Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokkah

planten te dicht

Recommended Posts

kan het kwaad , ik heb men planten dicht bij elkaar geplaatst ? en met dicht bedoel ik 7 cm van elkaar maximum

en ik ben bang als ik ze zal verplaatsen dat ik ze "dood" of beschadig. nu zijn ze ondertussen al +-80 cm

 

+ is het waar dat je het geslacht pas kan zien net voor de bloei ?

want nu groeien er steeds stengels et blaadjes uit de oksels.

anders wacht ik tot ik zie wie de mannetjes zijn en verwijder die dan zodat ik meer plaats heb .

 

alvast bedankt

 

2drtwk.jpg

2vlpo4z.jpg

Edited by smokkah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smokkah,

 

Je hebt de plantjes 7 centimeter uit elkaar gezet, en nu zijn de planten ongeveer 80 centimeter hoog?

Plaats eens een foto van deze planten .. ben erg benieuwd!

Want als dat echt zo is ... hoop ik dat er veel mannen komen, zodat je nog een beetje ruimte overhoudt.

Verpotten ... met de gegevens die je hier aangeeft .. dat wordt niets ... maak je alle wortels kapot.

Maar een foto zegt meer dan duizend woorden.

 

PF

 

P.S.: En graag even voorstellen in de rubriek Wie is wie? ( zoals je is gevraagd na je aanmelding op dit forum). Hier kun je iets over jezelf vertellen ( naam, adres en woonplaats hoeft niet) B)

http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan het kwaad , ik heb men planten dicht bij elkaar geplaatst ? en met dicht bedoel ik 7 cm van elkaar maximum

en ik ben bang als ik ze zal verplaatsen dat ik ze "dood" of beschadig. nu zijn ze ondertussen al +-80 cm

 

+ is het waar dat je het geslacht pas kan zien net voor de bloei ?

want nu groeien er steeds stengels et blaadjes uit de oksels.

anders wacht ik tot ik zie wie de mannetjes zijn en verwijder die dan zodat ik meer plaats heb .

 

alvast bedankt

 

Ik weet niet hoeveel je er hebt, maar je kan ook net als ze in de tuinderij doen de sterkste laten staan en de mindere er tussen uit halen. Zullen de ander wel een stuk beter groeien, maar als je ze nu gaat verduisteren of iets dergelijks zou ik het lekker laten, maar we moeten idd effe een pica hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//

 

er staan er toch een stuk of 20 , zal woendsdag eens kijken voor een foto en is dit waar dat het geslacht pas zichtbaar word net voor de bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//onnodig quoten, gebruik svp de ADD REPLY toets, herhaling vorige post is overbodig, dankjewel//edit//..

 

soort weet ik niet , heb de zaadjes gekregen.

en kan er daar geen datum ongeveer aan worden gegeven?

want ik wil niet dat mijn planten plots bestuift zijn

 

ik ben begonnen met ontkiemen rond 1 april

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
want ik wil niet dat mijn planten plots bestuift zijn

 

zaadjes uit de wiet zeker :verrygood ?

 

daar ben je zelf bij toch :book: ?.....leer hoe een man en vrouw er uit zien :D

zie de link.. die ik je gaf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dit waar dat het geslacht pas zichtbaar word net voor de bloei?
Nee dat klopt niet. Het geslacht wordt zichtbaar in de bloei.

Ik zou nu niet zomaar vanalles wegflikkeren als je niet weet of het man of vrouw is. Staan ze in potjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaadjes uit de wiet zeker :verrygood ?

 

daar ben je zelf bij toch :book: ?.....leer hoe een man en vrouw er uit zien ;)

zie de link.. die ik je gaf ;)

ik weet hoe een man en een vrouwtje eruit zien , maar ik zie het nog niet

 

Nee dat klopt niet. Het geslacht wordt zichtbaar in de bloei.

Ik zou nu niet zomaar vanalles wegflikkeren als je niet weet of het man of vrouw is. Staan ze in potjes?

nee in de vollge grond

 

zaadjes uit de wiet zeker :D ?

 

daar ben je zelf bij toch ;) ?.....leer hoe een man en vrouw er uit zien ;)

zie de link.. die ik je gaf ;)

 

en dat kan dat de zaadjes uit de wiet komen , waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niets aan de hand op me topic staat een foto van me eerste plant zijn er eigenlijk ook 2 naast elkaar.

Zal uiteindelijk wel wat opbrengst schelen maarja wordt het een hele grote plant joh :verrygood

Lekker laten staan zo komt zeker goed :book:

 

 

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//

en denk je dat er vrouwtjes tussen zitten ? kan je dat ook niet zien aan de hoeveelheid blaadjes op de kop ?

en heb je er een idee van hoelang het nog zou duren tegen dat ik het geslacht zie , want wil niet dat ze bestuift wordt en ik weet het soort wiet niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Smokkah,

 

Je hebt ze inderdaad wel heel dicht op elkaar staan, maar dat is niet perse een probleem, je krijg nu in iedergeval een mooi bosje :verrygood

de verhouding mannen/vrouwen is onder normale omstandigheden ongeveer 50/50, dit kan wat afwijken. Ik ben er echter vrij zeker van dat je er wel vrouwtjes tussen hebt zitten. De kans dat je 20 mannen hebt is 0,5^20 = 0,000095%

 

De bladeren in de top kunnen geen uitsluitsel geven of je plant een man of een vrouw is, ik zou gewoon goed blijven kijken in de blad oksels, en dan vooral bij de nieuwe :book:

Een andere optie is dat je van elke plant een stekje neemt, en deze op 12/12 zet, dan heb je in ieder geval zekerheid.

 

Veel succes,

 

Groeten Exploo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Smokkah,

 

Je hebt ze inderdaad wel heel dicht op elkaar staan, maar dat is niet perse een probleem, je krijg nu in iedergeval een mooi bosje :verrygood

de verhouding mannen/vrouwen is onder normale omstandigheden ongeveer 50/50, dit kan wat afwijken. Ik ben er echter vrij zeker van dat je er wel vrouwtjes tussen hebt zitten. De kans dat je 20 mannen hebt is 0,5^20 = 0,000095%

 

De bladeren in de top kunnen geen uitsluitsel geven of je plant een man of een vrouw is, ik zou gewoon goed blijven kijken in de blad oksels, en dan vooral bij de nieuwe :book:

Een andere optie is dat je van elke plant een stekje neemt, en deze op 12/12 zet, dan heb je in ieder geval zekerheid.

 

Veel succes,

 

Groeten Exploo

 

bedankt voor de info , en heb nog 1 vraagje ik las hier al veel over verduisteren of dit forum , maar is dit echt nodig ? want als ik zo'n bosje moet verduisteren is het behoorlijk lastig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank daar is dit forum voor he :verrygood

 

Dat ligt er aan wat voor soort planten je hebt...

Het kan zijn dat je planten pas eind oktober afbloeien en dan is het weer meestal niet zo best.

Hierdoor is de kans op toprot vrij groot, maar dit wil echter niet zeggen dat het onmogelijk is :book:

Je bent alleen heel erg afhankelijk van het weer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//

 

en hoeveel ruimte heeft dit nodig , kan ik bv gewoon een zwart zijl over deze planten leggen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo simpel is het in principe wel ja...

 

Er zijn alleen wel een aantal dingen waar je rekenging mee moet houden:

- Het zeil moet echt lichtdicht zijn

- Het is beter om het zeil over een paar stokken of een frame te leggen/hangen, wanneer het zeil tegen je toppen aanzit, zal hier condens neerslaan, met het gevaar voor toprot.

- Het geheel moet ook nog een beetje stevig zijn, soms kan het ook behoorlijk waaien en regenen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit//onnodig quoten, gebruik svp de ADD REPLY toets, herhaling van vorige post is overbodig//edit//

 

 

en ten vroegste zou de plant begin augustus in bloei komen ? , ik zal nog wachten tot dan en terwijl om een oplossing zoeken , want het staat op een "open" vlakte en als er plots een zwart zijl daar hangt val het op , zijn er geen andere manieren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is echt erg soort afhankelijk, wanneer ze begin augustus beginnen te bloeien, zijn ze zeker niet voor eind september klaar, je moet dus zeker niet later beginnen met verduisteren, tenminste als je dit gaat doen. Andere manieren kan ik zo niet verzinnen....

 

Wat je nog wel zou kunnen doen is gebruik maken van de zontijden. je kunt je plant per dag gaan verduisteren op het moment dat de plant z'n 12 uur licht heeft gehad. vervolgens wachten totdat het donker is, en het zeil weer verwijderen, nu krijgt de plant automatisch licht als de zon opkomt. Een andere manier is het tegen overgestelde:

In het donker een zeil over je planten gooien, en 's ochtends als ze 12 uur in het donker hebben gestaan, het zeil er weer vanaf halen.

 

Ik zou echter het eerste aanraden als je gaat verduisteren, hierbij zit je plant het kortst onder het zeil, dit is gunstig ivm het neerslaan van condens.

 

Tenslotte heb je altijd nog de optie om ze niet te verduisteren, het is dan alleen wat onzeker of je enige opbrengst zult hebben....

 

voor volgend jaar zou ik je een paar deentjes aanraden. Deze zijn eerder klaar, en kunnen toch lekker groot worden :verrygood

Kijk maar eens een beetje rond op het forum, er staan er genoeg op

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt , en wanneer begin ik dan het best met verduisteren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

half juli lijkt me mooi....

dan ben je ergens tussen half september en eind september klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal een paar planten verduisteren e hopen dat de reset geen toprot enz krijgt

 

 

en kan ik in augustus niet stoppen met verduisteren omdat de natuur dit dan overneemt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een mannetje ertussen hebt staan, ga 'm dan niet uit de grond trekken, maar knip 'm gewoon onderaan af.

Zo beschadig je de wortels van de buurvrouw niet, en het kan geen kwaad verder.

 

Eind augustus kun je stoppen met verduisteren. Dan neemt idd de natuur het over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...