Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jayjay69

setup compleet?

Recommended Posts

hallo medekwekers

 

ik ga overstappen op binnenkweek, maar mijn budget is beperkt. Ik wil alle basisbenodigheden aankopen, hetgene dat ECHT nodig is. De bijzaken/extratjes schaf ik aan als me budget wat groter is.

 

Setup:

- tent 1.2 x 1.2

- 600w + spiegelkap

- VSA

- afzuiger 125L

- filter

- tijdschakelaar

 

Ik heb op het forum veel gelezen dat buisventilatoren een tering herrie maken. hoe erg is dit geluid eigenlijk? stel je voor hij staat in de slaapkamer kan je dan nog wel slapen? :book:

 

Kan ik met deze spullen een eerste kweekje draaien?

graag hoor ik van jullie welke aparatuur ik echt nodig heb.

 

 

Bless :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kan ik nog lang wachte want heb voorlopig weinig inkomen :verrygood"

bedank vr je reactie, maar kan je vertellen wat ik mis/ wat beter zou moeten?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kies EVSA scheelt ook veel herrie

 

kies geen ruck (ruk) zuiger...echt te veel herrie

 

Als je die 2 vervangt heb je al een leuke en stille hobby!

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx voor je reactie :verrygood

 

Is er een andere afzuiger die je aanraad?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schakelkast of schakelbord in plaats van een tijdschakelaar! Als je een beetje gelezen had,zou je weten dat je een schakelaar met relais zou moeten hebben voor jou veiligheid en die van je buren!

 

Afzuigertje zou je een 250 watter kunnen nemen in een box,aardig stil.

 

en om te beginnen heb je natuurlijk je kweekmedium nodig+ de potten bakken waar je dit in gooit.evenals voeding voor je planten.

 

Succes ermee,

 

MagicStrain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 100mm 107m3 buisventilator mijn tentje staat 5m van mijn bed vandaan en ik slaap er doorheen. Maar op zich is zo'n ding wel rumoerig ik had hem in ieder geval veel stiller verwacht. Je vergeet een koolstof filter.

 

Jah bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hallo ik ben van de politie en wil je toch even waarschuwen dat wat jij wilt gaan doen illegaal is, en we hebben je ip-adres al dus je kunt geen kant op. handen omhoog of ik steek er nog een op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan je weer een ban opleveren :book: ... Amnees :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb ook goed gelezen :verrygood zat te denken aan een Davin DV12

 

Als voeding is canna goed om te beginnen toch? (terra en flores))

 

met 250watt bedoel je 250kuub ofni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt helemaal goed een 250 m3 (kleinste formaat zo n beetje wat te krijgen is,kwa prijs niet veel duurder dan buisventilator)

 

Canna is wel een leuke voeding om mee te beginnen denk ik,zelf geen ervaring mee.Ben zelf begonnen met alleen een fles groei en een fles bloei voeding.Met beginnersgeluk erbij een superronde meegedraaid!.

 

Mijn set-up was toen

 

2* 600 watt vsa + spiegelkap

250 m3 boxafzuiger

200 m3 filter

schakelkast 4 *600 +kachel

Medium: Aarde

voeding 1 liter groei en 1 liter bloei

Tent SJ DR 120 *240

 

Moet wel erbij vermelden dat ik begon in de herst en de temperaturen toen niet zo hoog waren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je ben gewoon een natuurtalent jonge :verrygood

 

Met aarde als medium is een PH/EC meter niet noodzakelijk toch?

 

P.S: is het verstandig om een 2de hands afzuiger te kopen? Of is dat gezeik en kan ik beter een nieuwe halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh, pH meten is niet nodig, wat voedingsblokkades hier en daar is geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

boeit het nou wel o f niet als je een 2dehands boxafzuiger haalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maakt niet veel uit, maar je weet nooit hoelang die heeft gedraaid. persoonlijk zal ik hem nieuw aanschraffen :verrygood

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

2e hands heb je vooral kans op meer herrie..... en dat was juist wat je niet wou?

 

Canna is redelijk goede beginners voeding, zodra je wat tijd over hebt en je een stuk gaat verdiepen zijn er voor de wat doorgewinterde personen betere voeding beschikbaar. (hoge concentraties of versprijd over een shitload flessen). Hier zou ik als beginner me nog niet aan wagen, staat garant voor kapotte planten.

 

PH/EC meter is als je de hoeveelheden aanhoud bij canna niet 100% nodig, echter als er wat fout gaat is het wel handig om iets te kunnen meten.

 

Ruck RVK125L is prima naast te slapen maat van me heeft hem ook gehad en had z'n bed er 1.5-2 meter vandaan staan. (wel opgehangen aan rubbers & met geisoleerde slang. Ook je filter niet rechtstreeks aan de fan hangen, altijd stukje slang er tussen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...