Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alex_tr

24x Amnesia 2 x 600 watt

Recommended Posts

@amnees & donner : Dankjullie wel voor de reacties,

 

Beste mensen ik heb net 4 planten geknakt ik denk dat er een is gebroken maar zometeen de foto's, planten zijn 1m 40 lang zat op gegeven moment maar 10 cm tussen hoofd en lamp daardoor heb ik ze geknakt, wat kan ik nu verwachten?

 

Ik stuur zo een paar Foto's

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen hier de foto's,

 

gallery_27929_12318_682678.jpg

 

Deze blaast net onder de lampen,

 

gallery_27929_12318_940523.jpg

 

gallery_27929_12318_1582364.jpg

 

gallery_27929_12318_848266.jpg

 

gallery_27929_12318_1379849.jpg

 

Mensen wat kan ik nu verwachten met de geknakte plantjes groeien deze toppen nog door of is er een kans dat ze dood zijn,

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat knakken overleven ze wel hoor, maar voor de volgende keer kan je beter de stengel over een paar cm lengte even een paar keer platdrukken tussen je vingers totdat deze zijn stevigheid verliest en dan kan je een mooie bocht maken in plaats van een rechte hoek.

 

Na het zien van je foto's en wetende dat je nu op 4 weken 12/12 zit denk ik dat ze niet veel meer zullen groeien, maar ik vind ze wel erg gestrekt. De onderste helft van je groen krijgt ongetwijfeld veel te weinig licht waardoor de onderste takken zoveel gestrekt zijn omdat die het licht zijn gaan zoeken.

Ik vrees je er nu van moet maken wat erin zit.

 

Persoonlijk zou ik alle planten die niet aan de zijkant staan naar de zijkant buigen en vastzetten en dan mijn lampen er verticaal tussen hangen. Maar verticaal is hier niet populair en onbekend terwijl het zoveel voordelen biedt. Zeker met je gestrekt amnezen omdat je op die manier de gehele planten zal belichten en alle lagere toppen ook goed zullen ontwikkelen. Iets dat je horizontaal niet meer gaat lukken.

De beste info over verticaal vind je hier Ik weet vrij zeker dat je zo veel beter resultaat gaat krijgen want op deze manier werken de gestrekte planten in je voordeel. Wat belangrijk is bij deze manier van kweken, is dat je de fans die je onder je lampen zet/hangt, niet te hard laat blazen want dan gaat de warmte van je lampen niet naar je filter en naar buiten maar door heel de ruimte en zal je temp dus hoger zijn.

 

Als je horizontaal blijkt kweken zou ik ook adviseren je planten naar buiten te buigen en vast te zetten en dan je lampen er horizontaal zover mogelijk omlaag ertussen te hangen. Ik heb op die manier soortgelijke kweek met gestrekte Powerflowers kunnen redden, want er kwam toen veel meer licht onderin en werd veel beter over de planten verspreid. De lampen kunnen dan zakken tot net boven tophoogte, beetje afhankelijk wat voor reflectors je hebt en of je er een fan onderdoor laat blazen. Dat de hoogste toppen minder licht krijgen is niet erg en zal nu het strekken helpen beperken omdat je planten onderin meer energie krijgen. Verder zou ik na het verhangen van je lamp even alles dat geen licht krijgt dieven, maar niet teveel want amnezen maken onderin ook mooie buds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KISS dankjewel voor de behulpzame tips,

 

mijn planten zijn idd iets gestrekt hoe dit komt weet ik niet want ik heb de lampen eerste 3 dagen op een meter hoogte gehouden vervolgens 60cm, helaas is het bij mij niet mogelijk om in het hok aanpassingen te brengen en of planten er uit te halen zonder iets te breken ik waardeer je uitleg het is voor mij alleen niet anders.

 

ik zal zo nog een fototje plaatsen waarbij je ziet dat de hoofdtop aan de stam die ik heb geknkakt naar boven toe buigt enig idee iemand wat dat is?

 

 

 

Mvg,

 

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen ik heb ze vanaf boven 20/30 cm afgehaald van de planten resultaat :

 

gallery_27929_12318_591845.jpg

 

gallery_27929_12318_516676.jpg

 

gallery_27929_12318_1816867.jpg

 

gallery_27929_12318_410036.jpg

 

gallery_27929_12318_1166064.jpg

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je van al je planten de bovenste 20/30 cm afgehaald? ;)

 

Wat is je idee hierachter?

 

Je hebt net alle bovenste, meeste dichte topopbouw van je planten verwijderd waar je plant net weken energie in heeft gestoken. Ik vrees dat dat zacht uitgedrukt niet handig is geweest. De onderste toppen hebben nu nog ongeveer een week om te groeien en je planten zullen een behoorlijke bak stress hebben doordat je de bovenste 20% eraf hebt gehaald. Je hebt ze eigenlijk heel grof getopt na weken 12/12... Gewoonlijk doe je het beste in de groeifase of uiterlijk in de eerste week van de bloei, voordat de topopbouw begint.

 

Ik vind het wel een apart experiment en ben benieuwd wat het resultaat zal zijn. Hoewel ik wel in ben voor wat marteling/sturing van de planten, vrees ik dat je hier te ver bent gegaan. Ik blijf je volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet ik hier op zeggen?...... ;) Je hoofdtop verwijderen gaat je heel veel grammen kosten..... Gewoon knakken volgende keer!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je van al je planten de bovenste 20/30 cm afgehaald? ;)

 

Wat is je idee hierachter?

 

Je hebt net alle bovenste, meeste dichte topopbouw van je planten verwijderd waar je plant net weken energie in heeft gestoken. Ik vrees dat dat zacht uitgedrukt niet handig is geweest. De onderste toppen hebben nu nog ongeveer een week om te groeien en je planten zullen een behoorlijke bak stress hebben doordat je de bovenste 20% eraf hebt gehaald. Je hebt ze eigenlijk heel grof getopt na weken 12/12... Gewoonlijk doe je het beste in de groeifase of uiterlijk in de eerste week van de bloei, voordat de topopbouw begint.

 

Ik vind het wel een apart experiment en ben benieuwd wat het resultaat zal zijn. Hoewel ik wel in ben voor wat marteling/sturing van de planten, vrees ik dat je hier te ver bent gegaan. Ik blijf je volgen.

 

 

hahaha:D KISS ik vrees het ook alleen tjah voor iedereen een suprise wat het gaat worden ook leuk toch af en toe? :huh: dan weet derest tenminste wat er kan gebeuren als je mij na doet ik weet het ook nog niet.

 

als ik een optie had omdat wat jij net zee te doen had ik het ongetwijfeld gedaan het was of laten staan of tog op deze manier verder :P

 

nu maar ff een lekkere jointje draaien en roken natuurlijk.

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat moet ik hier op zeggen?...... ;) Je hoofdtop verwijderen gaat je heel veel grammen kosten..... Gewoon knakken volgende keer!

 

 

Experimenteren noemt men dat.

 

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

LoL!! Wat is nou eigenlijk de reden dat je deze radicale beslissing hebt genomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor, maar dit is echt de domste aktie wat ik ooit gezien heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afstand tussen de planten en de lampen is nu 30 cm, hoogtegebrek moest wel buigen en bukken is voor ho*ren dit zijn sletten.

 

 

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

 

 

 

Jmmr van de planten, btr zet je.nieuwe en accepteer dat je een domme fout heb begaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P

 

 

 

 

Jmmr van de planten, btr zet je.nieuwe en accepteer dat je een domme fout heb begaan

 

Nee eerst natuurlijk kijken wat ze gaan doen nieuwe zetten :huh: ? hoe kom je daar bij ;)

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verwacht je een betere opbrengst ?

 

Je zult slecht scoren dus zonde van de tijd.

Als ik jouw lichaamsdelen amputeer als je 40 ben zal je kapot gaan van de stress.

Doe ik dit als je net geboren bent, zul je later niet beter weten.

 

Ff in jip en janneke taal, dan begrijp je het maybe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAT THE HELL where you thinking????????? Volg het advies van tim maar...

Arme amneesjes onthoofd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verwacht je een betere opbrengst ?

 

Je zult slecht scoren dus zonde van de tijd.

Als ik jouw lichaamsdelen amputeer als je 40 ben zal je kapot gaan van de stress.

Doe ik dit als je net geboren bent, zul je later niet beter weten.

 

Ff in jip en janneke taal, dan begrijp je het maybe beter.

 

Alles is mooi meegenomen, maar hebben jullie het al wel een keertje geprobeerd al dan?

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alles omkappen hoor Alex. Eerst ff aankijken want ik zie dat er ook nog niet veel topontwikkeling was op de toppen die je eraf gehaald hebt.

 

@Tim en greenf1ngers: wees niet te vlot met dit soort adviezen en probeer de wereld eens open blik te benaderen en buiten je denkkaders te denken.

 

Ik kan er nog niet veel over zeggen, maar het is mogelijk om vrij eenvoudig met 3 planten ruim 700 gram droog te kweken met één 400W lamp op 0,5m2. Het grappige is dat de persoon die dit gehaald heeft er zelf nog niet achter is waarom zijn kweekjes zo goed gaan, want hij heeft daar nog flink wat 'foutjes' gemaakt. ;)

Ik zou het ook niet geloven maar heb het met mijn eigen ogen gezien en ik denk dat we met z'n allen zwaar vastgeroest zitten in de denkpatronen van de klassieke manier van kweken. Een paar van de dingen die hij doet is de lamp verticaal hangen, een groot beschenen oppervlak nemen zodat het licht zoveel gelijk mogelijk over de planten verdeeld wordt en hij heeft zijn ruimte zelfs kleiner gemaakt om meer licht per m3 (!) te hebben. Zijn planten hebben aan het einde van de rit amper nog bladeren en zijn één groot tapijt van buds...

Share this post


Link to post
Share on other sites

of iemand het al geprobeerd heeft ?

 

wie haalt nou zoiets in z"n hoofd ?

met een beetje logica, weet je dat dit verdoemd is om te mislukken.

 

Ik test zelf ook heel graag, maar wel met producten en technieken die ik kan onderbouwen.

Dit slaat als een lul op een drumstel.

 

ik vindt het gewoin jmmr, beter doe je dit met 1 plant,

Dan zie je ook werkelijkverschil onder dezelfde omstandigheden.

 

I"m out

 

 

@kiss.

Ik heb uiterst grootte hokken gezien, van best bekende personen die weten hoe ze moeten kweken.

De resultaten die men behaalt, ligt boven het gem van hier hoor.

Dit alles door optimale voedingsanalyse,belichting,bevloeining en klimaatsturing.

Denk je nou werkelijk dat alex hier een nieuwe methode gast lanceren ?

Nee helaas, finetunen doe je met klimaat, en voeding.

Maar van de plant blijf je beter af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
of iemand het al geprobeerd heeft ?

 

wie haalt nou zoiets in z"n hoofd ?

met een beetje logica, weet je dat dit verdoemd is om te mislukken.

 

Ik test zelf ook heel graag, maar wel met producten en technieken die ik kan onderbouwen.

Dit slaat als een lul op een drumstel.

 

ik vindt het gewoin jmmr, beter doe je dit met 1 plant,

Dan zie je ook werkelijkverschil onder dezelfde omstandigheden.

 

I"m out

 

 

Dat bedoel ik zien is geloven we zullen zien laatste oogst met 27 planten was ietsjes meer dan 700 gram iets van 720 nu heb ik 24 planten zelfde soort/stekken aan de opbrengst zullen we zien hoeveel het uitmaakt.

 

met die hokken van jou hoef je niet veel te experimenteren alles tip top tim.

 

(je moet het niet verkeerd begrijpen heb respect voor de hokken van je volg het stiekem ook)

 

 

Mvg,

 

Alex

 

En ze zijn idd flink getopt, + het feit wat kiss zegt de topjes daarboven waren veel kleiner of nog niet zo ver ontwikkeld niet als excuus bedoeld overigens.

 

Ik denk dat als ze het overleven het toch nog wel wat moois wordt en zo niet dan weet ik het iniedergeval zeker voor de volgende keer ;)

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende week nog een beetje fimmen, dieven hier en daar dit word de BOM..!!!

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
.....

@kiss.

Ik heb uiterst grootte hokken gezien, van best bekende personen die weten hoe ze moeten kweken.

De resultaten die men behaalt, ligt boven het gem van hier hoor.

Dit alles door optimale voedingsanalyse,belichting,bevloeining en klimaatsturing.

Denk je nou werkelijk dat alex hier een nieuwe methode gast lanceren ?

Nee helaas, finetunen doe je met klimaat, en voeding.

Maar van de plant blijf je beter af.

@Tim

Het voorbeeldje wat ik gaf is van een noob die in een heel klein hokje lekker zijn eigen weg gaat en in z'n 2e kweekje ruim 1,75g/W ;) draaide en nog mooier: 1,4 kilo per m2... en dat dus met vermoedelijk nog flink ruimte voor verbetering. Die gozer heeft niets van de hightech dingen die jij noemt; enkel een geheel eigen kijk op kweken.

 

Hoeveel g/W kweken "de bekende personen" in deze hobby eigenlijk? Want hier op het forum lijkt 1g/W een magische grens te zijn om tot de beste kwekers te behoren.

Een probleem is dat de bekende personen vaak door de commercie worden ingehuurd en zo een hoop onzin lijken te verkopen. Een ander probleem is dat we daar nog als een stel idioten achteraan lopen ook....

 

@Alex

Gewoon lekker je eigen ding doen, al was het wellicht handiger geweest om met een paar toppen te experimenteren en/of even iemand met wat meer ervaring te raadplegen voordat je los ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgende week nog een beetje fimmen, dieven hier en daar dit word de BOM..!!!

 

;)

Fimmen is een bijzondere manier van toppen en je planten zijn echt wel genoeg getopt zo. Dus dat zou ik maar laten.

Dieven kan wellicht nog, maar laat eerst je planten eerst maar uit de stress komen. Ik zou voorlopig maar helemaal niets doen behalve netjes water met wat bloeivoeding geven en vooral hopen dat het nog 'goed' komt. Indien de planten toch nog gaan groeien en de onderste blaadjes worden een beetje geel; dan zou ik nog wat groeivoeding geven voor wat extra stikstof (N) om de groei te voeden.

 

Wellicht is het van je planten afblijven nog wel het meest onderschatte aspect van het kweken en erg lastig voor beginners. Geduld is een schone zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KISS je hebt gelijk alleen ik kweek nu voor de 4e keer en ik dacht laat ik dit keer iets anders doen ik had er een paar geknakt maar dat was geen gezicht dus greep ik naar de schaar en hup alle toppen weg, het zou ook goed uit kunnen pakken die hoofdtoppen verbruiken het meeste energie onderin is het allemaal fluf dus als ik nu onderin over een weekje dief dan denk ik dat het wel goed moet komen.

 

volgens mij heeft nooit iemand het geprobeerd op forum laat dit hem dan maar zijn ;)

 

Als het moet trek ik ze er allemaal uit maar wil tog nog even cheken wat ze gaan doen ik stuur zo wel paar foto's.

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...