Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nederwierie

Vermiste Spanjaard na 15 dagen aangetroffen in Almere

Recommended Posts

http://www.speld.nl/2011/07/07/vermiste-sp...ffen-in-almere/

bron

 

Door Steven van der Jagt • donderdag 7 juli 2011, 11:19

 

De 29-jarige Alejandro Jimenez Ricador, vermist sinds 22 juni, is gisteren aangetroffen in de Almeerder Ronnie Toberstraat. De man maakt het naar omstandigheden goed.

 

Jimenez maakte enige weken geleden een uitstapje naar Amsterdam met wat vrienden. Tijdens een bezoek aan een coffeeshop ging hij even naar buiten om wat frisse lucht op te snuiven. Sindsdien werd niets meer van hem vernomen. De politie werd ingeschakeld en een grootscheepse zoektocht werd opgezet, echter zonder resultaat.

 

Jimenez verklaart ‘in een opwelling’ in een bus te zijn gestapt. “Ik zag de naam ‘Almere’ en vroeg me af of de plaats zou lijken op mijn geboortestad Almería. Mijn plan was om even snel te gaan kijken en dan terug te keren naar de coffeeshop.” Jimenez stapte uit in de Muziekwijk en verdwaalde hier al snel. “Ik kwam in een soort doolhof van parkjes en straten die er exact hetzelfde uitzien. Ik had het gevoel steeds in een rondje te lopen.”

 

Vanwege het beperkte bereik in de Muziekwijk kon de Spanjaard geen gebruik maken van zijn mobiele telefoon.Jimenez hield zich in leven met blikjes cola, rauwe magnetronmaaltijden en pizza’s die hij aantrof bij de lokale Lidl en sliep in portiekjes. “Al die tijd zag ik geen mens. Ik schreeuwde om hulp, maar kreeg geen enkele reactie.”

 

Gisteren werd Jimenez aangetroffen door een groep hangjongeren, die hem op de scooter meenamen naar het dichtsbijzijnde politiebureau. Hiervandaan werd hij naar het ziekenhuis gebracht om aan te sterken. De man maakt het goed en zal morgen of overmorgen het vliegtuig nemen naar zijn geboorteland.

 

Familie en vrienden van Jimenez hebben opgelucht gereageerd. Volgens Tjeerd Velkers, hoofd politie Almere moeten toeristen beter voorgelicht worden over zijn stad. “Wie niet bekend is met Almere moet er niet op eigen houtje heengaan. Plannen over het aanstellen van ervaren gidsen voor onze stad zijn er al jaren, maar knopen worden nooit doorgehakt. Ik hoop dat deze zaak de besluitvorming in de noodzakelijke stroomversnelling kan brengen.”

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit geval had hij gered kunnen worden door een smartphone met gps navigatie aan boord.

Het lijkt mij wel bijzonder angstig om 15 dagen door een wijk te lopen waar je niet uit kan komen.

 

1 keer met mn auto in antwerpen die ik pas na uren zoeken terug kon vinden was voor mij al echt angstig genoeg,

laat staan 15 dagen door een wijk rondjes te lopen en blijkbaar geen mens tegen komen.

Waar is iedereen toch............en waarom ziet alles er hetzelfde uit hoe lang en ver ik ook loop.

 

Gelukkig stond de lidl in die wijk,anders had de onfortuinlijke man nog geen eens te eten en te drinken.

 

Ik ben zelf nog nooit in almere geweest maar als ik er ooit eens kom zal ik de gps op mijn telefoon wel instellen voor de zekerheid.

Geen zin om 15 dagen door een wijk te lopen waar je niemand tegen komt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat in almere das bubbel zo zwaar

 

 

maar 15 dagen en niemand zien is almere echt zo dood tegenwoordig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik eigenlijk ook niet zo heel erg nu ik er over na denk.......

Toch als het echt zo zou zijn zou het wel bizar zijn.

 

Het zou heel goed kunnen dat dit een grappige media fake is,

maar het zal je toch over komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kon ie dan niet in de lidl vragen om te mogen bellen of zo?

 

zal wel door die harddrugswiet zijn van tegenwoordig, kzie het al staan op de voorpagina:

 

spanjaard 15 dagen knetter van neder(super)wiet

(maar dan in het spaans)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Español de 15 días de estallar por las malas hierbas (super)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja als ik thuis m'n duim stoot en het doorvertel aan m'n buurvrouw verteld zij aan de bakker dat ik m'n hand gebroken heb, hij verteld tegen de pompbediende dat ze 1 hand moesten amputeren en als ik een dag later ga tanken vraagt de pompbediende vol verbazing hoe het kan dat ik nog steeds beide benen heb..

 

zo zal bovenstaand verhaal ook wel gegaan zijn haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar allee hoe kan je nu 15 dagen rond lopen zonder 1 mens te zien? ;)

En staan daar in Almere geen huizen misschien? hij had toch ergens kunnen aanbellen,

en als hij dan bv alleen maar Spaans sprak toch policei ofzo iets roepen dat verstaan ze toch overal?

desnoods beelde hij een smurf uit :D en dan hadden die mensen hem vast wel naar de politie gebracht.

Raar verhaal hoor volgens mij is het een broodje aap verhaal

Of hij liep 15 dagen knetter stoned dat hij geen mensen en huizen meer zag ;)

Maar gelukkig waren daar toen die hangjongeren :D vanwaar kwamen die dan ineens?

normaal hangen zo een hangjongeren toch elke dag te hangen B) en hij had ze daarvoor nooit gezien :P

Erg raar verhaal hoor.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is gewoon tegenovergestelde van wat er met die nederlandse vrouw in spanje gebeurt is...

 

Pff goedgelovige hier. Die hele site is fake...

 

Wat een niveau zeg hier

 

De rest van het nieuws op die site:

 

- Verdacht pakje legt treinverkeer Madurodam uren stil

Een onbeheerd pakket heeft woensdagochtend in Madurodam voor opschudding gezorgd. Vanwege de grootte van het verdachte object werd vrijwel onmiddellijk al het treinverkeer in de omgeving stilgelegd. Ook werd het gebied om het pakketje heen afgesloten.

 

- Mart Smeets betrapt op EGO-gebruik

Kort voor het begin van de van Tour de France is de wielerwereld opgeschrikt door een nieuw dopinggeval. Mart Smeets, de zelfbenoemde Boss van de wielerjournalisten, testte bij een ‘out of competition’-controle positief op het zelfversterkende middel EGO. Dat maakte de UCI vanochtend bekend.

 

- Toch geen fusie VPRO en Hezbollah

De fusie tussen de VPRO en Hezbollah is van de baan. Volgens de VPRO is een fundamentele vertrouwensbreuk de voornaamste reden voor het stopzetten van de fusiebesprekingen.

 

 

Achja er staan wel meer goedgelovige topics op WF zoals wereld vergaat in 2012, kanker kan genezen worden met wiet etccc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...