Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jainderdaad

Blaadjes zijn krom en geel

Recommended Posts

Ik keek vanmiddag naar mijn 2 Speed Devil plantjes en ik kwam erachter dat bij een paar blaadjes

de uiteinden geel en krom zijn. Ook zitten er bij 1 plant gaatjes en scheuren in die (volgens mij)

erger zijn geworden dan dat ze waren. Moet ik me hier zorgen over maken?

Zou het komen omdat ik teveel bloeivoeding geef? Ik geef ze 5ml op 1 liter water per dag (over 7 plantjes

in totaal verdeeld).

 

De foto's zijn helaas niet in heel erg goede kwaliteit (kheb niet zon dure camera) dus misschien

kan je niet precies zien wat er aan de hand is.

 

imag0173b.jpg

 

Edit: ik krijg op de een of andere manier ALLE foto's upgeload, behalve natuurlijk degene die ik nodig heb.

Ik maak deze week als ik tijd heb nog wel een foto ervan.

Als iemand zonder foto ook kan weten wat het probleem is zou ik dat graag horen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geef ze 5ml op 1 liter water per dag

Als je ze elke keer voeding geeft en nooit tussendoor alleen water, dan krijgen ze te veel voeding. De schade aan het blad ziet eruit als windschade. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de schade op de foto die je hier ziet is ook niet degene waar ik me zorgen over maak.

Maar die krijg ik dus niet geupload

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die scheuren in de bladeren zou ik me geen zorgen maken, dit soort beschadigingen komen buiten wel vaker voor.

 

Er is inderdaad een verbrand puntje te zien, de schade valt nog wel mee :verrygood

Ik denk dat je zoals je zelf al suggereerde, iets te veel voeding geeft. Het beste is om een EC metertje aan te schaffen, dan heb je zekerheid wat je je planten geeft.

 

Een andere optie is je planten tijdelijk wat minder voeding geven, bijvoorbeeld 2,5 ml per liter. Ik denk dat dit wel goed gaat.

In een later stadium kun je de planten waarschijnlijk wel weer wat meer geven.

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, voor het plaatsen van foto s in je topic, wil ik je verwijzen naar

http://www.wietforum.nl/Plaatsen-van-foto-...pic-t68327.html

 

Als het niet lukt, laat het dan weten.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mineervlieg schade in een vroeg stadium van het blad.

Overduidelijk. Nergens zorgen over maken.

 

Gelige zal wel ondanks de vatenschade iets anders kunnen zijn, maar lijkt me niet iets waar je je druk om hoeft te maken. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...