor lightmixes

 

2 ml a

2 ml b

0.25 mg

eind van de week deze erbij

0.25 ultra pk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voorzichtig zijn met die pk..

 

volgens mij staan ze ook te droog, rechts zeker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De rechterplant was nog een beetje achteruit gegaan, ik denk toch dat dit komt door de vuilniszak welke over de luchtinlaat ligt van de rechter plant. Ik zag de zak net liggen en denk t zal toch niet>!? god gloeiende.......

 

 

Dus de zak even verwijdert en kijken over paar dagen hoe het gaat.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het toch te weinig voeding is.

 

Hoger gegaan in voeding en t vergelen lijkt te stoppen.

 

plaatje

 

med_gallery_25174_12811_11461.jpg

 

Gele planten en vroege herfst is hip, dus ik volg de trend.

 

En dat zonder ripen

 

:lol:

 

Voeding

Ml per liters water.

1.8a

1.8b

0.25 mg

0.20 Pk

 

Ph naar 6.3 gedaan, ik bleek 7 te geven ipv 6.5 maar denk niet dat dat het probleem was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, ik heb dat hele ripen gewoon niet eens nodig.

 

Top ontwikkeling gaat prima, denk dat ik me niet zo druk moet maken.

Het is en blijft onkruid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,

 

Ze zijn weer iets geler, ik ben bang dat ze een zwaveltekort hebben door de hoge PH.

 

Om ze een opkikker te geven word er wormenthee gemaakt.

 

Hopen dat het goed komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...