Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
koosie

'Krokodil' veroorzaakt duizenden slachtoffers

Recommended Posts

'Krokodil' is de nieuwe zelfmaakdrug voor arme jongeren in Rusland. Het is levensgevaarlijk, je huid gaat er van rotten, maar het kost bijna niets en is daarom erg geliefd.

 

 

Hoestdrankje, benzine, jodium en zwavel laten pruttelen tot een dikke plak. Het kost bijna niets, maar heeft ook een vernietigende werking op het lichaam. 'Het breekt alles af', aldus Kysia Hekster NOS-correspondent in Rusland.

 

'Als je bent begonnen met gebruiken leef je nog een jaar, misschien twee,' vertelt de verslaggeefster. 'Het vreet je vlees op er komen diepe gaten in je huid tot op het bot en het stinkt verschrikkelijk.' Er zijn naar schatting een miljoen 'krokodil' verslaafden in Rusland, maar door gebrek aan afkickcentra kan de overheid niet adequaat optreden.

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/art...chtoffers.dhtml

 

1 miljoen mensen die dit gebruiken en die zijn allemaal binnen 1 a 2 jaar dood. Weer een typisch voorbeeld waarbij regulatie van drugs mensenlevens kan redden. Het zal waarschijnlijk nog wel een aantal jaren duren voordat de oudere generatie politici doorheeft dat reguleren van drugstoevoer de oplossing is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen ze niet gewoon het hoestdrankje met codeine drinken , lol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hrb al eerder van deze drug gehoord volgens mij... maar toen was het nog een of ander medicijn wat ze in pillen kopen, verpulveren en oplossen en dan injecteren

alleen doordat het vaak niet goed verpulverd is blijven er klontjes inzitten waardoor stukken lichaam afsterven en die gaten komen

 

dit klinkt berassend hetzelfde alleen met andere ingredienten in de drug

Share this post


Link to post
Share on other sites

woow zieke shit gek :P

 

ik snap ni waarom mense het dat zelfs gebruiken... als het zulke gevolgen heeft

 

EDIT: druk maar is op die link... ZIEKE foto's daro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel erg benieuwd welk het effect geeft dan, misschien als het vergelijkbaar is met iets dat er een vervangend/minder dodelijk middel tegen komt.

 

@Jayjay69

En roken dan? Roken kan ook een verschikkelijk effect hebben op mensen. Of alcohol, wat bij de juiste dosering een vergif word (of al is).

Maar dat weten mensen ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dit gaan we hier ook krijgen als die hetze tegen wiet doorgaat. Als die vreselijke verhalen over wiet, en dan gebeurt er niks ernstigs als je het gebruikt. Vervolgens kun je waarschuwen tot je gek wordt tegen krokodil en heel veel andere echt linke zooi, maar niemand luistert meer. Je had toch al zo vaak "Wolf, wolf ....." geroepen?

 

Met dank aan de egoïstische carrière hufters ........

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht eerst.. dit meen je niet??

 

nu geloof ik drugs is schadelijk ;) maar een plant.. :P nee dat geloof ik niet.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff heb even op youtube gezocht voor meer info over krokodil .

Ziek !!!

Waarom gebruiken mensen dit . voor mij aleen nog maar hash of wiet .

 

voor de nieuwschierige onder ons met een hele sterke maag .

 

http://www.youtube.com/watch?v=_Yfd_7jrnMk...feature=related

 

Wees gewaarschuwd , het einde is echt gruwelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat maar zitten dat filmpie.....10 seconden naar gekeken en meteen weer een boost om geen andere drugs te gebruiken dan cannabis en af en toe paddos.

Jammer genoeg wel tabak nog maar daar hoop ik mee te stoppen binnenkort.

 

Je moet wel sterk zijn in deze wereld,

sommige gaan zelfs in de verleiding high te worden met zulke risicos van dien.

Je kan beter wiet roken en nadenken over het leven,ipv je zo naar de klote te helpen.

 

Dan heeft een mens zulke shit en ellende niet nodig,

omdat ze dan inzien dat de wereld nog mooi kan zijn.

 

Ik kan me heel goed in mensen verdiepen,en zal proberen te beschrijven hoe ik zie hoe iemand zich kan voelen.

maar hier zie ik ellende en mensen die het niet meer kan schelen hoe het leven er morgen uit ziet.

Morgen is weer een andere dag,gevoelsmatig qua respect daar voor 1 jaar later.

Morgen is die andere dag,waar ze dan wel zien waar en hoe ze aan geld komen.

 

Dit is vandaag,niet morgen.Niet nadenken over morgen,maar dat is geen probleem met die home made dope.

Morgen is altijd een klote dag,deze dag hebben we gered en morgen begint de strijd opnieuw.

Een strijd van bittere ellende,stelend,bedelend,verschopt uit de maatschappij je hachie bij elkaar sprokkelen.

Soms niet zonder kleerscheuren,maar dat is de verharding.Mensen komen op voor hun duur verdiende spullen in deze dure maatschappij.

 

Stelen,dat is nooit goed,maar eenmaal verslaafd aan de heroine waar de roes oneindig lijkt,

of wie het niet kan betalen zich vol spuit met zulke zooi waar de benen van weg rotten.

Het deert een zwaar verslaafde niet meer want vandaag is vandaag,morgen is morgen.

 

In een goede maatschappij had dit nooit gebeurt,

je kan goed met drugs om gaan en waarom zou je je eigen naar de klote helpen als je het goed hebt.

uiteraard is dat voor ieder mens anders,maar de meeste echte junks zijn niet zomaar begonnen.

 

Maar ik ben van mening dat je wel sterk in je schoenen moet staan in deze maatschappij om niet aan de anti deprissivas,valiums,tabak en alcohol verslaafd te raken.

En uiteraard verslavingen van coke,heroine,speed etc.

Ik vind het niet vreemd dat er door al die ellende de mensen het een en ander gaan gebruiken om rustig te worden.

Ik zal ook nooit over een ander oordelen,iedereen zit nu in hetzelfde schuitje.

 

Maar dat ze zo over wiet lopen te mauwen,dat is toch wel erg bizar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gestoord fenomeen. Ik kan me niet indenken wat zwavel, jood en benzine toevoegen aan codeine. Proberen ze zo codeine-iodide te maken als dat bestaat of de vrije base van codeine omdat dat heftiger is? Misschien moet iemand ze vertellen dat dat ook met soda of een andere base kan, dat scheelt zwavel, jood en benzineresten in je aderen...

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bewust maar ff niet gekozen om het artikel te gaan (de foto's) lezen na de reacties hier. Maar damn.... that is some BAD ass shit.

 

Beter is het om gewoon wiet te legaliseren. Dan hoeven deze kansarme jongeren geen chemische rotzooi te gebruiken om zich toch nog iets gelukkiger te voelen. En dat vernielt hun lichaam tenminste niet, integendeel.

 

Zoals iemand hier eerder ook al zei; WEG MET DIE OUWE POLITICI. Ze begrijpen het niet. Ze denken nog steeds dat dingen verbieden werkt. Net zoals hun oerouders duizenden jaren terug. Gewoon een grote mond en een mooie shiny politie-korpsje om hun belangen te beschermen. En niet voor die van de burger. Die moet vooral lijden.

 

Het is eigenlijk veel beter om de huidige politiek het idee te geven dat ze nog iets betekenen, en er een soort van museum van te maken waar mensen kunnen zien hoe in het verre verleden de politici nog erg domme mensen waren die niets begrepen van het land dat bestuurden. Als ze daar dan wat entree vragen dan leveren die gasten ook nog 's eens iets nuttigs op.

 

Dan is er direct plaats voor een nieuw kabinet en nieuwe partijen die gevormd worden door mensen die in het anno nu leven, en kunnen we allerlei domme regeltjes in een keer uitfaseren en hebben we tenminste weer politieke partijen die iets voorstellen en begrijpen wat er onder de bevolking leeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Phalanopsis

Dat filmpje is echt verschikkelijk.

 

Ik vind het niet vreemd dat er door al die ellende de mensen het een en ander gaan gebruiken om rustig te worden.

 

Als ik eerlijk naar mezelf kijk, zie ik dat ik toch verslaafd ben. Niet lichamelijk, ik kan prima maanden stoppen zonder daarbij lichamelijke klachten. Alleen geestelijk is, die rust, een ander perspectief,gedachtengang ook fijn.

Ik kan der mee opstaan en mee naar bed gaan.

 

Maar dat komt ook omdat ik de 'andere' kant van het verhaal weet. Alleen in deze maatschappij word dat keihard de kop ingedrukt.

 

Maar 't heeft geen zin om dat te blijven herhalen, zolang we maar 'beter' weten

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...