Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

maeva

Hoi ik ben nieuw hier ;)

Recommended Posts

Hey aangenaam ik kom uit België en zocht een discussieforum over cannabis en dit bleek het beste en grootste te zijn vandaar ;)

Even wat info over mezelf:

Sinds een paar maand smoor (dialect voor blowen) ik regelmatig met ne maat in het weekend.

We hebben de smaak te pakken maar zijn niet verslaafd. We zetten ons op het bed en smoren ieder ne joint met kaarslicht en een mega mp3 lijst die afspeelt terwijl we kijken naar TMF zonder muziek. Chips en drank staan klaar voor erna.

dit alles is ZALIG ! :blink:

ik voel me dan zo goed, ik lach dan, enkel positieve gedachten komen er uit, k'voel me zo zwaar, lui enz

 

Nu wij zijn meer te vinden voor shit dan voor weed omdat het effect gewoonweg beter is. Ik ben die white whidow (weed) kotsbeu.

Ik ben gisteren naar Maastricht geweest (vlak over de grens waar het stikt van de toeristen zoals fransen, duiters, belgen) en voor het eerst ooit in een koffieshop, dat was best wel leuk.

Iedereen die daar een stickie opsteekt, de geur die rondhangt, de vriendelijke mensen, de bob marley muziek, de te gekke posters met coole oneliners over weed enz

 

Nu ik ben nog maar lerende en ik heb voor meer dan 150 € gekocht, ik ging iedere shop binnen en kocht voor 5 gram, één shop deed meer.

Kwa weed probeerde ik al jamaica (die van de 70's) en white widow.

Jamaica riekt hevig maar het effect is ondermaats, je hebt al erg veel nodig wil je iets voelen.

White whidow is zo commercieel en die maakt me moe en allé ja kvind gewoon minder goed.

Kwa shit probeerde ik al Yasmina en man die is zalig! Menig kenner raad die ook aan. Ik probeerde ook Katamma en die duurt wel erg lang het high zijn, ik ben daar gewoon weg van, soms ben ik net op een andere wereld. Geen besef dat ik daar zit met ne maat, die doet echt nadenken.

Vanavond ga ik 'pollen' of 'polms' proberen en voor de rest ligt er nog Gold en Wall Street Select.

 

Sorry als het wat lang is :wacko:

Nu ik had nog een paar vraagjes omtrent cannabis:

 

1) Is het waar dat hoe hoger het THC gehalte is hoe higher je word ?

2) is een joint zonder tabak (puur) gezond of beter gezegd niet ongezond ?

3) Wat is een "sticky green in bad traffic" ?

4) is shit ongezonder dan weed ?

5) Kan je sterven aan een overdosis weed ? Sommigen zeggen dat Bob Marley zo stierf

6) Ik eet eerst en 3 uur nadien steek ik een joint op zodat men maag leeg is en ik hem beter voel, raden jullie het anders aan ?

7) Ik rij altijd naar huis nadat het high zijn bijna weg is maar het blijft wel opletten en voorzichtig rijden. Zijn er manieren om terug 'stoned-vrij' te geraken ?

Eten ? Rukken ? kop onder kraan ? frisse lucht ?

8) Wat is het concrete verschil tussen light hash en dark hash dus ook kwa prijs en effect

9) Maak ik geen afgang als ik joints rol met kleine blaadjes ?

10) Is het waar dat als je je vinger tegen de filter houd terwijl je niet aan het trekken bent, hij minder rap opgaat ?

11) Louter ter info: wanneer is het in Nederland gelegaliseerd geweest en door welke partijen ? Hoe zie je de toekomst hieromtrent in ? Ik hoorde dat de burgemeester van maastricht tegen is en de koffieshops in zijn stad wil sluiten.

12) Als je aan je boefkick toebent, wilt dat dan zeggen dat je ver op het einde van je high zijn bent ?

13) Is een trip hetzelfde als stoned of high zijn ? Of is trip meer een benaming bij zwaardere drugs.

14) Kan je visuele trips hebben van weed/shit ?

15) Kan het dat ik vaak naar het toilet moet als ik smoor ?

 

Tot zover mijn vragen, alvast hartelijk bedankt om erop te antwoorden !!

Zo leer ik immers bij :D

Daaaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeeeezus.....lijkt wel een quiz

 

vooruit dan:

 

1 ja

2 ja

3 geen idee

4 ja

5 nee.....tenzij je een kist met 100 kilo wiet op je hoofd krijgt

6 voor-na-en tijdens het eten...gewoon de hele dag door dus

7 slapen of zoetigheid eten en drinken (stofwisseling versnellen)

8 ja

9 mwa

10 ja

11 geen idee

12 "" ''' '' ''

13 nee/ja

14 ja

15 ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

waterpijp73 schreef:

2) is een joint zonder tabak (puur) gezond of beter gezegd niet ongezond ?

-antwoord: JA

 

Op vele site zie je staan dat pure wiet beter en gezonder is dan al die "slechte tabak" maar als je dan op meer van die wetenschappelijke site's leest, dan lees je dat er in wiet meer teer zit dan in een gewone sigaret...

natuurlijk is Teer niet de eenige schadelijke stof é maar toch... ik denk toch niet da je kunt zeggen dat puur gezonder is dan een sigaretje. ROKEN BLIJFT ALTIJD SCHADELIJK het fijt is dat je er minder kan van roken dan van sigaretten dan is het natuurlijk wel gezonder omdat je minder rookt :D en als je gezond wil doen koop dan een vapo om je wiet te inhaleren.

 

btw, Me pijpje ruled, ik kan nie meer zonder.... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1)Ja..

2) Nee Juist ongezonder omdat in weed ongeveer 20 keer meer teer zit dan in tabak en eigenlijk als je ppuur rookt zit er meer wiet in dan met tabak en tabak zit dus minder teer in..

3) whahaha een woord in Het liedje S.T.I.LL D.R.E en daar bedoeleN ze Mee: sticky green is gewoon een jointje.. en als het druk is in verkeer dat ze gewoon kunnen RLxen.. dat bedoelen ze..

4) Nee.. Maakt geen verschil

5)in principe niet want dan zou je binnen een week170.000 Joints Moeten roken en dat lijkt me onmogelijk..

6) Je Voelt wel meer en sneller dan maar je kan ook eerder Fout gaaN..

7) Niet dat ik weet.. en wat waterpijp zegt.. ja ik krijg er dan zeker wel meer energie van als het iets met veel suikker is (mars,coloa,red bull)Maar ik voel um dan niet minder..

8) ken het niet

9) Nee.. iedereeN beslisT zelf tocH Waar die Mee draaiT..

10) denk het niet en anders scheelty het echt bija nx dus is echt niet nodig

11) kaN je wel ergens opzoeken tocH.. k weet t zo niet uit mn hoofd..

12) boefkick?!

13) Nee dan zou je ook Hallucineren..

14) sommigen zeggen dat ze het wel eens meegemaakt hebben maar ik geloof er eigemlijk niet in

15) Nee.. Je Hoeft daar niet veel van te plassen ofzo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

in principe niet want dan zou je binnen een week170.000 Joints Moeten roken en dat lijkt me onmogelijk... >hier is een schatting/berekening rond gemaakt, er werd gezien hoeveel verschillende stoffen er in je bloed komen in welke mate en vanaf welk punt dit een vergiftiging kan worden.

 

en dit is dus onmogelijk omdat men die stoffen sneller verbruikt dan ze binnenkrijgt, de meeste stoffen in weed zijn gewoon niet schadelijk in ons bloed en diegene die het wel zijn verbranden sneller dan dat we ze binnenkrijgen ... dus als het moglijk is 3kilo :D op een uur op te smoren val je wel dood maar het lijkt me niet de gemakkelijkste opdracht ... :blink: :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
aan maeva

wat versta jij eigenlijk onder shit?

De hars van de plant --> hash.

juist ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet is nl niet legaal maar het wordt gedoogd.. dit wordt al gedaan vanaf eind jaren zestig en is zover ik weet niet aan een bepaalde partij te danken. Het zal in ieder geval niet het CDA geweest zijn (dat toen sowieso niet als zodanig bestond), die willen jusit weer verbieden en net zo'n fijne war on drugs als ome Sjors Boesj.

 

Visuele trips krijg je niet van wiet. Nee, echt niet. Bullshit. Iedereen die zegt van wel, niet geloven...

 

Bob Marley is gestorven aan melomanie, een vorm van huid----EDIT---- die alleen bij blanken voorkomt en Bob had een blanke vader. (En daar was hij al niet blij mee omdat de blanken al eeuwen over zwarte volkeren regeerden..)

 

Stoned-vrij worden? Een enorme kick adrenaline helpt. Als je heel erg van iets schrikt, bijvoorbeeld. Maar ja, de keren dat dat bij mij hielp was wel omdat ik van vrij serieuze dingen schrok (een goede vriend die een glas op zijn kop kapot klrjigt geslagen bijv.)

 

Je maakt geen afgang als je draait met korte vloeitjes. Je bent alleen onhandig bezig :D maar dat vind ik. Als jij het lekker draaien vindt, ga zo door. Er is geen voorschrift dat zegt dat je er niet mee mag draaien.

 

Blowen op een al dan niet lege maar maakt niet uit. Dat scheelt bij alcohol en spacecake waarbij stoffen door je maagwand en darmen moeten worden opgenomen. Rook gaat door je luchtpijp en longen en via je haarvaatjes in je longen naar je bloed.

 

Verschil tussen lichte en donkere hash.. gebruik de zoekfunctie en zoek een sop polm, hash persen, dat soort termen. Naarmate de kwaliteit van de hash hoger is, zal hij donkerder en plakkeriger zijn. naarmate hij lichter wordt is hij vaak wat minder sterk. (maar niet per sé minder lekker of relaxed, ik vind een blonde maroc altijd erg lekker)

 

€ 150 aan wiet? Had je beter een lamp en wat stekjes kunnen kopen :wacko:

Edited by buikmans

Share this post


Link to post
Share on other sites
€ 150 aan wiet? Had je beter een lamp en wat stekjes kunnen kopen :wacko:

tja het was men eerste keer en ik wilde de 'pakkans' zo klein mogelijk maken door 1 keer te gaan en direct veel te kopen ipv om de 2 weken...

van lampen en stekkies heb ik geen kaas gegegeten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
van lampen en stekkies heb ik geen kaas gegegeten :D

bekijk het forum goed.. en dan zit je er vol van :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiet is nl niet legaal maar het wordt gedoogd..

Maar er is toch in de wet wel iets over geschreven, dat shops maximaal 500 gram in bezit mogen hebben en dat mensen op straat max 5 gram mogen hebben en thuis max 30 gram... dacht ik zo :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar cannabis is gewoon illegaal. Alcohol is legaal, tabak is legaal, fietsbanden zijn legaal. Cannabis is illegaal, maar ze hebben afgesproken dat de politie geen actie onderneemt wanneer je minder dan 5 gram hebt. Wanneer cannabis legaal zou zijn, zou het (met de juiste vergunning) ook in de supermarkt verkocht mogen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het word gedoogd

als ze willen kunnen ze je een bekeuring geven voor bezit hebben van verdovende middelen ook al heb je maar een paar gram wiet bij je

ik weet wel werk gewoon mee met ze en ga niet schelden of wat dan ook want dan gaan ze juist meer dingen zoeken wees gewoon beleefd dan loopt het wel vaak met een sisser af ben je wel je wiet kwijt misschien maar geen bekeuring

en van dat geld ga je gewoon weer nieuwe wiet kopen

 

maar het is net als met alcohol je mag ook niet in het openbaar (bedoel dus op straat) alcohol drinken krijg je ook een bekeuring als je toevallig een ......agent treft

 

ik blijf het in ieder geval een vreemde wet vinden hoor

je mag niet kweken maar het mag wel verkocht worden in een koffieshop

en meer van dat soort dingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar het is net als met alcohol je mag ook niet in het openbaar (bedoel dus op straat) alcohol drinken krijg je ook een bekeuring als je toevallig een ......agent treft

Ja dat klopt.. ik sta vaak buiten met een groep (Ja Nu niet echt vaak meer door het ongeluk maar komt allemaal wel weer goed) en ik drink echt bijna nooit.. maar er zijn er een paar die dat wel doen en al het heb je 1 flesje in je hand krijg je gewoon al 40 euro boete.. :D :wacko: :blink: ;) Mja.. als ze vragen van wie is dat? en niemand zegt iets nemen ze het alleen mee en kunnen ze niemand een boete geven.. mja.. als je nou net een flesje in je hand heb.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook blowen in 't openbaar is niet toegestaan, alleen in daartoe bestemde (coffeeshop) of priveruimtes...

 

Ach, als je voor 6 miljoen bouwfraude pleegt en je zegt dat je het niet wist dan kom je ook met een miljoen boete weg.... d'r zijn wel meer gekke regels.

 

Alcohol mag je weer niet zelf stoken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties

ik had nog een vraag: is het waar dat het gezonder is als je een waterpijp gebruikt ? omdat je niet rookt en water gebruikt ipv tabak.

Ik denk me zo'n pijp aan te schaffen, ik heb er zien staan in alle geuren en kleuren. Is de grootte soms van belang ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een waterpijp is iets gezonder om te roken maar alle rook is slecht zeggen ze :wacko:

door het water worden bepaalde stoffen gefilterd en het is koeler om te roken bedoel dus de rook he

anders zal ik gaan kijken voor een vaporizer :D dat schijnt de gezondste manier van roken te zijn daar je enkelt de etherische olien en thc verdampt en voor de rest eigenlijk niets en het smaakt erg lekker

beetje menthol achtige smaak die je een lange tijd blijft houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...