Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

times

Sperfilter

Recommended Posts

tenzij een hoop buren last hebben van stroom onderbreking( lees) knipperende lichten op bepaalde tijden of een tik in je tv scherm en gaan klagen

dan kan het energie bedrijf gaan peilen en dan vinden ze heus wel wat ze zoeken hoor

ze weten echt wel waar de stroom heengaat oke in een flat wel moeilijker te traceren misschien maar ze zullen het wel vinden

Weet je hoeveel verliezen de kabels in grond geven ? Met een paar lampjes valt het stroomverlies echt niet op hoor, hang je er een stuk of 30 op dan wordt het een heel ander verhaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet goed lezen, want ik heb helemaal niet gezegd dat de Nuon o.i.d nooit iemand aangeeft

 

Sjeffie als je ook goed leest zie je dat ik dat ook niet heb beweerd.

En ik geloof ook niet dat een paar lampjes het verschil uit maken, maar wat als je dit, in het verzorgingsgebied van de NUON , eens op gaat tellen inclusief de loodsen die regelmatig worden ontdekt en waar illegaal wordt afgetapt ?

Dat zijn er imo wel een beetje meer dan de 30 door jouw genoemd.

 

Als de Nuon van alle kwekers af wilt, dan kunnen ze dat binnen 1 maand doen, niemand is onzichtbaar......

 

Waar baseer je dat op, en waarom zouden ze dat niet doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat "het stroombedrijf" je niet aangeeft bij de lokale politie is een fabeltje.

Sjeffie als je ook goed leest zie je dat ik dat ook niet heb beweerd.

En ik geloof ook niet dat een paar lampjes het verschil uit maken, maar wat als je dit, in het verzorgingsgebied van de NUON , eens op gaat tellen inclusief de loodsen die regelmatig worden ontdekt en waar illegaal wordt afgetapt ?

Dat zijn er imo wel een beetje meer dan de 30 door jouw genoemd.

 

Waar baseer je dat op, en waarom zouden ze dat niet doen ?

Ik baseer dat op het feit dat het voor het energiebedrijf een koud kunstje is om met een scope bij de verdeelkasten te meten of er 400hz verbruikers op een bepaalde fase zitten.. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de Nuon het helemaal nog niets zo erg vindt dat er wat kwekertjes in de buurt zitten. Als het te gek wordt, dan zullen ze vast en zeker ingrijpen en als je goed hebt opgelet dan zie je dat ook....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, het is dus mogelijk dat de NUON middels een scope-meting kunnen zien dat er 400 Hz gebruikers op een fase zitten.

Maar op 1 fase zitten natuurlijk meerdere gebruikers/afnemers, dus is het m.i. nog niet zo makkelijk om dan het precieze adres te lokaliseren, toch ?

 

En daar was nu juist mijn originele vraag over, kan je dit met het installeren van een sperfilter voorkomen.

 

Enne,

dan zullen ze vast en zeker ingrijpen en als je goed hebt opgelet dan zie je dat ook....

 

Hoe bedoel je dat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk bijvoorbeeld eens op hennepdesk.nl daar is een topic over alle politieaktie's van elke week. inclusief de straatnamen e.d.

 

breng dat voor jezelf eens in kaarten je ziet het patroon meteen (daar hoef je geen wiskundige voor te zijn). :o

 

Tip: kijk maar eens naar de actie's in westland, vlaardingen en als uitschieter Kampen en omgeving.

en dan tel ik de aktie's op woonwagenkampen niet eens mee want die beschouw ik niet als serieuse kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Dolim, ik moet ff ingrijpen er mogen van de auteurs geen verwijzingen naar naar deze site worden gemaakt. Sorry, ligt dus niet aan het Wietforum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over dat sper filter weet ik helemaal niks ofzo, maar wat weet ik wel ;

 

 

De wijkkasten houden bij hoeveel stroom er wordt verbruikt.

De computer houdt bij hoeveel stroom er per periode in een wijk welke is aangesloten op bedoelde wijkkast wordt BETAALD.

Wanneer de verschillen te groot zijn, worden wel pieken gemeten om een tijdsgrafiek te verkrijgen.

Deze grafieken en eerder genoemde computerbestanden worden aan het OM gegeven indien de afwijking (wat is er door de wijkkast gegaan en wat is er betaald) te groot is.

 

Overigens heb ik begrepen dat ze, doordat er veel mensen gebruik maken van dag/nacht tarief bij het onderzoek hierdoor al bijna 50% van de aangesloten woningen kan schrappen als potentieel lek.

 

Actie's van de politie zouden dan zijn ;

- meelopen bij het ophalen van grofvuil

- hash hond in de wijk laten lopen

- ramen zijn altijd dicht / donker

- bij vorst/sneeuw zijn sommige daken niet bedekt met sneeuw (hoe vreemd)

- De cycli van wiet planten is bekend, dus moet ergens bij een woning pakumbeet

1 x per 2 maanden afwijkend gedrag te zien zijn

- Infra rood meting, vrij eenvoudig want er worden niet zo heel verschrikkelijk

veel woningen op 1 wijkkast aangesloten

- Laag inkomen maar dure auto (je zult ze de kost moeten geven)

- In tuinen kijken naar "gebruikte" grond , cocos etc

 

Op radio1 is eind 2003 een heel programma hierover uitgezonden en daar werden deze dingen als indicatief bewijs voor een bevel tot binnentreden gegeven.

 

TIP! - Betaal gewoon je stroom en ga geen stroom voor de meter weghalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm hoe zit het nou met die sperfilters?

de ene zegt dat het onzin is de ander zegt weer het het de ''pieken'' of ''vervuiling'' wegneemt van het net?

whats the deal?

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Ligt aan je merk VSA. Kunt eventueel testgegevens opvragen over de vervuiling van je vsa. Ik gebruik de TRM powerbooster 600 watt. Deze geeft zonder sperfilter minder vervuiling als met. :whistling

 

Vraag dus gewoon bij de leverancier van je merk na of het loont om een sperfilter te plaatsen.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees ook het uitgebreide advies op pagina één Bambino en gaarne geen topics bumpen (laatste post: 19 Feb 2004, 21:25)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...