Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

woesie

welke lamp t5 tcl pll

Recommended Posts

hai medeblowers

even kleine inleiding

blow al een tijdje en voorzie mij zelf daarvan ook al weer een tijd van eigen kweek

ik gebruik het om medische gronden ( weet niet of mijn dokter het er mee eens is)

heb namelijk ADHD een dieselmotor in mijn hoofd die als hij op gaan is niet meer te stoppen.

kreeg daar ritalin voor maar was een crime, elke vier uur tweepilletjes innemen vergeet een adhd er altijd!!!

over gestapt op concerta (werkt 24 uur)alleen werdt niet vergoed dus moest ik zelf betalen koste opstarte alleen al 65 euro

en dat was de begin dosis dat moest waarschijnlijk keer 2,5 ,dus reken maar uit.

aan gezien ik afgekeurd ben heb ik ook niet z'n groot budget kon wel een gedeelte mischien vergoed krijgen via bijzondere hupelepup maar met de bezuinigheden van nu is dat ook allemaal afgelopen dus daarom blowen kost minder(zelf kweken) is lekkerder.

ok

kweekte eigelijk meer voor de kwantiteit dan voor de kwaliteit mijn beredenering was dat ik zoveel blow dat het gewoon niet uit maakt want naar drie jointjes smaken ze allemaal hetzelfde

maar ik wil me nu gaan verdiepen in de methode micro (dit vanwege warmte problemen). en kwaliteit

ik ben al twee weken aan het lezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer

het betreft de lampen

torsti heeft met de t5 laten zien dat daar echt mogelijkheden liggen alleen zijn de normale t5 54 watt ho van phillips en osram natuurlijk niet gemaakt om te kweken lijkt mij.

dat verklaart ook het verlies aan lumen naarmate de temp hoger wordt( heb ik ook gelezen van torsti)

dus om echt goed te kweken heb je de constant van osram nodig (116cm)

ik heb ze overal gezocht maar kan alleen de kleuren 30, 40 en 65 vinden, zelfs in de datasheet van osram is de 27 niet te vinden in de 54 watt versie , alleen de 24 watt versie.

dus om aftebloeien zou ik dan de 30 moeten gebruiken, ik denk niet dat het goed is, dus hier even letterlijk een punt achter.

of iemand moet een adres weten voor de k27 54watt constant osram ??????

dan een vraag over de tneon pll of de tcl.

is de tcl ook een pll. ik weet t5 en secret tneon pll zijn hetzelfde maar secret jardin heeft ook tcl naast de tneon.

de lampen zijn iets duurder er staat dat je ze ook twee cm van de plant kunt houden.

zijn het een iets verbeterde versie van de t5 pll ???????

ik zag blowsterke een kweekhebben met tneon maar ik zag buizen liggen van tcl enig commetaar BLOWSTERKE

oja

zelf iets maken zit er voor mij niet in, ik ben non-technisch + en ik wil het liefst CE gecertificeerd.

sorry als er niet genoeg punten en komma's staan (vergeet niet te ademen tijdens het lezen)

oja mischien erover heen gelezen maar verliezen de tneon's en pll's ook zoveel lumen naarmate de temp stijgt???

zo even terug gelezen hopelijk niet te warig?

korte sammenvatting

tcl wat is dat voor een lamp

lumen uitstoot naarmate temp stijging pll's en tneon's

in afwachting

gr woesie

ok tneon is armatuur

Edited by woesie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Woesie,

 

Heb zelf dan geen alle dagen heel druk maar rook wel de mercedes onder de kont van de shop eigenaar.

 

heb weinig ruimte en had geen zin in het bouwen en knutselen met electro (brandgevaar/veel van huis) overigens ook twee linker handen die mooie groene vingers hebben :head_hurts_kr:

 

Misschien is een plug and grow lamp iets voor je die worden niet heter dan rond de 30 graden. Je hebt ze in 3 verschillende wattages 125 200 250 watt. Voor groei en voor bloei, pazssende versterkte armaturen zijn ook verkrijgbaar met passende fitting en aansluitsnoer alles klaar (plug and grow). Die armaturen zijn wel nodig want die lampen zijn best flink.

 

Weet niet hoe groot je ruimte/tent is waar je in kweekt??

 

Ikzelf doe het met secret jardin 60x60x140. Niet te groot en de armatuur past er precies in die heeft iets kleinere afmetingen.

 

Misschien dat er iets aan hebt??

 

Groeten R

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai robbert666

mijn tent is 1,2x1,2x2,0m lxbxh

ik wil echt met de 54 watter t5 of met de 55 watter tcl aan de slag,

maar de 54 watter kan ik nog niet de juiste kleurcode van krijgen dus die valt waarschijnlijk af.

gr woesie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo woesie,

 

zo een heel verhaal. maar even terugkomend op de 827 constant van Osram. Osram heeft deze niet in het leveringsprogramma, ik heb daar met hen contact over gehad.

 

Maar zowel Torsti en ik hebben ook mooie resultaten onder de 830, dus dat is zeker een mogelijkheid.

 

Verder vraag ik me wel af hoe je T5 gaat maken. Als je zelf aangeeft niet erg technisch te zijn.

Ik heb een armatuur getest ( Badboy), check hier. en dat is ook plug en play, maar zonder aanpassingen wordt de temperatuur onder de kap veel te hoog.

 

ik denk eigenlijk wel dat je een minder grote kweekruimte kunt gebruiken, ik heb een oppervlakte van 70 x 130 CM en daar heb ik de vorige kweek iets van 375 Gram uit gehaald onder de 432 Wat. Maar volgens mij is meer ook best mogelijk, maar dan komen de groene vingers om de hoek kijken.

Tenzij je natuurlijk meer rookt dan wordt het weer een ander verhaal.

 

zo een plug en grow lamp ben ik niet zo van onder de indruk, er gaat erg veel licht verloren in het midden van zo een grote spaarlamp, en ook dit is ook niet voldoende voor je oppervlakte, en deze heeft denk ik veel minder diepstraling dan een T5. Maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee, moet ik wel eerlijk zeggen.

 

succes met de keuzes, en straks met je kweek natuurlijk.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Woesie,

 

Ik draai in een tentje van +- 65x125x125 met 2 Secret Jardin 2x75w (TCL - TNEON) armaturen.

Ik kan zeggen dat de armaturen wel bevallen. De planten kunnen zo'n 3-5cm onder de lampen zitten zonder te verbranden. Echter zou je in een 120x120 tent minimaal 6 stuks van deze armaturen nodig hebben om het oppervlak te kunnen beschijnen. Dit komt omdat de lampen zo dicht op de planten moeten staan waardoor ze per stuk een relatief klein oppervlak kunnen beschijnen. In mijn tent wordt slechts de helft van het oppervlak belicht (70x65) met deze 2 lampen.

 

Ik snap echter niet waarom je per se met T5, TCL etc. wilt werken, dit is namelijk enkel aantrekkelijk voor micro grows zoals die van mij en zoals aangegeven is zelfs mijn tent te groot voor 2 van deze armaturen, ik zou namelijk 4 stuks moeten hebben om alles te beschijnen. Daarnaast is het ook nog eens dat je veel minder lumen/micromol per watt krijgt met deze technologieën. Als je het gehele oppervlakte wilt beschijnen ben je meer watt kwijt dan als je met HPS zou growen.

 

Daarom raad ik je aan om gewoon een 600w HPS te nemen met EVSA en 600w 230v Philips greenpower lamp. Het kost waarschijnlijk minder, minder energieverbruik en veel hogere efficiëntie.

 

 

Groetjes,

-Wannagrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 a 6 neons koop dan maar ineens een goeie afzuiging ook :head_hurts_kr:

met 3 werd het al lekker warm in me hok de warmte kan niet weg onder de lamp dan !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey woesie,je hebt t over warmte probleem

kun je dat s uitleggen?

 

gr east

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djbroertje

hai ik had jouw topics allemaail gelezen en had ook afgelopen week bijna de badboy t5 besteldt.

todat ik zag dat jij hem ging modificeren met een soort kap erop (tweede kweek was hij er weer af)

toen dacht ik "kan net zo goed de superplant bestellen"

met een beetje kunst en vliegwerk maak ik van die kap een soort wasemkap

maarja eigenlijk heb je gewoon de osram constant nodig.

 

@wannagrow

 

vergeet de ruimte ik vindt het gewoon lekker om een grootte tent te hebben, hoeft ook niet helemaal vol te staan

kwa kosten ik vergelijk het niet met de verkoopprijs maar met de inkoop prijs dus zit ik altijd goed 500 watt p/m is 28 euro opbrengst hou het slecht 200 gram keer 5 euro is en 1000 euro

mijn vraag aan jouw is

waarom gebruik jij 2 x 75 watt is het niet zo dat er een betere energie opbrengst met de 2 x 55 watt gerealiseert kan worden.?????????

oja het zal ook wel een heel leerproces worden micro maar als jij het kan waarom ik dan niet?

 

@john beton

ik wil er maar drie van in mij tent of mischien vier

dus 3 x 55 wattof 4 x 55 watt.

 

@ east

kleine uitleg

kweek ca 9 jaar altijd 400 watt in een grootte ruimte met een afzuiging 125m een en waterairco

temp kwam bij de toppen nooit hoger dan 31,5

sinds 2 kweekjes overgeschakelt naar een tent afm. 1,2 x 1,2 x 2,0

alles erin maar de temp komt nu boven de 32,8 bij de toppen en de waterairco vol aan, lv kwam niet hoger dan 53 maar toch,

overal toprot, heb ik in al die tijd nooit last van gehad

even nog de reden dat ik overstapte naar een tent: ik wil binnen een half uur alles kunnen verplaatsen naar een andere kamer dat kon natuurlijk niet als je een kamer hebt omgebouwdt. voordeel van een tent.

ik hoop wat duidelijker geweest te zijn !!!

gr woesie

Edited by woesie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nog n keer alles onder de loep nemen

kweek je naast de open haard ofzo? :head_hurts_kr:

en zodra je t spul verplaatst kun je weer opnieuw gaan afstellen

 

veel succes

gr east

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een 125m3 afzuigertje kun je ook niet zoveel.

Zeker als je een paar bochten in je slang hebt, wordt de capaciteit minstens nog eens gehalveerd.

 

Met een knap afzuigertje, en aan- en afvoer van lucht gescheiden (dus één van de twee naar buiten) moet je die temperatuur onder de 30 kunnen houden.

 

De lamp is niet het probleem. Met een stuk of 10 buisjes ga je ook temperatuurproblemen krijgen op deze manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

djbroertje

zag het dat je de kweek had gedaan met osram30k constant(had er eenbeetje overheen gelezen dacht dat je op een of andere maniet toch 27k had geregeldt)

was zeker een goede opbrengst

john beton

zag dat jij de tneon of pll weg hebt gedaan voor de lumentek dus wie ben ik dan om toch maar pll te gaan doen. is

ik ben jou topic aan het volgen en die van donnie (spectrabox 250watt)

dus ik ga even aan de zijkant staan om te zien hoe dat allemaal gaat

in ieder geval bedankt voor de reactie's

 

 

 

WOESIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...