Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Anton-NL

Blik van een kenner gevraagd

Recommended Posts

Hey,

 

Mijn plantje wordt al redelijk groot en nu wil ik graag even een blik van een kenner over de gezondheid van m'n plantje.

 

gallery_14713_12407_430952.jpg

 

gallery_14713_12407_2318164.jpg

 

gallery_14713_12407_736225.jpg

 

Groetjes,

Anton

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat misschien een beetje nat(kan niet zien of er gaten in je teil zitten) en in het begin heeft de plant veel werk gehad(3-vingerig blad)Verder is ie mooi groen op een paar plekjes na wat een buitenplant vaak heeft.Als dit je eerste plantje is mag je zeker tevreden zijn hoor.Houd wel rekening mee dat zon grote plant je aarde snel kan uitputten en geen bufferend vermogen meer heeft.Dit kan leiden tot grote tekorten in verschillende stoffen en uiteindelijk in een slechtere oogst.Zo op zijn tijd een scheutje voeding kan ze dus best hebben in de bloei.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//

Als het heel erg hard regent dan zet ik hem binnen en vaak is de grond niet heel erg nat.

 

En dat kan wel kloppen... hij heeft in het begin ook binnen gestaan en wisselende omstandigheden. (heb hem zelfs 4uur in een bak in mijn koffer gehad tijdens de treinreis haha).

 

en voeding krijgt hij al, plagron. Zowel bloei als groeivoeding aanwezig ;) Op bloeivoeding ga ik over op het moment dat dit nodig is :D

 

Gr,

Anton

 

En ik ben blij te horen dat hij er netjes uit ziet voor de eerste keer! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eens kijken of ik zoiets kan maken dinsdag!

 

En verduisteren, dat weet ik nog niet... heb ik daar baat bij of niet?

 

EDIT:

 

Ik zie het al. Hmm, kan ik zeker gaan doen. Misschien dat ik er een soort karretje onder maak dat ik hem elke dag in de schuur kan zetten zodat hij kan verduisteren. Is het dan erg dat er af en toe een TL lamp aanschiet of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

donker moet donker zijn...dus ook geen tl lamp af en toe aandoen...

http://www.wietforum.nl/Het-Verduister-Topic-t16914.html

 

zie de daglicht tabellen...verduisteren, om 12/12 te zetten kan bv van ongeveer 1800 tot 2300 uur en dan weer buiten zetten...

je kan meteen vandaag beginnen....

een karretje met 4 zwenkwieltjes zag ik laatst bij gamma voor ong 8 euro en die kon 200 kg dragen...

 

succes

gr ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

..edit..

Ik bedoel niet continue maar gewoon 2 minuutjes hooguit of zo. En thnx, ga ik eens voor kijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ook geen twee minuutjes.. carpe maakt dit al duidelijk. donker moet donker zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de Canna planten curses bij de wf shop...

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...02&hl=canna

 

hebben ze me wijsgemaakt :D dat een plant in een paar seconden wakker is.... :P ....

dus ook niet ff kijken met een lantaarntje... :P

 

ER WAREN NOG 30 mede wf-ers... :D

dr komen ook dezelfde cursesen in andere delen van het land....toegang was een afgerond topic op wf... :D

 

aanrader!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom ? Om er voor de zorgen dat je planten al zijn afgebloeid voor het slechte weer van het najaar inzet. Het klimaat in het najaar in deze regio is namelijk niet geschikt voor het bloeien van Cannabis, die van origine in warmere en drogere gebieden groeit. Het kan wel gewoon onder de natuurlijke lichtcyclus worden gedaan maar dat levert vaak minder goede en/of beschimmelde wiet op. De natuurlijke bloei begint bij het grootste deel van alle rassen pas vanaf de tweede helft van Augustus en ze zijn dus pas ver in Oktober (soms november)klaar . Bijna altijd is het in oktober slecht weer .

 

Door de bloei zelf eerder te forceren kunnen je planten in de zomermaanden afbloeien in een daarvoor geschikt klimaat . Een beetje ervaren kweker kan dan buitenwiet verkrijgen die heel dichtbij binnenwiet kwaliteit komt.

 

Hoe?

 

De meest veilige en beste (maar lastigste methode) is:

 

Zorg ervoor dat je planten vanaf eind juni (of begin juli) tot half augustus elke 24 uur 10 tot 12 uur achterelkaar in het donker staan. Dit doe je door de natuurlijke donkere periode(nacht)voor de plant te verlengen d.m.v. verduisteren. Je kunt ze bv binnen in het donker zetten of er een lichtdicht zeil overheen spannen.

 

De verschillende mogelijkheden en vragen of opmerkingen kunnen we hier verder bespreken.

 

Dat lees ik in dat topic. Er staat vanaf eind juli tot ong half augustus. Betekend dat gewoon ongeveer 2 a 3 weken verduisteren en daarna gewoon telkens buiten laten staan? Zoals je daarvoor gewend was?

Share this post


Link to post
Share on other sites
eind juni (of begin juli) tot half augustus

 

Dus niet eind juli, dan ben je te laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...